Nieuwe zuiger, eerst super, daarna klote... :(

BadBoyMe

ex-n00b
't gaat om 'n vespa PK 50, heb 'n nieuwe zuiger derin gebommt (precies zelfde formaat, maar pietsie sneller, en groter krachtveld (is op lage toerentallen veel sterker als originele).

in 't begin deed ie 't perfect, hij trok als 'n tijger, en ragte in no time de 55 die ik van die vespa gewend ben, maar sins nunet (na zo'n KM of 15 totaal, de rit zelf was nog geen 800 meter) begon die vreemd te doen door uit te vallen (geen ontsteking?) weer aan ta gaan, en daarna wouy die nie harder als 20 meer...... dus ik denk, benzine is op (was op weg naar tankstation) loop daar heen, heb 'm met veel moeite aan weten te rennen..... en kon weer langzaam (nog steeds 20-25) naar huus tuffen....

nu de grote vraag, wat the fuck scheelt dat ding?

PS. ik heb 't hele motorbblok van top tot teen uitmekaar moeten halen, en gelijk compleet geolied, kan ik daarmee wat gerkeerd hebben gedaan/vergeten?

PS2, ik weet nie of dit hier moet of op tuning, maar dit was eigenlijk nie eens bedoeld als tuning, me fietsemaker had der 'n paar over en deed 'n goedkoop weg (40 piekkies) omdat die zuigers toch nie meer verkoopbaar zijn in feite
 
Advertisement - register to remove this

ohja, gelijk met zie zuiger (zuigerveren was eigenlijk de bedoeling, maar voor 40 piek laat k 'm nie liggen, want ze veertjes zaten derbij) heb ik gelijk 'n nieuwe uitlaat deronder gegooid, denk niet dat dat in verband staat met mekaar.... maar 't is altijd handig om te weten, 't gaat om 'n SITO standaarduitlaat voor de Vespa PK50..... ietsie groter als me ouwe is me opgevallen :)
 
erm, je moet hem wel inrijden he, dus als ie de eerste run al gelijk als een tijger trekt lijkt me er niet echt goed voor, misschien warmlopertje ofzow.................
 
Originally posted by Jasper
erm, je moet hem wel inrijden he, dus als ie de eerste run al gelijk als een tijger trekt lijkt me er niet echt goed voor, misschien warmlopertje ofzow.................

Ik kan heel goed nieuwe zuigers inrijden (toch Razkin :))
 
Originally posted by Jasper
erm, je moet hem wel inrijden he, dus als ie de eerste run al gelijk als een tijger trekt lijkt me er niet echt goed voor, misschien warmlopertje ofzow.................

hij trok serieus hard....... vanuit stil wou die bijna die weelhie drukken (had 'm ook goed geolied die hele cylinder :)

maar ik denk dat ik 't brobleem heb gevonden...... als ik naar me v-snaar kijk, (hieraan dacht ik overigens pas toen ik 't extreem lage toerental hoorde) zie ik sdat die gelijk als je wegtrekt op z'nb maximum verzet gaat staan en daar nie meer vanaf komt..... ook al rem je of ha je stapvoets rijden, hij blijft maximaal verzet.... ofwel, me Vario blijft hhangen......

waardoor kan dit komen?
waarom had die 't de 1e run niet?

ohja, me bougie zat ook nie 100% vast (vandaar de troubles op weg naar tankstation) maar dat is fixed

maar gek genoeg, als je de motor uitzet (of laat afslaam omdat ie te weinig toeren kan maken...) en je gaat kickstarten dan vliegt ie wel naar minimale verzet..... maar starten doet ie niet al te soepel (heeft ie nooit gedaan)
 
Sorry, ondanks dat ik toch wel het een en ander van scooters weet, heb ik geen flauw idee waar je het over hebt, laat staan dat ik de oplossing weet...

Misschien toch een warmloper? Versleten rollen? Vuil aangezogen dat in de nieuwe uitlaat zat, waardoor zuiger(veren) beschadigd zijn?

Greetz.
 
Ik heb ook zo een probleem gehad met mijn sfera. En toen was ht probleem dat de huls die op de bewegende poelie drukt waar de drukveer op druk dat die bleef vastzitten omdat 1 van de pinnetjes waarmee de bewegende poelie vastzat daar de huls was gekomen. daardoor ging de vario ook onmiddelijk 'in een hoge versnelling' van zodra ik gas gaf omdat de drukveer geen weerstand bood aan de kracht van de rollen.
maw: kijk je volledinge koppeling eens na en kijk of de achterste poelies nog goed kunnen bewegen....
 
Back
Top