ninja streetcup

streetscraper

Well-Known Member
na lang zoeken voor nieuwe uitlaat voor me ludix en niks gevonde te hebben dat me aanstond gebeld naar de dealer :) die heeft me dus overhaald om een ninja streetcup met carbon demper te bestellen..geen probleem daarrond
de ninja streetcup voor de mensen die em niet kennen:

104kx81.jpg


doet me qua bouw denken aan een yasuni r (en voor het weinige wat ik erover vind qua doelgroep van cilindrs is ie hetzelfde als yasuni r --> std 50 en laag en middeltoerige 70's.

foto van yasuni r in vergelijkbare hoek of zo
mlnxp0.jpg


dus eerste vraag: kan ik deze vergelijke met een yasuni r (als je het niet weet uit ervaring mag je ook gwn kijke naar de bouw hoor ;) :+
en zat wat te kijken voor afstelling en kwam toen toevallig uit op ludix ervaringen forum en deze had een ludix met ninja streetcup --> deze afstelling:

gewichtjes van mallossie van 4.7 gram
en in de plaats van een sproeier 58 zit er nu een 66 in

nu blijft er zoiezo de varioring in (moet wel staan bijna elke w
eek aan me nieuwe school en ontsnappe is quasi onmogelijk bende agenten da ze zijnmaar klopt deze afstelling een beetje?
huidige setup is trouwens:
* std 50
* std vario zondr varioring/plaat + std koppeling (denk dat de rolletjes nog std zijn weetk ni zkr)
* 12mm carb + std luchtfilter met iets grotere sproeier (wederom weet ik er niks van dealer heeft dat gefikst)
* leovinci tt ontgrensd

kan ik gewoon me sproeierafstelling van de tt zo houden (stottert niet of krijgt niet te weinig benzine) als ik met onbegrensde ninja rij? (of moet ik toch even bougiekleur checke oid. En me rolletjes welke zou ik er +/ moeten in plaatse? 5 gram dacht ik zelf aan..
sorry voor de vele vragen maar wil me scoot dit keer echt deftig lopend hebben
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Als je de ninja gaat ontgrenzen en de vario begrensd laat kan je je brommer deftig laten lopen en staat hij de week daarop terug in je garage met een bigend dat stuk gelopen is en dat waarschijnlijk je cil en zuiger ook mee gemolesteerd heeft.

Dat ding gaat veel te veel toeren maken zo.
Of uitlaat + vario begrenzen
Of beide ontgrenzen

En dat het schijtmongolen zijn kan je voor jezelf houden!
Als jij je motor opdrijft is dat JOU probleem en als je daarmee word aangehouden
is dat dus ook JOU schuld. Dat is nou eenmaal de wet die er is om jezelf tegen jezelf te beschermen.
Als je sneller wil rijden ga dan op je 18 voor je motor rijbewijs.

Verder vind ik dat deze uitlaat helemaal niet op een yasuni R trekt.
en wegens weinig ervaring met ludixjes kan ik je ook weinig vertellen over de afstelling.
De ninja zal wel beter lopen als je std uitlaat maar verwacht er geen wonderen van.
 
persoonlijk vind ik dat dus bullshit dat je scoot kapotloopt van met ontgrensde uitlaat en varioring te rijde hoor..:L heb het zelf al zoveel gdn: geen enkel probleem..Me zus rijd al sinds 12.000 km met de prop eruit en ze heeft er nu 15.500 (en scoot loopt nog perfect? Big end die kapot loopt kan het me niet inbeelden hoor :+ met wat kan ik die ninja dan vergelijke? ja het is mijn probleem dus ik los het op hoe ik het wil (varioring er dus terug in ik weet dat het gwn goed gaat uit ervaring). wat ik dus wil weten:

* met wat kan ik deze uitlaat vergelijken
* iemand een idee over et gewicht qua rolletjes?
 
leuk uitlaatje , alleen kun je m absoluut niet vergelijken met een R , een R is toch een stuk netter , gedetaileerder , degelijker en er zit geen binnenwerk in , in die Ninja iig wel.

leuk als vervanger voor std uitlaat dus.
 
kan me niet inbeelden dat deze slechter is dan een tt? :eek: tt zuigt immo..En een next is toch wel erg laaggegrepe denkk zo :+ En ik heb die dingen van voor std 50 en laag en middeltoerige 70's gevonden in een lijst met allemaal uitlaten en de rest van de uitsprake (bv over yasuni r) kloppen toch ook wrm zouden die van ninja niet kloppen?
 
Die omschrijving kan je langs 2 kanten opvatten.
Of hij presteerd het best op 50cc en laag toerige cil.
of hij presteerd het minst slecht op 50cc en laag toerige cil.

Staat 2x hetzelfde.

Verder heb ik er al genoeg weten stuk lopen doordat ze de vario begrenzen en de uitlaat niet. Vraag jij maar eens aan je ouders of ze de auto in 2de zetten en plankgas geven zonder te schakelen. Schakel hierbij de toerenbegrenzer uit (die een auto wel heeft) en je hebt hetzelfde scenario als op je scooter! Een motorblok die stukloopt!

en laat die smilie maar achterwege! ( :L ) Dat is voor niets nodig
 
Stel dan de vraag niet, als je alleen wilt horen dat hij vergelijkbaar is met de yasuni r en dat je je vario ring er in kan laten.

Zoveel verstand van zaken heb je echt niet, anders kom je niet met zo een vraag. Dus het lijkt me verstandiger om het advies dat je krijgt gewoon aan te nemen ipv er zo fel tegenin te gaan.
 
Back
Top