Nieuwe Zip injectie 2019 harde ratel, hulp nodig

Gerrut

New Member
Ik ben al bijna 2 maanden bezig met de oorzaak te achterhalen in samenwerking met de monteur.
Deze Zip is nog 2.5 maand oud en de rarem begon ong 1 week na aankoop en is alleen maar erger geworden.
hier kan je erg goed horen wat ik bedoel.
Het lijkt achter de koelvin vandaan te komen maar het hardst hoor je het toch onderaan het blok (dus min of meer in de buurt van de ontsteking
Heeft iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
 
Advertisement - register to remove this

Gelukkig ben je erachter en dankje voor het delen. Zo kunnen anderen aan deze mogelijkheid denken bij de speurtocht naar een vreemde ratel.
Groet,
 
Was toch maar deel van het probleem, na 3 weken bij monteur te hebben gestaan heb ik nog steeds dat rot geluid en een rare vibratie die sneller word met de snelheid van de scooter(alsof slag in wiel) heb Hem hem weer terug mee laten nemen...
 
Controlleer eens de uitgaande as waar de koppeling op zit.. Kan zijn dat die as een veelste grote speling heeft.

Althans heb ik dit wel op mijn piaggio 4t motor geconstateerd. Als dat het geval is dan dient het lager vervangen te worden.
 
Die dingen zijn als het goed is al nagekeken. Ik denk zelf aan kleppen verbogen, nokkenas ketting die te lang is (of de spanner). Ik vond op YouTube vergelijkbare geluiden uit een motor en zelfs een auto die een verrassend vergelijkbaar geluid maakt.
Ze gaan m'n scooter als het goed is naar de importeur brengen voor reparatie.
Gekocht bij voordeelscooters.nl en beste lezer, maak aub niet dezelfde fout. Stelletje leugenaars en afpersers zijn dat zeg gadverdamme
 
Die dingen zijn als het goed is al nagekeken. Ik denk zelf aan kleppen verbogen, nokkenas ketting die te lang is (of de spanner). Ik vond op YouTube vergelijkbare geluiden uit een motor en zelfs een auto die een verrassend vergelijkbaar geluid maakt.
Ze gaan m'n scooter als het goed is naar de importeur brengen voor reparatie.
Gekocht bij voordeelscooters.nl en beste lezer, maak aub niet dezelfde fout. Stelletje leugenaars en afpersers zijn dat zeg gadverdamme

Dit ligt aan de ketting, de ketting kan al verslapt zijn of de spanner is gwn niet goed. Maar dat lijkt mij raar bij een recente scooter.

Als je 10 min tijd hebt moet je je kleppenkop er even vanaf halen. Dan even met een platte kop even tussen je ketting steken en heen en weer wrikken, omdat het een best recente scooter is hoort deze super strak te zitten.. als ie niet strak zit kan dit je tikkende geluid zijn. En je kan meteen kijken bij je spanner als je tijd hebt.

Edit:
Ik heb ook een tikkend geluidje maar die komt van mijn carterkap. Geen idee wat het is.. maar hij tikt alleen als ik gas geef en rem.. alsof iets los zit. Lijkt heel erg op dit tikje
 
Back
Top