This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nipponia E-legance

Ik draag dit onderwerp aan omdat ik wil weten of het vaker voorkomt.
Post automatically merged:



Het is een snorversie. Te warm of te koud kan het niet zijn.

en soms faalt deze en denkt dat er wat mis is, Terwijl het niet zo hoeft te zijn. Ik zou de TS aanraden de accu/scooter even na te laten lopen
Ik ga zeker de scoot laten controleren op bovenstaande. Dank.
 
Ik draag dit onderwerp aan omdat ik wil weten of het vaker voorkomt.
Post automatically merged:



Het is een snorversie. Te warm of te koud kan het niet zijn.

SZEN ik geef jou info door aan verkoper.
 
Post automatically merged:

De verkoper heeft mij tot nu goed geholpen om de storing te zoeken. De e-rex is bij de importeur geweest en deze heeft vastgesteld dat de accu moet worden vervangen. Verkoper wacht nu op een andere accu. Ondertussen rij ik dus niet meer op de scooter. Mijn geduld..... Ik hoop dat de importeur enige coulance geeft.
 
22-9-2023 heeft de verkoper gereageerd nadat de Erex bij de importeur Nipponia in Wezep is geweest. Accu niet meer te redden. Verkoper heeft een nieuwe accu besteld en heeft mij een voorstel gedaan voor de gemaakte kosten gedeeld door 2. Hier ben ik mee akkoord gegaan. De scooter komt de komende week weer terug. Ben benieuwd hoe andere eigenaren van een Erex hier op reageren!
 
Sinds begin dit jaar heb ik een Nipponia e-Rex. Nog niet veel km gereden maar bevalt goed. Echter, het handboek zegt niet verder ontladen dan 20 procent. In mijn geval blijft het accu percentage praktisch de hele tijd op 100 procent , zakt dan een procent op tien /twintig en dan valt dan uit.. Wel heb ik dan ruim 40 km gereden. Wat me opvalt is dat de ledstatusstrip oo de accu niet werkt. Ik vraag me af de accu zelf de status aan het dashboard hoort door te geven. Hoe zit het met de accu meting bij andere eigenaren?
 
De E-Rex heb ik dit jaar nadat er recent met hulp van importeur een nieuwe accu is geplaatst weer moeten aanmelden bij de verkoper als niet goed werkend. Hopeloos van te worden. Bij 60% acculading slaat de scoot volledig uit, geheel stroomloos. # maal opgeladen naar 100% en steeds weer bij 60% uit. Weer afwachten wat de verkoper voor mij gaat doen. 2000 euro uitgegeven en heel weing kilometers kunnen maken.
 
ik heb in t begin met mijn NIU ook veel accu problemen gehad. heeft nu 4500 gereden en vanaf 80% naar mijn werk toe(10 km) staat hij op 69.
Zet ik m uit en na een werkdag pak ik hem weer staat hij op 36% Daarna daalt het bereik per km X2. kan vaak dan net thuis komen.
De accu loopt soms van 100 in 1 dag naar 50 of minder. Helaas garantie voorbij en heeft de garantie periode alleen maar bij de dealer gestaan, Later nog eens de gehele accu naar niu gestuurd en daar is deze 2 maand geweest. Kreeg m terug, 1 maand voor de garantie afliep. Nu zit ik met een halve afgebouwde accu(de knop waar je het percentage zien kan is er uit gehaald door niu en zou opnieuw worden geplaatst maar omdat hij buiten garantie is nu komt dat voor eigen kosten)En steeds meer problemen stapelen zich er mee op. Dus als je garantie hebt meteen naar de dealer gaan en blijven door gaan met aangeven dat t niet goed is. Voor je het weet is je garantie voorbij en sta je te kijken!(dit alles ff als tip)
 
Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel van dit soort problemen er zijn.
Lijkt op mijn "story" over de E-Rex. 4 jaar nu bijna en alleen maar gedoe met de scoot. Hopeloos.
 
Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel van dit soort problemen er zijn.

Lijkt op mijn "story" over de E-Rex. 4 jaar nu bijna en alleen maar gedoe met de scoot. Hopeloos.
hier nu 3 jaar. op FB met niu en segway zie je het ook erg vaak. Bij mij word de k-pipe van kymco(4takt schakelbrommer) helemaal top gemaakt en gaat de rest weg. klaar mee.