Nog ECU nieuws?

Manu76

Burn and rise...
Sym orbit 2 4takt 2019,500km.

Ik vroeg me af of er nog nieuws / update's zijn voor wat betreft "onbegrensde ECU"?

Ik begin het stil aan irritant te vinden dat de scooter tegen de begrenzer(s) aanloopt.

Je voelt hem op topsnelheid inhouden.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het een soort van gesloten markt zal blijven voor ontgrenzen van de ecU.
Je zou dan eens een bedrijf op kunnen zoeken die je daarmee kunnen halen.

Helaas is het ontgrenzen niet meer zo open als het vroeger was. (met de vario ring en de uitlaat prop)

Er is wel een bedrijf die je wellicht zou kunnen helpen. Zoals Allbikes in Zaandam..
 
Hier ben ik geweest: https://www.myscootershop.nl/software-aanpassing

Je kan de ECU opsturen, ik ben alleen met de ECU er naar toe gegaan.
Scooter rijd perfect nu.

En in welke zin rijd hij perfect? Topsnelheid? Ontgrensd? Meer koppel?

Want ik heb me suf gezocht en nog steeds naar een "onbegrensde" ECU maar helaas blijven ze vaak toch binnen de WOK snelheid. Dat noem ik heel weinig voor heel veel. Ik bedoel mijn sym rijd 52gps. Hard genoeg maar het is dat "ingrijpen" bij topsnelheid.

Je word steeds terug geduwd bij het bereiken van de top. :(

EDIT: zie foto. Dat bedoel ik dus.
 

Attachments

  • img_1582049198780.jpg
    img_1582049198780.jpg
    269.3 KB · Views: 18
Hij rijd nu 35Kmh. (eerst 25)
Ze hebben de begrenzing uitgeschakeld in de ECU, en de snelheid op 35Kmh gezet.
Heb de varioring nu 4mm.
Rollenset Power1 Dr Pulley 8.0 gr 16x13 (ga ik nog andere in proberen)
Trekt goed door, kan misschien iets beter.

Ik vroeg nog aan hun, zet de ECU maar helemaal open. (hadden ze gedaan als ik betaald had)
Hun antwoord was, dan maakt hij overtoeren, maar zeiden niet hoe dit op te lossen.
Wanneer ik er een brom van laat maken kost het mij dus €60 naar 45Kmh, dan naar de RDW kosten.......... en dan weer €60 om hem helemaal open te zetten en het aanpassen van de overtoeren ook nog doen.

Of ik koop een Motor. :D
 
Het is wat het is....
Zoals Eurokit al aangaf is dit wat er voorhanden is!

Heel veel mensen zijn er mee bezig geweest, maar echter zonder resultaat.
Dus niet alleen hier, maar ook elders op de andere fora's.

Zie ook: https://scooterforum.net/threads/electrisch-schema-sym-orbit-iii.209856/

Heb hier het e.e.a. geplaatst v.w.b. wat manuals wat wellicht wat extra licht op de zaak werpt.
@Buldog, het kan inderdaad nog iets beter, maar dan moet er echt een pareltje van een dealer staan met deze OBD en software in bezit.
Denk dan met name aan de gaskleppositiesensor wat wel degelijk aangepast kan worden, niet zozeer voor de snelheid, maar voor een gezond motortje wat voldoende brandstof & lucht krijgt toegediend, over het gehele toerengebied.
 
Haal je A rijbewijs en koop bv een SH300
Die gaat als een raket tot 145 km/u
Ga je brom of snor rijden dan niet zo zeuren, je kiest zelf voor de lage snelheid.


Volgens mij moet jij leren lezen. Ik zeg zelfs dat 52km/U genoeg is! Het gaat me over het "terug duwen"

Dus eerst lezen wat er staat dan pas zeuren!
 
Back
Top