nieuwe zip injectie 2019 / garantie vragen

Sundarah

Well-Known Member
Beste Forumleden
tot nu toe 100 km gereden op m'n nieuwe Zip
Vanuit de scooterzaak zeiden ze ook dat ik hun er een plezier mee deed om een zip te halen omdat monteurs helemaal klaar zijn met GY6..

Tot nu toe mijn gedachten:

Motorisch heel soepel, slaat geen moment over en afstellen is verleden tijd met de injectie.
Vraag me nog wel af in hoeverre injectie de levensduur van het blok verhoogd, aangezien hij altijd de perfecte mix van lucht en benzine krijgt. Ben er in ieder geval heel zuinig op.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar kwa afwerking kunnen de italianen toch echt leren van de chinesen.
Vooral bij de stuurkap zit het niet echt mooi in elkaar, dit is het geval bij alle zipjes, het is echt een goede zaak trouwensdie met 2 vaste monteurs werkt. Verder niks op te merken en denk dat je vooral een zip koopt voor de motor en overige kwaliteit van de onderdelen... Verder is het een hele stille soepele scooter waar ik hoop nog lang plezier van te hebben, niet te vergelijken met die ouwe Sym waarbij de motor kabaal maakt en er flink op los trilt

Nou vind het garantie verhaal wel raar, volgens hun is het heel moeilijk garantie te verhalen op bepaalde onderdelen, dus mocht ik nu problemen krijgen waar ik niet vanuit ga, bestaat er een kans dat het niet onder garantie valt en ik moet bijbetalen. Hebben jullie ervaring hiermee, en hoe zit het nou precies met wettelijke garantie? Zou ik de schade kunnen verhalen bij piaggio zelf? Leveranciers zijn toch verplicht je minimaal zoveel jaar te geven. Vind het vooral rustgevend gevoel dat je gewoon een aantal jaar fabrieksgarantie hebt, maar heb vernomen dat het in de scooter wereld vaak anders loopt.

Hoor graag jullie mening
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Eindeljk een member te vinden die dit even bevestigd :)

Maar heb niet echt een antwoord op je vraag...

Sterker nog Jos begon met passie over hoe erg GY6 is, ging net een nieuwe de deur uit en die stond op de terugweg met pech.. Ze lossen het daar altijd netjes op omdat het meer een moraal ding is tussen klant en zaak, en niet zozeer met garantie te maken heeft.
Veel scooterzaken zijn gesloten vanwege deze drama.. Als je zelf goed met motoren bent, waarom niet, maar anders moet je er van wegblijven.
Enuhh Peugeot zijn de grootste oplichters in de scooter wereld, vaak denken mensen dat ze met dit merk wel goed zitten maar het is allemaal chinese rotzooi, zelfs de achterlijk dure speedfight modellen gebruiken veel chinese rommel dus blijf er helemaal bij weg. Dit heb zelf moeten ondervinden heb 2 gehad en was toen nog niet zo verstandig ..
Nieuwe sym met injectie zijn ook goede kwaliteit, maar heb ik wel vernomen dat het afstellen van het injectiesysteem bij de sym modellen niet vanzelfsprekend is en je daar de beste monteurs voor nodig hebt... Sym/Piaggio als je voor nieuw gaat in 2019
 
Last edited:
Sterker nog Jos begon met passie over hoe erg GY6 is, ging net een nieuwe de deur uit en die stond op de terugweg met pech.. Ze lossen het daar altijd netjes op omdat het meer een moraal ding is tussen klant en zaak, en niet zozeer met garantie te maken heeft.
Veel scooterzaken zijn gesloten vanwege deze drama.. Als je zelf goed met motoren bent, waarom niet, maar anders moet je er van wegblijven.
Enuhh Peugeot zijn de grootste oplichters in de scooter wereld, vaak denken mensen dat ze met dit merk wel goed zitten maar het is allemaal chinese rotzooi, zelfs de achterlijk dure speedfight modellen gebruiken veel chinese rommel dus blijf er helemaal bij weg. Dit heb zelf moeten ondervinden heb 2 gehad en was toen nog niet zo verstandig ..
Nieuwe sym met injectie zijn ook goede kwaliteit, maar heb ik wel vernomen dat het afstellen van het injectiesysteem bij de sym modellen niet vanzelfsprekend is en je daar de beste monteurs voor nodig hebt...
En als de NL scootermarkt toch al wordt overspoeld met 1001 Chineze scooterklonen met enkel een Italiaans vlaggetje op de voorkap geplakt :D dan weet je wel hoe laat het is.

Peugeot vond ik altijd al matige scooters. Met name die v/a 2005 (Viva/SF). Geen idee hoe dat tegenwoordig zit...
 
De kisbee bijv omdat dit gewoon volledig chinees is, overigens 12 inch wielen en peugeot maakt sommige onderdelen net wat anders met een leuk logo zodat vervanging bizar duur is voor de onderdelen. 12 inch ter opzichte van 10 inch is zowieso een wereld van prijsverschil, uitlaatje kost je al gauw 80 ipv 40. Het is niet gemaakt om lang mee te gaan, En ze durfen hier bijna 2000 voor te vragen

Dan heb je nog de speedfight, nieuwere modellen durf ik geen geïnformeerde mening over te geven, maar peugeot bespaard overal waar het kan , denk aan de gaskabel benzinetank spruitstuk, slecht geisoleerde kabels. bij mijn oudere speedfight 3 allemaal problemen na een paar jaartjes buiten, krijgen je onderkappen een flinke tik dan grote kans dat je benzinetuitje lek gaat omdat die makkelijk afknapt en er pal boven zit, bij mn zip zit hij gelukkig lekker ver de lucht in.. gewoon slecht ontwerp. kan alleen maar voorstellen hoe het is bij de nieuwere ik vertrouw ze gewoon niet
 
Last edited:
En als de NL scootermarkt toch al wordt overspoeld met 1001 Chineze scooterklonen met enkel een Italiaans vlaggetje op de voorkap geplakt :D dan weet je wel hoe laat het is.

Peugeot vond ik altijd al matige scooters. Met name die v/a 2005 (Viva/SF). Geen idee hoe dat tegenwoordig zit...

mmm... Nog even naar mijn scooter gekeken en tenzij er een perfecte imitatie scooter van de piaggio bestaat lijkt me deze toch wel echt :D:D
 
De kisbee bijv omdat dit gewoon volledig chinees is, overigens 12 inch wielen en peugeot maakt sommige onderdelen net wat anders met een leuk logo zodat vervanging bizar duur is voor de onderdelen. 12 inch ter opzichte van 10 inch is zowieso een wereld van prijsverschil, uitlaatje kost je al gauw 80 ipv 40. Het is niet gemaakt om lang mee te gaan, En ze durfen hier bijna 2000 voor te vragen

Dan heb je nog de speedfight, nieuwere modellen durf ik geen geïnformeerde mening over te geven, maar peugeot bespaard overal waar het kan , denk aan de gaskabel benzinetank spruitstuk, slecht geisoleerde kabels. bij mijn oudere speedfight 3 allemaal problemen na een paar jaartjes buiten, krijgen je onderkappen een flinke tik dan grote kans dat je benzinetuitje lek gaat omdat die makkelijk afknapt en er pal boven zit, bij mn zip zit hij gelukkig lekker ver de lucht in.. gewoon slecht ontwerp. kan alleen maar voorstellen hoe het is bij de nieuwere ik vertrouw ze gewoon niet
Tja die Viva/SF blokjes... Ik heb er aan zo'n 5 (dezelfde typen) gesleuteld. En was toch vaak om te huilen, met name de transmissie box:
om de haverklap lekken en de vertanding zelf die (naar mijn idee) gewoon veels te kort bleek om überhaupt leuk op te voeren. Een spruitstuk met schroefgaten waarin na verloop van tijd geen draad meer te bekennen viel. Dit gold overigens ook voor de carterkap bevestigingen. Op een gegeven moment zo zat dit.
Toen voor Minarelli gekozen en ik kon gelijk weer ademen :)
 
Tja die Viva/SF blokjes... Ik heb er aan zo'n 5 (dezelfde typen) gesleuteld. En was toch vaak om te huilen, met name de transmissie box:
om de haverklap lekken en de vertanding zelf die (naar mijn idee) gewoon veels te kort bleek om überhaupt leuk op te voeren. Een spruitstuk met schroefgaten waarin na verloop van tijd geen draad meer te bekennen viel. Dit gold overigens ook voor de carterkap bevestigingen. Op een gegeven moment zo zat dit.
Toen voor Minarelli gekozen en ik kon gelijk weer ademen :)

Enig verstand van de piaggio's? en of ze buiten overleven, want ik heb geen keus ;( Nu de injectie al een tijdje op de markt is heb ik vernomen dat er nog weinig tot geen problemen zijn met het injectie systeem, en je merkt ook gewoon dat de motor erg soepel loopt, ik ben dan helemaal niet thuis in de scooter wereld maar lijkt me toch dat je op deze manier een stuk minder slijtage hebt en rotzooi dat zich opbouwt in de motor doordat de afstelling altijd perfect is endus langere levensduur? Ben het onderhouds boekje vergeten te vragen moet voor 1000 km nieuwe olie en klepspeling etc controleren, vraag me af wat je hier verder aan onderhoud aan kan verwachten met het buiten staan.

Nog maar 100 km gereden maar ik heb altijd pech, hopen dat ik kan vertrouwen op dit kleine diggie voor de komende 5 jaar
Edit : ga hem zo min mogelijk wassen, hier en daar afnemen met microvezel en proberen niet door de regen te rijden, hopen dat hij zo ook het langst mooi blijft en vrij van roest, met name die uitlaat roest kan ik niet uitstaan
 
Enig verstand van de piaggio's?
Voor injectie/I-GET ben je bij mij helaas op het verkeerde adres... Lol

Ik heb in mijn scootertijd precies 1 Piaggio LC gehad (Aprilia SR carb) en over de kwaliteit van dit blok was ik toen super tevreden! Had ook best spijt dat ik dat ding na korte tijd weer van de hand had gedaan.
 
Back
Top