Nipponia E-legance

erna

New Member
Nipponia elektrische scooter E-legance: telkens het contact wordt uitgeschakeld en we willen terug inschakelen moet de connector van de batterij uitgetrokken en weer in gezet worden. Connector is goed aangesloten: hij zit vast in de behuizing: hij klikt. Iemand die een idee heeft hoe dit zou kunnen worden opgelost? Doe ik iets verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

aangezien je dit topic gelezen heb rijst hier de vraag: iets beter toelichten waar het nu precies om draait?
helaas hebben velen hier geen glazen bol, en is een hapklaar antwoord niet in één keer te geven...

is de scooter nieuw/tweedehands?
wat heb je er zelf al mee/aan gedaan?

de E-legance rijd in het buitenland o.a. rond als UNU.
bosch aandrijflijn+controller... interesant spul...
 
De Nipponia is nieuw. Bij het omdraaien van de contactsleutel gebeurt het regelmatig dat het dashbord niet oplicht. De kabel van de batterij uitpluggen en opnieuw inpluggen en dan is alles terug OK.
 
Het lijkt het erop dat het probleem zich in het contactslot bevindt en de controler niet volledig wordt afgeschakeld.
Dit gebeurt dus pas als je hardwarematig de accu los gooit.
Maar goed, op afstand is dit maar giswerk.

De Nipponia is nieuw.
Als deze nieuw is lijkt het mij dat het optreden van dit probleem nog binnen de garantieperode valt, niet zelf aan sleutelen maar terug naar de dealer.

Edit: weer net te laat @ZNEN was me weer net voor. :)
 
Kan een bms probleem zijn of controller. Mijn NIU is nu geruim 2 weken bij de dealer(eerst is de BMS vervangen wat niet hielp btw) en daar zijn ze er mee bezig. Waarschijnlijk word NIU er ook bij gehaald om het op te lossen. Als je garantie hebt niet lopen morrelen en er heen gaan en hun t laten oplossen.
 
Beste, ik had hetzelfde probleem. Ik had hem 1 dag. Ik wil vertrekken en hij wil niet werken. Ik koppel de batterij los en hij werkt. Ik ging bij mijn dealer terug. Het was een updateprobleem. Nu is alles prima.
 
Beste, ik had hetzelfde probleem. Ik had hem 1 dag. Ik wil vertrekken en hij wil niet werken. Ik koppel de batterij los en hij werkt. Ik ging bij mijn dealer terug. Het was een updateprobleem. Nu is alles prima.
betreft dit een Niu??.Mijne heb ik gisteren na 2 maanden terug.als het code 191 en 99 is dan goed in de gaten houden..
 
Sinds kort met de Nipponia E-Rex van 2.5jaar oud een stroomprobleem. Na 2 km rijden stopt de scooter en is de stroom volledig uitgevallen. Accu staat op 95%. Na loskoppelen accu weer aansluiten start de scoot weer. 100 meter rijden en stopt de scoot weer. Dit bij herhaling het geval. Is dit probleem bekend? Accu is vol. Accu is op juiste manier behandeld de afgelopen 2 jaren. Wie weet hier meer over?
 
Sinds kort met de Nipponia E-Rex van 2.5jaar oud een stroomprobleem. Na 2 km rijden stopt de scooter en is de stroom volledig uitgevallen.
hoe gaat dat precies?
alleen tijdens het rijden, of ook als je bijv. voor een stoplicht staat te wachten?
Accu staat op 95%. Na loskoppelen accu weer aansluiten start de scoot weer. 100 meter rijden en stopt de scoot weer. Dit bij herhaling het geval.
hoe lang speelt dit probleem al voordat je t hier melde?
heb je nog garantie op de scooter? (zo ja, niet hier zoeken, maar verkoper aan het werk zetten)
wat is de omgevingstemperatuur als je met de scooter vertrekt?
is het een brom of snor versie?
Is dit probleem bekend? Accu is vol. Accu is op juiste manier behandeld de afgelopen 2 jaren. Wie weet hier meer over?
volgens mij zit het helemaal niet in je accu, maar in je controller...
ik vermoed dat de omgevingstemperatuur i.c.m. je model scooter de oorzaak is.
beantwoord de beschreven vragen zo goed mogelijk, en wellicht dat mn theorie dan klopt, of dat je toch een maandagmorgen controller hebt...
 
Sinds kort met de Nipponia E-Rex van 2.5jaar oud een stroomprobleem. Na 2 km rijden stopt de scooter en is de stroom volledig uitgevallen. Accu staat op 95%. Na loskoppelen accu weer aansluiten start de scoot weer. 100 meter rijden en stopt de scoot weer. Dit bij herhaling het geval. Is dit probleem bekend? Accu is vol. Accu is op juiste manier behandeld de afgelopen 2 jaren. Wie weet hier meer over?
Mijn niu had een soort gelijk probleem ( 1 van de velen) Na vervangen van de bms was dit probleem verholpen.
 
hoe gaat dat precies?
alleen tijdens het rijden, of ook als je bijv. voor een stoplicht staat te wachten?

hoe lang speelt dit probleem al voordat je t hier melde?
heb je nog garantie op de scooter? (zo ja, niet hier zoeken, maar verkoper aan het werk zetten)
wat is de omgevingstemperatuur als je met de scooter vertrekt?
is het een brom of snor versie?

volgens mij zit het helemaal niet in je accu, maar in je controller...
ik vermoed dat de omgevingstemperatuur i.c.m. je model scooter de oorzaak is.
beantwoord de beschreven vragen zo goed mogelijk, en wellicht dat mn theorie dan klopt, of dat je toch een maandagmorgen controller hebt...
Staat droog onder in berging. Winter 10graden zomer 20.
Post automatically merged:

Staat droog onder in berging. Winter 10graden zomer 20.
Tijdens het rijden valt hij uit.
Post automatically merged:

Staat droog onder in berging. Winter 10graden zomer 20.
Post automatically merged:


Tijdens het rijden valt hij uit.
Verkoper weet het al en is in gesprek met Nipponia. De garantie is verlopen. Nasr een oolossing wordt gezocht. Ik draag dit onderwerp aan omdat ik wil weten of het vaker voorkomt.
Post automatically merged:

hoe gaat dat precies?
alleen tijdens het rijden, of ook als je bijv. voor een stoplicht staat te wachten?

hoe lang speelt dit probleem al voordat je t hier melde?
heb je nog garantie op de scooter? (zo ja, niet hier zoeken, maar verkoper aan het werk zetten)
wat is de omgevingstemperatuur als je met de scooter vertrekt?
is het een brom of snor versie?

volgens mij zit het helemaal niet in je accu, maar in je controller...
ik vermoed dat de omgevingstemperatuur i.c.m. je model scooter de oorzaak is.
beantwoord de beschreven vragen zo goed mogelijk, en wellicht dat mn theorie dan klopt, of dat je toch een maandagmorgen controller hebt...
hoe gaat dat precies?
alleen tijdens het rijden, of ook als je bijv. voor een stoplicht staat te wachten?

hoe lang speelt dit probleem al voordat je t hier melde?
heb je nog garantie op de scooter? (zo ja, niet hier zoeken, maar verkoper aan het werk zetten)
wat is de omgevingstemperatuur als je met de scooter vertrekt?
is het een brom of snor versie?

volgens mij zit het helemaal niet in je accu, maar in je controller...
ik vermoed dat de omgevingstemperatuur i.c.m. je model scooter de oorzaak is.
beantwoord de beschreven vragen zo goed mogelijk, en wellicht dat mn theorie dan klopt, of dat je toch een maandagmorgen controller hebt...
Het is een snorversie. Te warm of te koud kan het niet zijn.
 
Last edited:
Staat droog onder in berging. Winter 10graden zomer 20.
Post automatically merged:


Tijdens het rijden valt hij uit.
Post automatically merged:


Verkoper weet het al en is in gesprek met Nipponia. De garantie is verlopen. Nasr een oolossing wordt gezocht. Ik draag dit onderwerp aan omdat ik wil weten of het vaker voorkomt.
Post automatically merged:



Het is een snorversie. Te warm of te koud kan het niet zijn.
Staat in berging gestald.
 
Nipponia elektrische scooter E-legance: telkens het contact wordt uitgeschakeld en we willen terug inschakelen moet de connector van de batterij uitgetrokken en weer in gezet worden. Connector is goed aangesloten: hij zit vast in de behuizing: hij klikt. Iemand die een idee heeft hoe dit zou kunnen worden opgelost? Doe ik iets verkeerd?
Hoe is je probleem opgelost Erna?
 
Staat droog onder in berging. Winter 10graden zomer 20.
Post automatically merged:


Tijdens het rijden valt hij uit.
Post automatically merged:


Verkoper weet het al en is in gesprek met Nipponia. De garantie is verlopen. Nasr een oolossing wordt gezocht. Ik draag dit onderwerp aan omdat ik wil weten of het vaker voorkomt.
Post automatically merged:



Het is een snorversie. Te warm of te koud kan het niet zijn.

Mijn niu had een soort gelijk probleem ( 1 van de velen) Na vervangen van de bms was dit probleem verholpen.
Wat is de BMS?
 
Battery Management System
Oftewel dat stukje techniek in je accupack die de staat van de individuele cellen in het oog houd en het overladen en diep ontladen voorkomt
en soms faalt deze en denkt dat er wat mis is, Terwijl het niet zo hoeft te zijn. Ik zou de TS aanraden de accu/scooter even na te laten lopen
 
Back
Top