nieuwe slider wil niet meer starten na gewoon de vario te hebben geopend!

Slidertje

Well-Known Member
Help ik zit hier te stressen heb hem gewoon geopend niets meer alleen geprobeerd her moer tje uit te vijzen maar dit lukte niet...
Wat is het probleem?

Kan iemand me helpen plz.
Kzou graag hebben dat hij morgen weer rijdt heb hem morgen nodig om naar mn job te rijden!


GRtzz jon ;(;(;(;(
 
Advertisement - register to remove this

Met de kick lukt het niet heb elektrich geprobeert maar dan doet hij een tchuktchuktchuk geluid en wil hij dus ook niet starten . :S

Ga proberen de bougie van mn vision erin te zetten...
 
Vertel eens duidelijk wat je nu gedaan hebt.
Wat bedoel je met vijzen?

- Waarom krijg je je bougie er niet uit? Gebruik je een goede bougiesleutel?
- Is je carburateur goed schoon?
- Als je je bougie los krijgt, controleer dan even of je scooter benzine krijgt en of de vonk nog goed is.
 
Ik heb het deksel van de variodeksel erafgehaald met een engelse sleutel de vario proberen los te draaien . Dit lukte niet.

Ik heb geen bougiesleutel.
Carburateur ben ik niet aangekomen dus...
 
kan ik die gewoon bij mijn dealer kopen?
(ik bedoel zo bij iedere dealer? dat ik me niet belachelijk maak dat die daar niet beginnen van jongen een bougiesleutel koop je niet hier ext ext)
 
Gast je kan hier gratis hulp krijgen, van andere scooter gekken. Wij zitten hier niet 24/7 klaar om u te helpen uwe hoogheid :r

Anyway, een bougiesleutel (bougie-dop-sleutel eigenlijk) zit in de meeste ratelsetjes wel. Om je vario eraf te halen heb je een varioblokkeersleutel nodig en dop 17. Varioblokkeersleutel kan je sowieso bij de brommer/scooter zaak halen, ratelset misschien maar heeft je pa ma buurman ook wel mag ik toch aannemen (en als je vaker aan je scooter wil sleutelen zou ik er zelf een halen).

Koop/leen een fatsoenlijke ratelset en een varioblokkeersleutel en probeer het nog eens. En leg die bahco (das een "engelse sleutel" toch) maar terug waar die vandaan komt die mag je nooit nodig hebben bij het sleutelen dat is (afgezien van misschien balhoofd ed) echt BEUN ;)

Als je je vario niet eens losgekregen hebt dan kan het niet zo zijn dat je scooter niet meer start, heb je het contact wel aanstaan en de bougiedop er net wel weer (goed) opgedrukt?

PS gebruik Nederlandse woorden anders zullen velen hier je denk ik niet begrijpen :) gewoon een tip
 
Bahco is een engelse sleutel idd, mag je overigens ook gebruiken om de grote moer van je koppeling af te draaien imo :p

@Vissa, bougies gaan nooit vanzelf kapot toch? ... :|
 
Ben er geweest voor een variosleutel (naar de dealer) ze hebben gezegt dat het mss gwn de batterij was want heb het deze ochtend voor een rood licht gehad dat hij het terug deed...ineens wou hij niet meer starten.
Ze hebben gezegt dat als ik normaal rij dat het goedkomt.(wat bedoelen ze met normaal?,ik druk gewoon de gas vol en als ik moet stoppen los ik de gas en rem ik...is dit normaal?)


Maar bon nogmaals bedankt mensen!!!!
Groeten jonathan
 
Back
Top