Nieuwe scooter op afbetaling

Status
Not open for further replies.

Rio-man

Yamaha Neo's
Heeej

Waar kun je nieuwe scooters op afbetaling kopen? En dan niet van die Bami 4-taktjes, maar gewoon A-merken als Yamaha en dergelijke.

Mijn dank is groot 9||6
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik snap het niet, volledige aankoop is toch wat je wil? Of wil je ergens een 2e hands en dat bedrag lenen?
Sowieso is het naar mijn mening erg onverstandig om iets op afbetaling te kopen.
 
Ja, want stel je voor dat je scooter gejat wordt, dan heb je niks meer, maar betaal je alsnog door..
Misschien kun je bij de bank geld lenen? Dat moet je opzich ook in termijnen terug betalen dan misschien, alleen wel met rente natuurlijk.
Beter werk je gewoon even hard door. En je hoeft natuurlijk niet perse een nieuwe toch? Een 2ehands zo goed als nieuw kan al behoorlijk wat geld besparen wat jij dan bijvoorbeeld kunt steken in een helm en verzekering
 
mijn ervaring met zulke acties is dat ze alleen werken wanneer je de scooter echt voor vervoer nodig hebt , bijv. voor je baan oid , maar dan nog , je betaald iig al stukken meer uiteindelijk , en bovendien duurt het erg lang voordat de scooter daadwerkelijk van jezelf is.

tegen die tijd dat je de scooter hebt afbetaald is ie al niet meer van jou , bijv. door geldnoofd (aangezien je nu al niet een scooter kan betalen) , door technische defecten , door schade , en zoals al eerder werd genoemd diefstal.

ik raadt het je iig af , ik heb toendertijd in de zaak waar ik werkte veel nieuwe scooters klaargemaakt voor mensen die dit ook deden , bijna allemaal kwamen ze flink op de koffie , want vergeet niet dat de scooter elke maand geld kost , niet alleen het afbetalen maar ook onderhoud , benzine , olie etc. kosten geld. en stel je voor je word ondertussen ontslagen oid kun je de scooter niet meer onderhouden...
 
Dat het meer geld gaat kosten dat maakt opzich niet zoveel uit, gezien het feit dat mijn ouders hem betalen. En die nieuwe scooter, ongeacht welke, wordt uiteraard wel gewoon WA All Risk verzekerd, wat ook weer niet door mijzelf betaalt wordt. Het gaat erom dat ik gewoon een nieuwe scooter, of een jong gebruikte bij een bedrijf kan kopen, en dat die in termijnen kan worden afbetaalt omdat dat momenteel even het gunstigste uitpakt.
 
Dus als ie wordt gestolen of je krijgt een ongeval oid, dan moeten je ouders dat maar ff ook allemaal voor je betalen ? Dan raad ik alsnog je ouders aan om gewoon door te sparen en in één keer een scooter te kopen.

Maar je hebt toch ook een Zip ? Lijkt me nix mis mee. Oersterk, keertje goede revisie laten doen ofzo en je bent al klaar voor een paar duizend kilometer (en veel minder geld)
 
Tsja, een Zip is een goede scooter, en momenteel ben ik aan het uitzoeken hoeveel er moet worden vervangen. Feit is natuurlijk wel dat die scooter al 15 jaar oud is en er alles aan mankeert. Mijn ouders willen daarom weten of hij het nog wel waard is. Tuurlijk, een nieuwe scooter is duurder, maar je hebt wel weer je garanties en alles is gewoon goed.

Maargoed, genoeg discussie over wel of niet verstandig. Weet iemand nog winkels waar je in termijnen kunt betalen (ik woon in Zoetermeer, dus een beetje de hoek van rotterdam, leiden, denhaag, delft zou prettig zijn).

PS: WA All Risk bestaat wel degelijk, alleen wordt het vaak enkel All Risk genoemd.
 
Hebben de meeste winkels niet een financieeringsplan oid? Volgens mij als je bv Hans van Wijk binnenstapt kan je daar naar vragen. Volgens mij is dit niet z'n lastig iets om dit op krediet te krijgen? Wat heb je zelf al gedaan om dit uit te zoeken?

Die zullen graag z'n "lening" aan je verkopen. Waarom neem je uberhaupt niet een lening als je niet wil/kan sparen voor iets en dus boven je stand gaat leven? De enige lening die je behoort te hebben is een hypotheek, de rest moet je zelf ophoesten of accepteren dat je het nog niet kan betalen.
Feit ook is dat een all-risk verzekering bijna 1/3 van de nieuwwaarde kost voor een scooter dacht ik? En dan niet in een keer de scooter kunnen betalen?
 
Volgensmij had ik gevraagd niet door te gaan op die discussie wel/niet verstandig. Het kwam het beste uit om hem op afbetaling te kopen, maar het is verder ook niet echt een heel groot probleem om hem gewoon in een keer te betalen.
Hij gaat op slot omdat ik het antwoord inmiddels heb, en het toch geen financiering gaat worden.

Oh en trouwens: Een lening op je 17e daar doe je volgensmij nog minder goed aan...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top