Nog een geval DMP oliepomp lek!!

zippie078

Well-Known Member
Hallo,

Zoals misschien bij sommige bekend ben ik bezig met een Typhoon. Ik heb hier gekozen voor een DMP oliepomp.

Na ongeveer 10km proefrijden hoorde ik een ratelend geluid uit het carter en kon ik verder lopen.
Carterdeksel eraf en hier lag olie in afkomstig van de oliepomp.

Cilinder gelijk eraf getrokken en dit lijkt nog mee te vallen. Wel maakte het blokje een soort zoevend geluid de laatste paar minuten. Kunnen jullie oordelen op de cilinderwand, je voelt twee kleine groefjes. En ben geen losse stukjes metaal tegen gekomen in de cilinder. De cilinder is ook pas 10km oud.

Dit alles heb ik gekocht bij M2 trading. Kan ik hier de schade op verhalen denken jullie?
 

Attachments

  • 20200610_195751.jpg
    20200610_195751.jpg
    308.6 KB · Views: 10
  • 20200610_195620.jpg
    20200610_195620.jpg
    321.2 KB · Views: 10
  • 20200610_195604.jpg
    20200610_195604.jpg
    211.6 KB · Views: 13
  • 20200610_195424.jpg
    20200610_195424.jpg
    188.4 KB · Views: 13
  • 20200610_195406.jpg
    20200610_195406.jpg
    163.6 KB · Views: 16
  • 20200610_195420.jpg
    20200610_195420.jpg
    173.9 KB · Views: 15
  • 20200610_195402.jpg
    20200610_195402.jpg
    93.8 KB · Views: 15
  • 20200610_195354.jpg
    20200610_195354.jpg
    140.2 KB · Views: 14
  • 20200610_195358.jpg
    20200610_195358.jpg
    176 KB · Views: 15
  • 20200610_193708.jpg
    20200610_193708.jpg
    347.7 KB · Views: 11
  • 20200610_193727.jpg
    20200610_193727.jpg
    272.2 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Die cilinder ziet er niet extreem gehavend uit gezien ik de cross-hatching op sommige stukken nog door de krassen heen kan zien, kan je de krassen met je vingernagel voelen?

Die cilinder zou je nog wel kunnen gebruiken maar ik zou hem wel een keer (laten) honen. Zuigerveren ga je moeten vervangen, die zou ik niet meer vertrouwen. Zonder de cilinder opnieuw te laten honen zal ie wel werken maar waarschijnlijk met verminderde compressie, dus minder vermogen. Als nieuw zal ie nooit meer presteren.

Of je de schade bij M2Trading kan verhalen? Pfoe... Geen idee, ik weet niet hoe dat wettelijk in elkaar zit. Ik denk dat ze wel iets ergens hebben staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade veroorzaakt door producten die je daar koopt gezien ze ook voldoende Chinese troepzooi verkopen.
 
Last edited:
M2 trading kennende doen niks met zo`n probleem als dit. Of je houden je voor de gek om zogenaamd te helpen, maar dan gaan ze je extra kosten berekenen zodat hun geen verlies leiden.. M2trading is overigens geen scooter of bromfiets zaak, maar gewoon een harde handelaar.

1. DMP zou ik zelf nooit kopen.

2. Wat verwacht je van een Trading handelaar. Je zou contact kunnen opnemen. Maar ze zullen jouw vast in het ongelijk geven / zeggen dat je hem zelf kapot hebt gemaakt.

Ik heb er overigens ook wel eens wat gekocht.. Ging het dan zelf ook ophalen zodat ik het meteen in me handen had. En dmp kocht ik daar nooit
(alleen misschien goedkope remblokjes die toch al slijten.) Dan heb ik liever goedkope blokjes, dan gehele versleten blokjes die helemaal niks meer doen.


Je cilinder heeft overigens wel een flinke veeg aan de kant van de uitlaatpoort. Hoop voor je dat de cilinder nog mee te rijden valt.
 
Nee ik koop nooit meer onderdelen van DMP.
Ik ga morgen contact opnemem met M2trading en hopen op het beste. Cilinder gaan ze denk ik niks mee doen en ze zullen wel een nieuwe DMP oliepomp srurennof iets maar die hoef ik niet meer....

Je voelt twee hele lichte krasjes in de cilinder aan weerszijden van de uitlaatpoort. Bij de uitlaatpoort is hoonpatroon ook het minst te zien.
 
Ik heb wel vaker zooi van DMP gekocht met succes, maar alleen niet-kritische zooi.

Wel eens een stator gekocht, die zat zo vreemd in elkaar dat ik gewoon moest testen of ie het uberhaubt wel deed. Nee dus.
DMP viertakt cilindertje ging ook wel, valt lastig wat te verkloten aan een viertakt cilinder. Wat andere random dingen als een pakkingsetje ofzo gaat ook nog wel.

Al iets dat geavanceerder is dan dat koop ik liever wat beters. Er is waarschijnlijk een reden waarom DMP slechts een letter verwijderd is van DUMP.


Ik zou kijken of je die cilinder niet uit (kan laten) honen om hem weer iets mooier te maken, anders gewoon nieuwe zuigerveren erop en kijken hoe het loopt. Beschadigd is het toch al. Helemaal mooi ga je het ook met honen waarschijnlijk niet meer krijgen.
 
M2 doet tot nu toe nog erg moeilijk zoals verwacht. Maar ik heb toch een nieuwe oliepomp nodig en dan vecht ik het verder uit met M2.

Nu zat ik op easyparts te kijken en daar kom ik 2 type pompjes tegen bij de exploded views.


Het is nummer 12 op de tekening.

Welk pompje moet ik bestellen?
Hier een afbeelding van mijn typeplaatje, mijn motorcode kom ik helemaal niet tegen op easyparts.
20200615_201837.jpg
Post automatically merged:


Hier staat bij dat er verschil zit in de oliepompen, ik heb een vario met 16x13mm rollen dus dit zou de goede moeten wezen?
 
Last edited:
Back
Top