Nipponia E-legance

erna

New Member
Nipponia elektrische scooter E-legance: telkens het contact wordt uitgeschakeld en we willen terug inschakelen moet de connector van de batterij uitgetrokken en weer in gezet worden. Connector is goed aangesloten: hij zit vast in de behuizing: hij klikt. Iemand die een idee heeft hoe dit zou kunnen worden opgelost? Doe ik iets verkeerd?

Advertisement - register to remove this

ZNEN

electric fanatic
aangezien je dit topic gelezen heb rijst hier de vraag: iets beter toelichten waar het nu precies om draait?
helaas hebben velen hier geen glazen bol, en is een hapklaar antwoord niet in één keer te geven...

is de scooter nieuw/tweedehands?
wat heb je er zelf al mee/aan gedaan?

de E-legance rijd in het buitenland o.a. rond als UNU.
bosch aandrijflijn+controller... interesant spul...

erna

New Member
De Nipponia is nieuw. Bij het omdraaien van de contactsleutel gebeurt het regelmatig dat het dashbord niet oplicht. De kabel van de batterij uitpluggen en opnieuw inpluggen en dan is alles terug OK.

Sparky

Well-Known Member
Het lijkt het erop dat het probleem zich in het contactslot bevindt en de controler niet volledig wordt afgeschakeld.
Dit gebeurt dus pas als je hardwarematig de accu los gooit.
Maar goed, op afstand is dit maar giswerk.

De Nipponia is nieuw.
Als deze nieuw is lijkt het mij dat het optreden van dit probleem nog binnen de garantieperode valt, niet zelf aan sleutelen maar terug naar de dealer.

Edit: weer net te laat @ZNEN was me weer net voor. :)

Telefonica2.

Active Member
Kan een bms probleem zijn of controller. Mijn NIU is nu geruim 2 weken bij de dealer(eerst is de BMS vervangen wat niet hielp btw) en daar zijn ze er mee bezig. Waarschijnlijk word NIU er ook bij gehaald om het op te lossen. Als je garantie hebt niet lopen morrelen en er heen gaan en hun t laten oplossen.

Advertisement - register to remove this