nikasil

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Enrico@nrg
Kneem aan dat je std. cil. bedoelt, dan zou ik 350 doen dan zit je wel goed als je veel in toeren varieert...

Heeft jouw standaard cilinder een nicasil/gilnisil wand?

Alu race-cilinders hoef je niet lang in te rijden (100 km ofzo?)...

Greetz.
 
Originally posted by SRally


Ik heb zelf (hier) wel eens gelezen gehoord dat je die cilinders de eerstr keer alleen maar een kwartier hoefde warm te draaien, waarna je al meteen kan gaan vlammen :?

jah, kan wel kloppen, hoor je vaker..............
 
200 tot 250 km is voldoende.
en je hoort hem eigenlijk n minuutje (of twee) warm te draaien.
dat komt doordat het uitzettingscoefficient van de zuiger hoger ligt dan die van de cill. wand, dus kan je wel raden wat er gebeurd.
 
Originally posted by SHaRP_EyE74


Volgens mij is dat alleen als je een zuiger met een grafietlaagje hebt.

Malossi MHR-cilinders hadden zuigers met een grafietlaag, maar dat is al een tijd geleden...

Racecilinders hoef je niet perse in te rijden, maar het is wel vrij gezond om in het begin rustig aan te doen...

Greetz.
 
Originally posted by SRally


Ik heb zelf (hier) wel eens gelezen gehoord dat je die cilinders de eerstr keer alleen maar een kwartier hoefde warm te draaien, waarna je al meteen kan gaan vlammen :?

Bij Alexander de Jager vertelde me dat als je alles goed had afgesteld (benzine/lucht verhouding) dat je hem eigenlijk niet hoefde in te rijden. Gewoon altijd goed warm draaien...Het ging bij mij toen om een alu50
 
Originally posted by Enrico@nrg


Bart die zijn er tegenwoordig hoor..;) ...

Aha, dus Peugeot heeft een echte Nicasil-laag in hun standaard-cilinders? Wist ik niet (ben niet zo into Peugeot:))...

Ik wist wel dat Minarelli een zgn. Minachrom-laag heeft, maar dat is weer iets anders...

Greetz.
 
Back
Top