Nieuwe scooter kopen

Henkie5678

New Member
Hallo allemaal, ik heb mijn vorige scooter verkocht omdat ik graag een 2 takt wil maar wat is nou een goede 2 takt voor een redelijke prijs waar je het minst onderhoud aan hebt
Laat het me gerust weten ;)
 
Advertisement - register to remove this

De meeste tweetakt scooters stammen van voor 2010.
Wat mij betreft allemaal troep dat zijn laatste rustplaats verdiend of een renovatie.
Als je gaat kijken naar Aerox, Speedfight, Vivacity, Neos etc.
Dan zit hier eigenlijk vergelijkbaar onderhoud aan en zijn ze allemaal even goed of slecht.

Het enige wat je kunt hebben dat goed is.
Is eerste eigenaar, amper gebruikt, in de schuur bewaard.

Het antwoord op je vraag is dan ook niet zozeer welke scooter goed is, maar per exemplaar te bekijken.
 
In principe is elke 2-takt wel degelijk gebouwd. Het is per geval verschillend nu ze al wel redelijk lang in het verkeer omgaan. Een Golf 7 is ook degelijk gebouwd, maar niet elke Golf 7 is goed. De ene gebruikt het als boodschappenauto en de ander gaat er elke avond 180 mee over de snelwegen.
 
Neos 2e generatie vanaf 2007 is als 2 takt geleverd. Omdat dat niet de meest hippe scooter is, zijn er nog knappe exemplaren te koop.

Deze Jog is ook zwaar vers en staat al even te koop. Waarschijnlijk in de verkeerde categorie, anders was ie al lang weg.

Yamaha Yog R
Bieden

Voor 30euro huur je een motoraanhanger om een scootertje op te halen. Ideaal als het ver weg te koop staat.
 
Neos 2e generatie vanaf 2007 is als 2 takt geleverd. Omdat dat niet de meest hippe scooter is, zijn er nog knappe exemplaren te koop.

Deze Jog is ook zwaar vers en staat al even te koop. Waarschijnlijk in de verkeerde categorie, anders was ie al lang weg.

Yamaha Yog R
Bieden

Voor 30euro huur je een motoraanhanger om een scootertje op te halen. Ideaal als het ver weg te koop staat.
Hij ziet er wel goed uit alleen het nadeel is heel vaak dat hij idd te ver is want ik heb geen rijbewijs alleen voor scooter
 
Die Jog, dat is zaken doen, dat is wellicht wel te doen voor een 16 jaar oud brommertje.
Mjah als je en 2 takt wilt en geen transport hebt, zul je toch iemand moeten inhuren voor transport.
Of anders een 4takkert in de buurt. Aanbod is schaars van 2takt, als je mogelijkheden gelimiteerd zijn wordt het lastig.
 
Die Jog, dat is zaken doen, dat is wellicht wel te doen voor een 16 jaar oud brommertje.
Mjah als je en 2 takt wilt en geen transport hebt, zul je toch iemand moeten inhuren voor transport.
Of anders een 4takkert in de buurt. Aanbod is schaars van 2takt, als je mogelijkheden gelimiteerd zijn wordt het lastig.
Een 4 takt is wel zuiniger die vorige van mij was ook een 4 takt en ik kon wel 10 keer naar werk rijden met een tank nouja nu is mijn werk maar 5km verder het is toch 10km per keer heen en terug
 
De meeste 2T zijn vergelijkbaar qua opbouw van de motor, belangrijk is of je AC of LC neemt. LC koelt beter maar er kan meer kapot aan gaan, AC is vaak wat onderhoudsvriendelijker. Meeste 2t van rond het jaar 2000 zijn de motoronderdelen nog prima van te vinden, blijf weg van uniekere exemplaren omdat je dan geen onderdelen meer kan vinden mocht je ze nodig hebben.
 
Een 4 takt is wel zuiniger die vorige van mij was ook een 4 takt en ik kon wel 10 keer naar werk rijden met een tank nouja nu is mijn werk maar 5km verder het is toch 10km per keer heen en terug

Tot mijn grote verbazing haal ik met de Jog R (die nu van mijn zoon is) tussen de 1-35/40 gemiddeld. Met een top van 65 GPS. Dat vind ik toch wel behoorlijk netjes. Dan is 200KM op een tank haalbaar!

Een advies als je voor een jog gaat, alles moet het elektrisch doen, want anders haal je je wat uitdagingen op je nek.....
 
Back
Top