NIeuwe uitlaat met problemen

Go4Dosh

New Member
Hey Scooter forum,

Ik heb twee weken geleden een Keeway F-act 50 van marktplaats gekocht wetend dat het een zooitje van 'n scooter is, maar gaf het toch de kans. Ben hem gaan ophalen en terug gereden. Kappen netjes met een krasje hier en daar, motorisch klonk het goed maar de geluid dat uit de uitlaat kwam was alsof er helemaal geen uitlaat opzat, je hoorde de scooter al vanaf 200 meter aankomen(vast niet 200, maar wel echt een pokke eind) .
Maar toch, desondanks de vreselijke geluid ging die wel 70, wat mooi is.

Heb een aantal dagen geleden de uitlaat verwisseld met de stock uitlaat van de Keeway F-act, nieuw gekocht en er goed op gemonteerd. Geprobeerd aan te zetten wat goed ging, geluid klonk ook goed. Maar de scooter trok niet meer op, kon gewoon niet meer vooruit komen.

Aantal dingen geprobeerd natuurlijk, en het werd opgelost door de luchtfilter uit elkaar te halen, zonder luchtfilter is de pokke geluid terug, maar rijdt ie tenminste wel. Met een top snelheid van 20, en een gemiddelde snelheid van 15.

Nu ben ik gewoon echt verdwaald en snap niet wat eraan gedaan kan worden.


TL;DR: Nieuwe uitlaat op scooter, rijdt nu maar max 20. Weet niet wat eraan gedaan kan worden.
 
Advertisement - register to remove this

Andere uitlaat is opnieuw afstellen.. Aan je verhaal te lezen heeft er dus een snelle sport uitlaat erop gezeten die niet origineel was?
Voor die uitlaat is namelijk de afstelling veranderd om die goed te laten werken..

Nou ga je terug naar origineel en dan moet je alles kwa afstelling opnieuw stellen.

Bij hoge km stand is vaak ook de cilinder / zuiger / zuigerveren versleten..

Maar bij zo`n oud barrel zou ik persoonlijk altijd het blok opnieuw opbouwen..
Je weet nou niet hoe lang ermee gereden heeft, en hoe lang hij het nou vol gaat houden..

Het kan maar zo zijn dat je over 5 weken ergens stil komt te staan, en dat de scooter niet meer gestart krijgt. Kan je naar huis lopen.. Zou zelf dat risico nooit nemen als de geschiedenis compleet onbekend is van dat blok.. Vaak is er alleen maar veel meer gereden en weinig onderhoud gehad.
 
Back
Top