Nieuwsgroepen

Divided.

Well-Known Member
ik hoor altijd verhalen van mensen die met usenet en nieuws groepen downloaden.

Ik gebruik zelf torrents en wordt er niet veel wijzer van.
iemand me iets kan bij brengen ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik krijg er van de week een uitleg in word.doc van, met site voor progjes en iig hoe je alles download enzo. Dan post ik hem hier wel even.
 
Meeste mensen kunnen de nieuwsgroepen van hun internet-provider gebruiken. Daarnaast heb je nog payservers (betalen voor een goede nieuwsserver). Mijn provider (zonnet/versatel/tele2/whatever) heeft een slechte nieuwsserver en ik heb geen zin om ervoor te betalen dus ik gebruik het ook niet. Deze site kan je wel veel info vinden: http://www.binaries4all.nl/beginners/
 
Meeste mensen kunnen de nieuwsgroepen van hun internet-provider gebruiken. Daarnaast heb je nog payservers (betalen voor een goede nieuwsserver). Mijn provider (zonnet/versatel/tele2/whatever) heeft een slechte nieuwsserver en ik heb geen zin om ervoor te betalen dus ik gebruik het ook niet. Deze site kan je wel veel info vinden: http://www.binaries4all.nl/beginners/

deze is aardig duidelijk nu druk aan het testen
 
het hele euvel bij nieuwsgroepen is, dat je je ergens aanmeld/inschrijft (vaak tegen betaling) bij een "provider" van nieuwsgroepen..

daarna kan je gewoon newsbin Pro oid. downloaden, naar www.binsearch.net gaan, zoeken naar je ding, klikken op "Create NZB" en hij start automatisch op @ Newsbin en hij download het..
 
nieuwsgroepen zijn echt goed met een dedicated download server, gecombineerd met nzb upload naar ftp. Heerlijk, vanaf school of werk een filmpje aanzetten, thuiskomen en direct branden :W
 
het hele euvel bij nieuwsgroepen is, dat je je ergens aanmeld/inschrijft (vaak tegen betaling) bij een "provider" van nieuwsgroepen..

daarna kan je gewoon newsbin Pro oid. downloaden, naar www.binsearch.net gaan, zoeken naar je ding, klikken op "Create NZB" en hij start automatisch op @ Newsbin en hij download het..

heb dus met dat newsbin een connecten en het gaat lekker icm newsleecher
alleen op nog slechts 10 kb(op achtergrond draaide wel azureus met download van 190 kb/s totaal)
 
owja, autounpack is echt een tip vind ik.
en newsleecher laten scannen naar nieuwe nzb files in een bepaalde map. Als je die map in een ftp server zet kan je dus overal vandaan downloaden :)
als je thuiskomt, is ie uitgepakt en wel. Kan je direct branden of kijken.
 
azureus uitgezet trekt die nog maar 20 kb's :(
komt die omdat ik de trial gebruik ?

open azureus en hij zakt meteen weer naar de 10 kb/s
 
Newsgroepen werken opzich best goed vindt ik, alleen jammer dat er veel meuk gepost wordt. Er zijn ook wel lui die (recente) scene rels posten, maar daar kan ik via andere wegen altijd veel sneller aankomen.......

chello is ook kut , beter torrents :W

torrent zuigt helemaal, aangezien je (bij minder legale content) aan ook het uploaden bent, wat dus verboden is. Met die nieuws shizzle upload je niets, en ben je dus niet strafbaar.....
 
Ik gebruik nu een half jaartje nieuwsgroepen en ben er goed over te spreken.
Maar waar jij 't allemaal over hebt, Titera; ik volg je voor geen meter. :+

Ik heb iig wel een payserver: Eweka.

Uitleggen hier heeft weinig zin, aangezien alles gewoon netjes uitgelegd staat op die binaries4all site, zoals RRtje zei.

Ik vind 't iig een aanrader, ondanks er idd wel ook veel shite geupload wordt..


btw. Ik heb nog iets vaags..
Ik heb Casema kabel en Casema ondersteunt ook gewoon nieuwsgroepen, al is 't wel met een DL limiet. Maar wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen.. Ik heb 'uren' met Casema aan de lijn gehangen en online via Casema-snelhelp met medewerkers 'gechat', maar hij wil gewoon geen contact maken. Die gasten daar wisten 't ook allemaal niet en op een gegeven moment zeiden ze dat 't te maken zou hebben met m'n router/modem/whatever. BS, aangezien die standaard door hun zelf geleverd is. Daar komt nog eens bij dat ik dus wel gewoon via m'n payserver kan downloaden.. Ik weet ook zeker dat ik de goeie inloggegevens gebruik, geen twijfel mogelijk. Het is niet dat ik 't hard nodig heb, maar heeft iemand een idee hoe of wat?
 
de nieuwsgroep server van je provider is altijd gaar. staan bijv max berichten van 3 dagen oud op, en je mag maar met 10kb/sec downloaden ervan bijvoorbeeld.

Neem een account bij Eweka.nl en dan zul je zien wat er echt op de nieuwsgroepen te vinden is, werkelijk alles wat je wilt namelijk.

Je betaald 7,95 voor 1 maandje en dan staan er berichten van 40dagen oud nog steeds op, en je snelheid is 20Mbit/s.
 
de nieuwsgroep server van je provider is altijd gaar. staan bijv max berichten van 3 dagen oud op, en je mag maar met 10kb/sec downloaden ervan bijvoorbeeld.

Bij Planet iig niet het geval.
- max 7 dagen retency
- Volle bandbreedte +/- 450kbs
 
Chello Extreme + Eweka = 2400kb/s :D

Met torrents zit ik ook gewoon op 2,5 mb/s.
T is maar net waar je je torrents vandaan haalt.
En zoals Rudy al zei staat er ook heel vaak genukede zooi tussen de nieuwsgroepen. T is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.
 
Back
Top