Nitro-brandstof? Blazen of niet?

FastForward

FastForward or Rewind?
Goedemiddag,

Heb net even een liter Nitro-brandstof gehaald, da's het spul waar die R/C auto's mee rijden, iemand enig idee of m'n scoot hier ook op loopt? Iemand dit al geprobeerd? Of ben ik nu proefkonijn?

Ik ben van plan dit eens te gaan mixen met benzine in verschillende verhoudingen om te kijken of het effect heeft. Begin met 10% en dan zo verder tot zo'n 80%.

Greetz,

FastForward
 
Advertisement - register to remove this

Zal ws wel methanol zijn, suc6, maar dat hou je scooterblok nooit, cilinder en carter en krukas kunnen dat allemaal niet aan joh. :)

Maar proberen is nooit weg natuurlijk, probeer eerst zomaar bij 5 % ofzo, en kijk of dat uit maakt, maar je hebt kans dat het al bij de 20 procent goed fout gaat. :)
 
1 Ding,probeer het op een brakke vision van een paar tientjes ofzo want lang gaat het ding het toch nooit houden.En 5 % a 10 % nitro lijkt me perfect
 
Methanol bij een tweetakt kan, maar ik weet wel dat ze de bovenkant van de zuiger keramisch laten coaten.
Dus pas er maar mee op
 
Je bedoelt zeker gewoon een Nitromethaan mengsel? Dat is brandstof voor in de RC-Auto'tjes.

10% tot 20 % Nitromethaan
20% Methanol
60% tot 70% Wonderolie

Ja ach...Ik heb het eens in een pizzabrommer gegooid toen ik langs huis reed. Prestaties werden 0,0. Je moet echt (bijna) pure Nitromethaan hebben wil het echt goed verbranden. Het enige wat je brommer ervan doet is stotteren door het teveel aan wonderolie. Die RC's roken ook als een stoomboot. Je kan het proberen maar ik zou het niet doen, is compleet nutteloos. Behalve als je (bijna) pure Nitromethaan kan "scoren". Maar dan moet je een hele dikke portemonne hebben...

PS. Pizzabrommers geweldig om mee te expirimenteren...})
 
vergeet niet dat de in de brandstof van de rc wagentjes vaak maar 5 tot 15% methanol zit. En die rc wagentjes houden 15% niet lang vol.
 
Originally posted by Xander2000
Je bedoelt zeker gewoon een Nitromethaan mengsel? Dat is brandstof voor in de RC-Auto'tjes.

10% tot 20 % Nitromethaan
20% Methanol
60% tot 70% Wonderolie


Wat een CRAP! Hoe dacht je nou dat het spul loopt met 70 % olie?

Meestal zit er:

70 a 75 % methanol
10 % nitro
15-20 % olie (meestal SYNTETISCH en meetsal dus geen wonderolie)

Maargoed das een detail :)

Heb er wel eens een peugeot 103 op laten lopen, heeft nog ruim 100 km gereden op een mengsel van 50/50 % bezine en model brandstof. Daarna is de zuiger gesmolten :rolleyes:

Maarjah feit is wel dat die brommer "iets" minder toeren maakte dan een scooter blok........En die was btw ook al 29 jaar oud, ik denk je scooter neit ;)
 
Okay, ben maar gestopt bij 20% want de scoot begon te pingelen als een gek (org. cilinder) en hij reed niet opeens 2x zo hard of zo en de trekkracht was ook zowat idem.

Heb gelijk de boel (cil. en carter) even nagekeken zag er allemaal nog als nieuw uit dus geen schade. Ruikt trouwens wel prettig, net alsof je een super-charged motorbike hebt ofzo.

Was een leuk experiment, maar helaas weinig resultaat!

FastForward
 
Wat een CRAP! Hoe dacht je nou dat het spul loopt met 70 % olie?

Denk je dat ik uit een kom? Ik heb hier een JERRYCAN vol met die troep staan. En de ingredienten staan erop! Dus wat nou;"Wat een CRAP!"? Maar ach Puch NTT schijnt het beter te weten en ik wil hem die schijn ook zeker niet ontdoen...Kansloos...|(
 
Originally posted by Xander2000


Denk je dat ik uit een kom? Ik heb hier een JERRYCAN vol met die troep staan. En de ingredienten staan erop! Dus wat nou;"Wat een CRAP!"? Maar ach Puch NTT schijnt het beter te weten en ik wil hem die schijn ook zeker niet ontdoen...Kansloos...|(

Ach jah ik denk dat ik met 9 jaar modelbauw ervaring wel recht van spreken heb......Maargoed als jij denkt dat je het beter weet :|

70 % olie........|( |( |(

Heb nota bene zelf 5 jaar die zooi gemengt in Hobby Express (enschede)......modelvliegen = overigens 8...10 % titan blue van Graupner :p

Enne jah ik zal wel kansloos zijn.......:W Zal je verder maar niet te veel afzeiken, strax moet je nog :'(

Ik :X verder wel.......
 
Last edited:
Ach jah ik denk dat ik met 9 jaar modelbauw ervaring wel recht van spreken heb

Ja... En ik speel nog met Dinky Toys...

PS. Mijn Serpent 4WD rijd op dit spul en hard ook...

(Rijd de meeste scooters eruit :D )
 
Back
Top