Nieuwe scooter.. maar welke?!

Bassdrum22

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb zo'n 1,5 jaar op een 2de hands Peugeot Tweet (iets opgevoerd) gereden om te kijken hoe het beviel. Inmiddels is deze met 30k op de teller aan 't opgaan. Veel reparaties in korte tijd, dus ben nu aan het kijken voor een nieuwe.

Vind het heerlijk op de scooter. Geen files, niks! Interesseert mij geen ene t*r*ng of het regent, vriest enzo.. Heb er goede beschermende kleding ervoor.

Wat zouden jullie adviseren? Ik gebruik de scooter voor woon-werk. 5 dagen in de week/70 km per dag (heen en terug bij elkaar).

Hoor graag van jullie.

Groet,
Bas
 
Advertisement - register to remove this

Een goed advies geven is nogal lastig, als we niet weten wat jij in een goede scooter zou moeten zien.. Daarnaast ligt het er ook maar aan hoeveel je wilt uitgeven. Elke scooter heeft zo ze voors en ze tegens.

Persoonlijk zou ik zelf iets aanraden met het sym 6 deukjes blok.. (origineel blok van sym) En dan eventueel voor een fiddle 2s.

Ik heb zelf een piaggio new fly 4t 2valve.. Zo`n zelfde blok als wat onder de vespa sprint zit..

De scooter rijd erg lekker en is opzicht wel aan te raden.. Uiteraard zijn er ook wat min punten op te noemen

- Gewicht van het ding is erg zwaar ( hij is officieel voor 125cc gebouwd lijkt het) Het 50cc 4t 2valve blokje daar zit begrensd helemaal geen enkele pit in.. Ontgrensd loopt het blok wel iets beter.. Maar moet je veel hellingen op rijden dan heeft het ding erg weinig vermogen. Vooral tussen de 20 en 40km op de teller lijkt geen power te zitten.. ( hij is ook zwaar omdat een 4-takt blok ook zwaarder weegt)

- Hij zuipt best wel benzine voor een 4-takt (zit net tegen de zuinigste 2takt aan) 1:34 als je geluk hebt.

- Bij 60 op de teller stijgt het toerental ineens enorm (niet 1:2 maar 1:6)


-Voordelen is dat hij best wel lekker rijd
- Blok heeft een vrij lange service interval.
- Kwaliteit van de onderdelen is een van de beste.


Ik denk overigens dat een sym blok meer power geeft bij het weg rijden.. Alleen met ECS op letten dat vele dealers er geen raad mee weten..

Een zip kan het nadeel hebben (heb zelf een zip gehad dus spreek uit ervaring) dat de 10inch wielen niet lekker rijden en de nijging hebben snel van de weg los te breken als het wegdek glad is.. (als je ooit altijd 12 inch en groter hebt gehad dan wil je eigenlijk niet meer snel terug naar 10 inch.
De remmen van de zip zijn nogal erg happerig, dus je voorwiel staat dat ineens te snel stil en gaat hij gekke dingen doen.


Daarnaast is het zelf proberen en uit testen het beste wat je kan doen (zien of het je wel of niet bevalt)
 
Back
Top