This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Niu MQI gt 45 km met FOC controller 70 km

VincentV

New Member
Ik heb recent de foc controller van de 45 km-uur versie vervangen voor de MQI GT foc 70 km/u versie. Volgens de verkoper kan dat zonder problemen. De hardware tussen de 45 kmu en 70 kmu versie is immers dezelfde. Ik rijd er nu een paar maanden mee. Nu merk ik pas wat hij kan! 70 kmu kan hij met gemak aan. De hardware is er fabrieksaf al, de 45 km/u foc controller maakte de scooter tam.
Nou weet ik niet of de het volgende probleem te maken heeft met de switch van de controller: de accu's lopen tijdens het rijden regelmatig ongelijk leeg.. bijv na een rit van 10 km zit er dan 7 procent verschil tusen beide accus. Met de regelmaat van de klok! Nog vreemder is dat als de accu in rust gaat balanceren (percentages gelijk trekt) het gemiddelde percentage nog eens een 5-12 procent zakt.
De vorige eigenaar heeft hem een jaartje nauwelijks gebruikt, dus kan zijn de de accus niet meer helemaal op en top zijn. Laatst toch maar even checken en bij een dealer uit laten lezen en voor die geef netjes 3,6 volt per cel aan bij meen ik 60 procent. Lijkt er mi op de de cellen prima zijn.

Ik kan natuurlijk de oude controller er weer in zetten en kijken of het probleem is opgelost. Yep. Maar de nieuwe controller wil ik gewoon werkend maken, terug naar de oude controller is sowieso geen optie meer. Heb geen idee of dat schommelen slecht is voor de accu's of wat er nou speelt.
Wat zie ik over het hoofd??

Model uit 2022, 1700 km op de teller.
Feedback appreciated!!!
 
Last edited: