This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ninja twinner op 70cc Polini....?

PoliniMike

PoliniMike
Ik heb een 70cc polini ik heb hem al laten honen maar nu wil ik graag een ``Ninja Twinner,, voor mijn peugeot Speedake zou ik dat doen?
Zo Neej welke Uitlaat moet ik dan zetten
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben..

Mike

als je maar 50 rijd doe je echt iets niet goed , als ik een std speekake pak en die ontgrens ik loopt ie al 75/80 , met een R moet je dan wel de 85/90 halen , laat staan wat er gebeurd als je met 70cc zou rijden.

wat die dealer zegt is BS , die wil gewoon een uitlaat verkopen , er zijn veel dealers die helemaal niet weten hoe een uitlaat het doet omdat ze of het nog nooit zelf geprobeerd hebben of nog nks gewend zijn of gewoon maar wat zeggen om die pijp te verkopen..

En Melf?!?
Hoe ontgrens je een std Speedake dan
Want nou je het zegt het leek wel of hij begrenst werd dat zij
mijn vader en nog wat mense die erop gereden hadden oowk:S
Ik hoop dat je me het kan uit leggen

Ik had niet veel zin om te typen, dus ik heb het van een 'ander' forum.

Peugeot variobegrenzing:

Dit is een soort van schijf aan de achterkant van je vario.
Bij verwijdering scheelt het je vooral topsnelheid.
Haal je carterkap eraf, en draai de variomoer los met een bougiestop, buzetti sleutel etc.
Haal nu je halfpouli, je v-snaar, je variobus, en je vario van de krukas af.
Als je dan naar de vario kijkt, zie je dat er achter op een soort plaatje met twee of drie schroeven zit vast geschroefd.
Draai deze los.
Er zitten dan nog twee dingen: de ‘begrenzingsschijf’, en je gradendeksel.

Haal die begrenzingsschrijf (de begrenzer) er tussen uit, en zet alles weer in elkaar.

alleen word hierbij vergeten te vermelden dat de o-ring ook verwijdert moet worden en het vet uit de vario gehaald moet worden (en ff met benzine schoonmaken)