NL wegdek? Graag jouw ervaring.

NL wegdek? Graag jouw ervaring.

  • Ingezakte wegdelen

    Votes: 2 16.7%
  • Gaten/hobbels

    Votes: 6 50.0%
  • Slecht verlicht

    Votes: 1 8.3%
  • NL wegdek beste van Europa!

    Votes: 6 50.0%

  • Total voters
    12
  • Poll closed .
Advertisement - register to remove this

Dit zijn de enige drempels die ik niet waardeer als scooterrijder...

Voor de rest ben ik zeer tevreden over het Nederlandse wegennet...!!!

Drempels.jpg
 
Hah maar ik weet nog wel ergere drempels dan die hoor :)
En ja had ze bij de Poll kunnen zetten "drempels" maar hun functie is vooral voor veiligheid. Hoewel voor scooters ellendig...
 
Ik denk dat we vrij goed wegdek hebben. Je realiseert het pas echt als je de grens over bent hoe goed het hier allemaal geregeld is.

Het is makkelijk om te wijzen naar België bijvoorbeeld, maar ook landen zoals Amerika zijn ook veelal beroerd :)
 
Het was kiezen of een NL of BE poll over het wegdek. Onze Belgische members hebben idd niet zo veel aan deze poll :)
De poll gaat voornamelijk over wegdek voor bromverkeer incl de fiets-brompaden en kom ze in NL toch regelmatig tegen hoe slecht onderhouden. Zelfs waar de boomwortels letterlijk uit het asfalt steken, diepe kuilen enz. Vaak meegemaakt dat mijn uitlaat spontaan ervan los schiet zo slecht. Of waar überhaupt geen verlichting bestaat.

Maar voor de rest, meest veelgebruikt wegdek is goed in orde in NL
 
Behalve putdeksels die onhanding in bijna elke bocht liggen en sommige drempels waar je maar met 5 kmph overheen kan ookal is het een 30 of 50 zone ben ik best tevreden
 
Putdeksels o_O

jij rijdt nooit als het regent neem ik aan?
Post automatically merged:

anders zou ik graag willen weten wat voor banden je hebt

en dan heb je nog het probleem dat veel van die dingen een stuk de grond in zijn gezonken dus ben je de hele tijd rond die dingen aan het slalommen om je brommer en ruggengraat heel te houden
 
Last edited:
jij rijdt nooit als het regent neem ik aan?
Post automatically merged:

anders zou ik graag willen weten wat voor banden je hebt
Die dingen liggen zelfs midden op een rotonde. En elke keer vragen ze mij of ik op mijn bek wil gaan Lol. Is ze nog nooit gelukt (afkloppen).
Oliespoor in de regen daarentegen vind ik echt uitkijken!

Bridgestone ML50 mijn favoriete banden alleen daar helpt al het bovenstaande ook niet tegen :D
 
die banden houd ik in gedachte. Ik hoef maar een beetje scheef over een hoekje van die dingen te gaan en ik voel mn wiel al opzij schieten
 
Beste members,
Stemmen zijn geteld en geeft duidelijk beeld van jullie ervaringen. 50/50 als het gaat om hobbels/gaten en het beste wegdek van Europa!

Bedankt voor jullie reacties en een veilige en fijne scooterzomer gewenst :cool:
 
Last edited:
Ik zou graag nog toe willen voegen dat fietspaden die gemaakt zijn van deze platen....

71abf33fdb2e78fb34c23847105d16f3.jpg



.....echt spiegelglad worden als het regent. Zelfs met de fiets is 't af en toe al een heel avontuur. Zodra het begint te vriezen is zelfs lopen op deze krengen gevaar.
 
Back
Top