nieuwe sproeier vespa lx

strijbje

New Member
beste

ik ga een nieuwe variateur (malossi multivar) en uitlaat (jamarco) onder mijn vespa lx zetten.

nou heb ik gelezen dat ik dan ook een nieuwe sproeier erin moet zetten. weet iemand welke ik het beste kan proberen? mijn vespa is een standaard LX 50cc en heeft alleen geen varioring meer. verder is alles standaard.

alvast bedankt voor jullie tijd en reactie
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

Zelf kan ik je niks vertellen over de spoeier. Wat ik wel weet is dat Jamarco uitlaten niet erg kwalitatief zijn. Een vriend van mij had er 2 maanden 1 en die was helemaal weg geroest. Zelf zou ik eerder een Sito Plus uitlaat aanraden, als je een 2T scooter hebt helpt dit je zelfs met snelheid. Met 4T heeft het geen effect op je snelheid
 
Hi,

Zelf kan ik je niks vertellen over de spoeier. Wat ik wel weet is dat Jamarco uitlaten niet erg kwalitatief zijn. Een vriend van mij had er 2 maanden 1 en die was helemaal weg geroest. Zelf zou ik eerder een Sito Plus uitlaat aanraden, als je een 2T scooter hebt helpt dit je zelfs met snelheid. Met 4T heeft het geen effect op je snelheid

okay dankjewel, ik zal er nog even over nadenken. weet u nog wel iets over de variateur? hoe die is en hoe dat rijdt. Ik heb btw een 4t 4v
 
Last edited:
okay dankjewel, ik zal er nog even over nadenken. weet u nog wel iets over de variateur? hoe die is en hoe dat rijdt. Ik heb btw een 4t 4v
Zelf heb ik ook een 4T 4V blok. Ik heb de Malossi Multivar. Ben er zelf erg tevreden over, hierdoor heb ik een een hogere topsnelheid gekregen en trek een stuk sneller op.

 
beste

ik ga een nieuwe variateur (malossi multivar) en uitlaat (jamarco) onder mijn vespa lx zetten.

nou heb ik gelezen dat ik dan ook een nieuwe sproeier erin moet zetten. weet iemand welke ik het beste kan proberen? mijn vespa is een standaard LX 50cc en heeft alleen geen varioring meer. verder is alles standaard.

alvast bedankt voor jullie tijd en reactie
Ik zou gewoon van je uitlaat afblijven op een 4 takt, het maakt toch geen verschil in snelheid, en met zo'n straightpipe uitlaat trek je alleen maar aandacht van onze vrienden in blauw. Qua sproeier, zou ik een paar maten hoger plaatsen, en dan naar benede werken totdat hij lekker loopt.
 
Je heb een injectie blok, Je heb dus geen sproeier als in een carburateur.... Op jou blok zit wel een lambda sensor. Zorg dat je de nieuwe jamarcol koopt uit 2019 met een Lambda sensor gat... Uitlaat geeft ietsje meer performance omdat (van wat ik zelf heb gemerkt / gehoord) standaard uitlaat gewoon begrenzing op zit.... het is niet veel maar tis iets.
conclusie,
Malossi multivar ga je 5 KM harder
uitlaat maakt bijna niks uit maar opzicht lekker geluid ( wel aandacht )
je hoeft er GEEN sproeier in te doen, gaat allemaal automatisch.

reageer als je nog vragen heb!
 
Je heb een injectie blok, Je heb dus geen sproeier als in een carburateur.... Op jou blok zit wel een lambda sensor. Zorg dat je de nieuwe jamarcol koopt uit 2019 met een Lambda sensor gat... Uitlaat geeft ietsje meer performance omdat (van wat ik zelf heb gemerkt / gehoord) standaard uitlaat gewoon begrenzing op zit.... het is niet veel maar tis iets.
conclusie,
Malossi multivar ga je 5 KM harder
uitlaat maakt bijna niks uit maar opzicht lekker geluid ( wel aandacht )
je hoeft er GEEN sproeier in te doen, gaat allemaal automatisch.

reageer als je nog vragen heb!
dus als ik het goed begrijp. heb ik een injectie blok zonder sproeier. als ik de jamarcol uitlaat eronder zet met een lambda sensor gat geeft dat iets meer performance. en met de malossi multivar variateur ga ik 5 km/u harder. klopt dit zo? ik heb namelijk een vespa lx 4t 4v uit 2009.
 
Je heb een injectie blok, Je heb dus geen sproeier als in een carburateur.... Op jou blok zit wel een lambda sensor. Zorg dat je de nieuwe jamarcol koopt uit 2019 met een Lambda sensor gat... Uitlaat geeft ietsje meer performance omdat (van wat ik zelf heb gemerkt / gehoord) standaard uitlaat gewoon begrenzing op zit.... het is niet veel maar tis iets.
conclusie,
Malossi multivar ga je 5 KM harder
uitlaat maakt bijna niks uit maar opzicht lekker geluid ( wel aandacht )
je hoeft er GEEN sproeier in te doen, gaat allemaal automatisch.

reageer als je nog vragen heb!

Ik denk dat je het flink verkeerd hebt.
Een 4t 4v is geen injectie, heeft gewoon een carburateur :)
 
dus als ik het goed begrijp. heb ik een injectie blok zonder sproeier. als ik de jamarcol uitlaat eronder zet met een lambda sensor gat geeft dat iets meer performance. en met de malossi multivar variateur ga ik 5 km/u harder. klopt dit zo? ik heb namelijk een vespa lx 4t 4v uit 2009.

Je hebt geen injectie blok, je 4v blok komt uit 2009 en het enige andere is, een luchtsensor/regelaar, hier heb ik veel problemen mee gehad, de luchtregelaar en de thermostaat werken samen! Dus komt er gereld lucht in je carb.

Wanneer je de jamarcol eronder zet, hoort er geen verandering te zijn in optrek, bij een akrapovic doen ze bij de dealer altijd 7gram rolletjes in. Weeg is wat 1 rolletje bij jou is, origineel is 5,3gram. Wanneer jij een zwaardere uitlaat erop zet (jamarcol, akra, turbokit etc) moet je zwaardere rolletjes erin doen. Dit is alleen bij toepassing als je scooter raar gaat lopen met de zwaardere uitlaat.

Sorry voor de dubbel post, maar anders krijgt de TS geen melding.
 
Wat ik zou aanraden voor de ideale afstelling voor een 4T 4V:

Malossi Digitronic ECU onbegrensd - 160,-
Malossi Multivar - 65,-
Malossi Rollen 6,5 gram - 15,-
Sproeier origineel

Optioneel: Polini luchtfilter - 20,-
Voor iets beter optrekken (Geen Malossi luchtfilter i.v.m. die te grof is voor het dagelijks gebruik)

Met deze onderdelen kan je 75 km/u halen
 
Wat ik zou aanraden voor de ideale afstelling voor een 4T 4V:

Malossi Digitronic ECU onbegrensd - 160,-
Malossi Multivar - 65,-
Malossi Rollen 6,5 gram - 15,-
Sproeier origineel

Optioneel: Polini luchtfilter - 20,-
Voor iets beter optrekken (Geen Malossi luchtfilter i.v.m. die te grof is voor het dagelijks gebruik)

Met deze onderdelen kan je 75 km/u halen
heel erg bedankt! ik zal dit aanhouden dan
 
Iedereen kijk naar @strijbje zijn vraag:
ik ga een nieuwe variateur (malossi multivar) en uitlaat (jamarco) onder mijn vespa lx zetten.
nou heb ik gelezen dat ik dan ook een nieuwe sproeier erin moet zetten. weet iemand welke ik het beste kan proberen?


Niemand geeft hier nou antwoord op..

Dus nogmaals, wat is je sproeiermaat nu? Is deze origineel? Zo ja, niks ermee doen. Wanneer je de multivar erin zet, kan je scooter dan anders lopen? Ja zeker, dan moet je met de sproeiers dus experimenteren.

Ik denk wel dat je rollerbankproof wil zijn niet waar? Dus koop geen onnodige dingen zoals @Koffijberg zei in zijn post.
Wanneer je harder wil dan toegestaan, juist doen wat @Koffijberg zei, dit is de ideaalste setup.
 
Iedereen kijk naar @strijbje zijn vraag:
ik ga een nieuwe variateur (malossi multivar) en uitlaat (jamarco) onder mijn vespa lx zetten.
nou heb ik gelezen dat ik dan ook een nieuwe sproeier erin moet zetten. weet iemand welke ik het beste kan proberen?


Niemand geeft hier nou antwoord op..

Dus nogmaals, wat is je sproeiermaat nu? Is deze origineel? Zo ja, niks ermee doen. Wanneer je de multivar erin zet, kan je scooter dan anders lopen? Ja zeker, dan moet je met de sproeiers dus experimenteren.

Ik denk wel dat je rollerbankproof wil zijn niet waar? Dus koop geen onnodige dingen zoals @Koffijberg zei in zijn post.
Wanneer je harder wil dan toegestaan, juist doen wat @Koffijberg zei, dit is de ideaalste setup.
dankjewel!
 
Hey strijbje en andere,

Ben benieuwd naar wat je uiteindelijk hebt gedaan en welke snelheid je hebt behaald.

Ik rij nu een Vespa S50 4T 4V uit 2012:
- geen varioring,
- standaard vario met 5,5 gram rollen,
- standaard drukveer,
- standaard sproeier 72
- originele doorboorde ecu/cdi.

Met hoog windscherm en alle valbeugels haal ik 65km per uur. Van het weekend een sproeier 74 en 76 proberen omdat ik uiteindelijk 70km per uur wil bereiken en het liefst in combinatie met de malossi multivar voor meer trekkracht.
 
Nou voorlopig nog niks. Hij is sinds dat ik dit bericht heb geplaatst niks verandert en eigenlijk alleen maar slechter gaan lopen. Vacuumpomp was kapot gegaan waardoor hij 24/7 verzopen was. Bleken dat mijn kleppen zo strak stonden (+4) dat mijn cilinderkop waarschijnlijk is ingeslagen. Een monteur heeft de kleppen opnieuw gezet en zei erbij: als de cilinderkop kapot is, staat de scooter binnen nu en 3 maanden weer hier. Ik ben van plan om binnenkort toch de variateur erop te zetten. Aangezien (als ie kapot gaat) dan toch alles in onderdelen te verkopen.
 
Back
Top