This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ninja twinner ---> mina stnd

DJDH

Well-Known Member
heb veel gehoord over de ninja twinner...dat t een goede uitlaat is, slechte uitlaat is, blikkerig geluid, mooi geluid....nu wil k eigenlijk ff duidelijkheid van mensen die m ZELF hebben gehoord of geprobeerd hebben....
t zou geen nutteloos topic voor mij zijn, want k ben erg van plan om m te kopen

Shane said:
Naja het is iig geen toppertje.. hij roest vrij snel, en lekker lopen doet ie ook niet echt..

heb jij m zelf gehad? hoezo is t geen toppertje? heb j m goed afgestelt? had je m op standaard zitte? of 70?

als je snel wilt moet je iig geen ninja twinner kopen
Als je hem mooi vind wel, maar dat is een kwestie van smaak.

Als je advies wilt over een uitlaat is het handig om je setup er even bij te vermelden.

DJDH said:
heb jij m zelf gehad? hoezo is t geen toppertje? heb j m goed afgestelt? had je m op standaard zitte? of 70?

Zelf getest, @ mina 50cc. Hij is vrij kut om lekker af te stellen..

Zoals Menace al zegt: het is vooral een optische uitlaat. Beetje Std vervangings uitlaat die er "leuk" uitziet...

menace said:
als je snel wilt moet je iig geen ninja twinner kopen
Als je hem mooi vind wel, maar dat is een kwestie van smaak.

Als je advies wilt over een uitlaat is het handig om je setup er even bij te vermelden.

ik hoef niet erg snel...want me setup blijft standaard

gewoon mina 50cc blokje met alleen andere uitlaat en varioring eruit...en dan afstelle

Shane said:
Zelf getest, @ mina 50cc. Hij is vrij kut om lekker af te stellen..

Zoals Menace al zegt: het is vooral een optische uitlaat. Beetje Std vervangings uitlaat die er "leuk" uitziet...

ok dus t heeft geen goede prestaties mits egt prof afgestelt...(alleen trekveren, rolletjes, drukveer en sproeier?)

als je dan een andere uitlaat wilt, koop er dan eentje die zichzelf gewoon bewezen heeft. Ninja is gewoon echt geen fijne uitlaat.. en zal erg lastig zijn om af te stellen..

Ik zou zeggen begin er niet aan, hij maakt echt een kutgeluid (en dat vindt echt iedereen). De prestaties zijn ook zwaar onder de maat, een standaard ontgrensde uitlaat rijd beter. Ook het afstellen ging niet echt fijn. Natuurlijk trek je ook flink de aandacht met die pijp bij de wouten. Dus beter haal je een fatsoenlijke uitlaat.

En toch heb ik dat anders ervaren met de Ninja op mijn Phantom, hij is wel idd zoals al gezegd lastig tot kut om af te stellen maar dit is gewoon het geduld wat jij ervoor hebt tot een bep. resultaat.
Het geluid is per mens verschillend maar mijn Ninja "oude model" maakte een aardig "snerpend" geluid beetje vergelijkbaar tussen de shot, shot maakt een zwaarder geluid en een NRX hoog snerpend, en de ninja zat daar tussen in.

Setup was : 50 cc Airsal AC
Mhr vario + multivar
Polini Koppeling
12mm carb

Voor de rest wel geinig.

Ik heb'm gehad op mina vert.
Had'm gekocht met't idee dat ziet er leuk uit, maar het is eig bij een testritje gebleven waarna ik'm dan toch maar weer verkocht heb. Om de redenen die al reeds aangehaald zijn. Zijnde afstellen en het geluid.
Ik zou't niet doen.

ik had hem onder aerox eventjes getest... beetje blikachtig geluid , had hem toen verkocht.... kzou hem ook toen voor hem afstelle.. dat was wel wat gekloot... maar uiteindelijk reed het wel leuk , maar ik raad je alsnog een andere uitlaat aan omdat die makkelijker zijn afte stellen

ik had er zelf 1 voor mijn Phantom LC , was het zoveelste testuitlaatje

hij liep opzich niet gek maar er zijn zeker betere uitlaten te koop , de snelheid was 85/90 op de std digitale (malaguti) teller , niet verkeerd , maar met samba 50 , bidalot S2 kwam er minstens nog 10 kilometer bij op en liepen over het hele gebied beter , dit alles was met polini vario,koelvin en polini snaar en 17,5mm 17,5 volgens mij ,kan ook toch wel 12 zijn geweest). de Ninja twinner is een beetje "slapjes" , waarschijnlijk komt dat omdat het gezamelijke volume vrij groot is.

ik heb ook een Malaguti Firefox klaargemaakt met zo'n ding en dat was gewoon waardeloos , moest vrij veel toeren maken voordat ie goed liep en dan was het niet echt om naar huis te schrijven.

Over die toeren idd. kan me nog herrineren dat er een Delta clutch in zat :X
Iig. pijp is niet lang daarna ook de deur uitgegaan, ik denk dat je voor dat geld beter een R , Laser of een for race kan halen.
Iig. me zwager heeft de ninja op een speedfight maar die doet het echt niet beroerd :W

het is per merk verschillend , peugeot is een vrij rustige scooter , daar is zo'n uitlaat vaak juist wat beter op.

Minarelli is vrij piekerig wat dat betreft , eenmaal goed afgesteld geeft een Minarelli echter wel goeie prestaties

maar idd , zou een goeie uitlaat nemen zoals Tecnogas TG2 (70) , samba50 , Bidalot S2 ,yasuni R , for race zal ook wel goed lopen idd , dus wil je dat ie goed loopt neem dan een R oid ipv een show uitlaat die mischien straks niet goed loopt..