nieuwe uitlaat erop

dave51

Well-Known Member
Ik heb een gilera runner uit 2010, vario ring eruit gehaald en ook luchtfilterbegrenzing. Ik wil hem nog iets harder laten lopen en zag dat een gianelli next uitlaat 1 van de goedkoopste uitlaten is -80 bij easyparts. Mijn vraag is hoe hard hij op de teller (en echte) loopt met een gianelli next.
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt ook je uitlaatbegrenzer eruit halen, dan loopt hij ook wat harder, misschien wel genoeg voor jou.

Of een Sito Plus erop. Dan loopt hij zo'n 65-70 echte.

Gianelli uitlaten zal ik iig niet aan beginnen, krijg je spijt van.
 
hoe hard loopt ie dan zonder uitlaatbegrenzing? ik heb ook niet echt het idee dat die gianelli voor 80 euro een groot verschil tussen std ontgrensd zal opleveren maar dacht vraag t toch ff. Hoezo zal ik spijt krijgen als ik gianelli neem?:p
 
Omdat Gianelli uitlaten (ZEKER van die prijsklasse) niet echt top spul is. De dempers zijn vooral bagger, na verloop van tijd worden ze heel erg luid.

Zonder uitlaat begrenzing (weet niet 100% zeker of er die op zit, dacht van wel) zal die ook rond de 65 lopen.
 
Begrenzer uit je uitlaat halen of een sito + is idd een betere optie.

Dan val je ook niet zo op.

Vergeet niet om er een grotere sproeier in te zetten, standaard zit er 56 in en je moet minimaal naar 65 na het verwijderen van de carb begrenzer.

Vaak wordt dit vergeten met een warm/vast loper als gevolg.
 
er zit geen begrenzer in het luchtfilter, beter zit je deze zogenaamde begrenzer weer terug , en meteen even een grotere sproeier erin zetten.

alleen achterin de carburateur kan een plaatje zitten , als je deze eruit haalt moet je idd ook al groter in sproeier , geheel onbegrensd zit je echter toch wel op minimaal 68 sproeier!
 
Vind 65 echte wel best eigenlijk. Vind alleen die uitlaten van Suto plus best wel lelijk (al is die standaard runner uitlaat ook niet echt mooi:p). Hoe hard loopt ie (teller en echte) met een sito plus. Heb trouwens ook mooie Yasuni's gezien voor 150, ik weet niet of die yasunis wel verschil uitmaken?
 
Gianelli van minder dan 100 euro zou ik zelf ook nooit kopen, dan nog liever een Tecnigas voor dat geld. De CPI (mina kort replica) van mijn broer loopt ook al 65/70 echte km/u met ongrensde vario (malossi) en Tecnigas Next R, en luchtbegrenzer er gewoon in, met sproeier 54, in een 16 mm carb.
Runner blokken halen dat ook wel. Kwestie van een goede uitlaat nemen, en goed afstellen. En elke uitlaat moet je gewoon onderhouden.
En idd gewoon de luchtbegrenzer er weer in. Inlaat "ontgrenzen" met 50 cc scooters is helemaal niet nodig.
 
ik heb btw een giannelli uitlaat van 140,- en dat gaat prima maar onder de 100 zijn vaak egt minder idd
maar ik zou eerst maar is begrenzers eraf halen ;)
 
Bij een standaard scooter hoef je idd alleen maar de uitlaat te ontgrenzen, of een goede (hoeft geen dure) 50 cc uitlaat voor je cilinder te kopen (hoog, middel of laagtoerig), en de vario goed te ontgrenzen en afstellen.
Dan haalt elke scooter minimaal 65 op gps. (zelfs een gare CPI :x)
 
Is het verschil tussen standaard ontgrensde uitlaat en bijvoorbeeld een yasuni Z van 150 euro groot? Anders ga ik niet 150 uitgeven voor heel weinig verschil in snelheid enzo
 
ja tuurlijk is het een verschil
maar zou eerst alle begrenzers eruit halen en dan kijke als je harder wil toch snelle uitlaat ene
 
Ontgrens de originele uitlaat en de vario en de carburateur (als die begrenst is bij Runners), dan ga je snel zat en trek je goed op. Die 65 echte ga je dan al ruim overheen. Kost alleen wat tijd, geduld en goed gereedschap. Geen geld.

Als je dan na een aantal weken of maanden echt merkbaar sneller wil kom je toch aan een 70cc of meerdere snelle onderdelen, alleen een ander uitlaatje doet niet zoveel in verhouding tot de kosten (uitlaat, afstelmateriaal, tijd die je nodig hebt om af te stellen).
 
afstellen valt wel mee duurt niet zo lang ;) als je goede spullen bij je hebt
:p maar zoniet dan kost wel paar uurtjes ja haha
 
Als hij moet vragen wat het verschil is tussen ontgrensen en ander uitlaat, dan neem ik aan dat hij met afstellen evengoed geen ervaring heeft. Dus zal het wat tijd kosten wss :p
 
Ik denk dat ik dan toch me uitlaat laat ontgrenzen, hoef ik niet zo'n dure uitlaat te halen en hard zat denk ik. Laat het wel bij een dealer doen want heb er zelf de ballen verstand van + daar is garantie:p
 
Back
Top