Nieuwsgierig naar de beste keus (cilinder)

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

Ik ben wellicht van plan over een tijdje een andere cilinder onder mn phantom te gooien, maar heb nog niet besloten welke dat dan zou worden.

K heb er momenteel een DR50, 17,5mm carb, p1 vario en gianelli shot onder liggen, en die laatste 3 dingen wou ik graag behouden als ik een andere cilinder neem.

Dus nu zit ik nog een beetje te twijfelen, met name vanwege slijtvastheid / vermogen. Ik twijfel momenteel over de DR70, DR70 RPM en de Stage6 streetrace 70cc.

Wat zou daarvan de beste keus al met al zijn? Als ik een nieuwe cil ga aanschaffen komt er sowieso een P1 krukas onder, en naar mijn weten passen al die cilinders daar wel op.

Ik kan namelijk niet goed kiezen. Op een DR70 RPM schijnt een shot het bijvoorbeeld het beste te doen, maar slijt zon ding niet veel harder weg dan een normale DR70? En hoe zit het met het vermogensverschil als je op beide cilinders een shot zet? Ik vraag niet om exacte getallen, meer om een wat richtlijnen :).

greetz9||6

Advertisement - register to remove this

Hij heeft het over de RPM versie, of terwijl de aidix-tuned versie.
Zo heel veel sneller dan een normale DR is deze niet, dus het slijten zal hard mee vallen. Is ook beter afgewerkt dus dat maakt al een hoop goed,
en hij loopt idd beter met een shot dan de normale versie.

Ik zou voor de RPM tuned versie gaan.

Hij heeft het over de RPM versie, of terwijl de aidix-tuned versie.
Zo heel veel sneller dan een normale DR is deze niet, dus het slijten zal hard mee vallen. Is ook beter afgewerkt dus dat maakt al een hoop goed,
en hij loopt idd beter met een shot dan de normale versie.

Ik zou voor de RPM tuned versie gaan.

Oke thanks =).

En hoe zit het met de topsnelheid bij de DR70 en DR70 RPM?
Ik dacht dat het was dat je met de DR70 ongeveer rond de 90 echte rijd (zelfde als met DR50 dus), en met de RPM iets van 105 - 110, maar klopt dat?

dat ligt er maar net aan wat je er mee doet , topsnelheid is noit echt te zeggen , maar zet je er een goeie vertandingsset in haal je met een std DR de 100 ook wel..

de hele setup moet het doen ,niet alleen de cilinder..

dat ligt er maar net aan wat je er mee doet , topsnelheid is noit echt te zeggen , maar zet je er een goeie vertandingsset in haal je met een std DR de 100 ook wel..

de hele setup moet het doen ,niet alleen de cilinder..

Dat weet ik ook wel en "dat valt niet te zeggen" ken ik ook wel ;). Meer zo van, met een DR70 RPM haal je geen 130, en rij je harder dan 70 bvb. Ofwel er valt best een beetje te zeggen wat je qua richtlijnen kunt verwachten van een setup. En de rest weet je al, P1 vario, 17,5mm dellorto en een shot ;).

Maar goed, ik was in principe niet van plan een andere vertanding te gaan steken, dus met std vertanding, RPM, shot, 17,5mm carb en P1 vario, wat zou je dan ONGEVEER kunnen verwachten t.o.v. een normale DR70 met std. vertanding? Ik weet namelijk niet precies het verschil in vermogen / powerband etc...:?

Back