niezen

pephol

Well-Known Member
Ik ging vanmorge met me scooter weg toen kwam er zoo een gaar geluid uit me uitlaat een soort nies geluid??
en daarna kapte die ermee en nou start die niet meer weet iemand waar dit aan kan liggen??
 
Advertisement - register to remove this

Je uitlaat niest omdat de cilinder op een verkeerd moment een vonk/ontsteking krijgt. De uilaatpoort is nog open of al terug open, en dan geeft de bougie een vonk.
Bij mij was da opgelost door een nieuwe bougie te nemen, omdat de vorige stuk was/onregelmatig vonkte.
Mss is een nieuwe bougie tegen de massa laten vonken, en als dat niet werkt kan het zijn dat de ontsteking stuk is, of een draadje los ofzo...

groeten
 
nee.... maar wel met een andere warmte graad.... deze was voor een iets snellere scooter ik weet niet of dat een warmere of koudere is volgens mij koudere... maar ik rijd er al wel 3 dagen mee en hij deed het gewoon goed..
 
pephol said:
nee.... maar wel met een andere warmte graad.... deze was voor een iets snellere scooter ik weet niet of dat een warmere of koudere is volgens mij koudere... maar ik rijd er al wel 3 dagen mee en hij deed het gewoon goed..


ben je vlak daarvoor niet door een plens water/sneeuw o.i.d gereden ??
k zou je carbje eens even schoonmaken en je filter..
en dannn kijke wattiedoet :D
 
pephol said:
oowjaa jaa er zit net een niewe bougie in maar kan je onsteking dan zomaar kapot gaan want gister deed hij het... En vandaag meteen toen ik hem starte was het al....

vonkt hij als je hem er uitdraait, de dop erop doet, tegen de massa houdt en dan in gang trapt?
 
Zoiets had ik ook gehad en op een gegeven moment stotterde die onwijs en daarna kreeg ik he mniet meer gestart.

Zat dus vocht in me carter.

Kun je oplossen door carb/luchtfilter/spruitstuk/membraam schoon te maken. En dan te starten met bougie eruit en ik had nog een broodrooster onder me blok gezet :p

Daarna starte hij weer :*)
 
XoReP said:
Zoiets had ik ook gehad en op een gegeven moment stotterde die onwijs en daarna kreeg ik he mniet meer gestart.

Zat dus vocht in me carter.

Kun je oplossen door carb/luchtfilter/spruitstuk/membraam schoon te maken. En dan te starten met bougie eruit en ik had nog een broodrooster onder me blok gezet :p

Daarna starte hij weer :*)


BROODROOSTER?! Lol O-)
 
Tja er was wat benzine gelekt toen ik de carb los had gehaald en leek me niet handig om met gasbrandertje het ee nbeetje te gaan verhitten :p

En ik had niks anders dat verwarmd behalve mijn 'sleutel kachteltje ;) '
 
owkee dan haal ik wel ff me broodrooster erbij :D marrre werkt de onsteking bij een scooter hetzelfde als een puch ofso? gewoon met contactpuntjes.. en waar is je cdi precies voor? en hoe kan ik zien of niet me onsteking kapot is? alvast bedankt.

Het zou trouwens wel kunnen dat er vocht in me carter zit me mebraan is er wel een uurtje af geweest zonder het afgedekt te hebben in een vochtige schuur...
 
metecco said:
vonkt hij als je hem er uitdraait, de dop erop doet, tegen de massa houdt en dan in gang trapt?

@Topicstarter: Wel fatsoenlijk je eigen topic lezen he.
Mss nog is herhalen: als je de bougie tegen de massa houdt, krijg je dan een vonk?
Als je in de bougiedop een spijker steekt en die vasthoudt, voel je dan iets?

Ja=>ontsteking niet kapot
Nee=>ontsteking wel kapot

groetjes
 
Back
Top