Nieuwe scooter (Zip)

Lorenzo P

Active Member
Ik heb een nieuwe scooter piaggio zip 4t uit 2016 met maar 9500 km op de teller.

bij deze de fotos van de mooie brommer :p

Scooter is niet opgevoerd komt nog een piaggio elux original alarm op (weet iemand toevallig hoe je die installeert?)

(Die 2de foto is met het achterlicht erbij dus de huidige staat)

IMG_E8297.JPG
IMG_E8497.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Origineel Pia alarm is gewoon ''plug and play'', m.a.w. is het simpelweg de stekker/connector aansluiten op de aanwezige socket.
Rest alleen aan jou om de unit een mooi plekje te geven achter de voorconsole/kap, goed stevig plaatsen moet voldoende zijn.
Trouwens mooie scoot hoor! Met ook een prachtige diepblauwe :cool: kleur.
 
Last edited:
Origineel Pia alarm is gewoon ''plug and play'', m.a.w. is het simpelweg de stekker/connector aansluiten op de aanwezige socket.
Rest alleen aan jou om de unit een mooi plekje te geven achter de voorconsole/kap, goed stevig plaatsen moet voldoende zijn.
Trouwens mooie scoot hoor! Met ook een prachtige diepblauwe :cool: kleur.
Fantastisch maar @Floris van bommelstijn ik heb ook begrepen van andere dat ik er een specifieke apparte draadboom bij moest bestellen ik kon hier zelf niet zoveel over vinden vinden op internet zou je dit misscien voor mij nog toe kunnen lichten?

Ty voor de reactie indd ik vind deze kleur persoonlijk het mooist

Oh en voordat ik het vergeet je kunt als het goed is ook de gevoeilig heid afstellen toch?
 
:confused:, geen idee eerlijk gezegd! Vroeger was het zo dat het gewoon op elkaar aangesloten kon worden middels een stekkerverbinding.
Maar het zou zomaar kunnen natuurlijk....
Ik ga nog even verder zoeken of het daadwerkelijk zo is.

Voor nu heb ik wel een manual voor je in onze eigen moerstaal.
Misschien dat je er wat aan hebt, zie bijlage.
 

Attachments

  • handleiding Gemini alarmen plaatsen.pdf
    1.2 MB · Views: 13
Last edited:
Blijkbaar is een adaptersetje toch noodzakelijk!
Wist ik niet!

Heb een paar linkjes gevonden, zie hieronder



Oh en voordat ik het vergeet je kunt als het goed is ook de gevoeilig heid afstellen toch?

Ja, dat kan!

Edit: Het E1/E2 verhaal heeft te maken met het bouwjaar van de Zip.

Bouwjaar: 2000/2005 is de Zip E1
Bouwjaar: 2006/2017 is de Zip E2
Er bestaat ook een Zip E3 maar deze is van latere bouwjaren (2018/2019) met ook een ander type motorblok.

Dus het alarm is sowieso compatible met jouw Zipie.
 
Last edited:
Nog even een update over dit alarm alles werkt zoals het moest werken nu heb ik alleen een probleem dat de grill verlichting in de power1 sp kap het niet doet.

en de claxon kapot is gegaan waarschijnlijk door over voltage. OOk op de accu direct getest en het deed niets meer.

wat wel werkt van de electra zijn de koplamp dagrij de 2 voorkant lampen dagrij en knipperlicht en achterlicht dagrij en knipper lichten.

en ook alle verlichting van het alarm en de geluiden werken goed.

zou iemand weten waar die grill exact op aangesloten moet worden.
 
Die grilverlichting kun je gewoon aftakken bij bijvoorbeeld de dagrijverlichting voorzijde..

Verder kun je bij een scooter geen overspanning hebben op alleen de claxon.

Alarm en claxon werken gewoon met de boordspanning die rechtstreeks van de accu/spanningsregelaar komt.
 
Back
Top