Nieuwe scooter lekt benzine en start niet meer

Richardvbr

New Member
Hoi allen,

Ik heb recentelijk een nieuwe scooter gekocht (La Souris Designo, 4-takt 45km/h). Wordt voor woon-werk gebruikt en maak redelijk wat kilometers, nu in 2-3 maanden zo'n 3000km gereden. Dit ging allemaal probleemloos, totdat ie er vanavond ineens mee kapte.

Rook tijdens het rijden een sterke benzinelucht en heb de scooter langs de kant van de weg gezet. Zag dat er behoorlijk wat benzine onder de scooter uit kwam en kort daarna sloeg de scooter af. Dus naar huis gelopen, krijg hem nu ook niet meer gestart, hij pruttelt alleen maar wat.

Op de video zie je dat er benzine lekt en er als het ware uit "gesproeid" wordt. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Heb verder ook niks geraakt wat tot een lekkage kan leiden of wat dan ook.

Ik heb uiteraard garantie, maar heb de scooter gekocht in Nederland, maar woon zelf net over de grens in België, dus wat lastig i.v.m. brengen naar de dealer... Voor onderhoud is ie nu 2x naar de dealer geweest i.v.m. garantie.

Bedankt!

Link video:
 
Advertisement - register to remove this

Wees voorzichtig, als er een vonk in de benzinedamp komt...
Ik zou haast zeggen, koppel de accu af. Eerst de min dan de plus.
Doe het buiten.

Vermoedelijk een lek in de leiding van de benzinetank/pomp naar de injector, waar algauw een bar of 2,5 tot 4 kan staan.
Een lokale motorzaak/scooterzaak zou kunnen beoordelen of er simpelweg iets is los geschoten of anderszins.
Dat zijn mijn eerste gedachten.
Succes!
 
Dit klinkt als een brandstof lek idd.
Al heb ik wel een donkerbruin vermoeden dat je voor reparatie zult moeten betalen.

LS heeft garantie nu niet bepaald hoog in het vaandel staan, en zal (getuige mn ervaring en die van velen op bijv. Trustpilot) eerder de oorzaak bij jou leggen (of de omstandigheden tijdens je rit), dan toe te geven dat dit een garantie geval is...
 
Thanks voor de reacties. Het is inmiddels opgelost. Meerdere keren geprobeerd contact op te nemen met La Souris via zowel telefoon als email, geen gehoor....

Dus maar naar de lokale scooterboer gegaan en die heeft het voor €25 opgelost. Zat een lek in een slangetje en deze heeft hij netjes vervangen.
 
Back
Top