Nieuwe scooter kopen

Waq2000

New Member
Ik wil graag een nieuwe scooter die lekker snel optrekt en niet te duur is, dus ongeveer een prijs tussen de Kymco People S en een Piaggio Zip. Ik hoorde dat een Peugeot Kisbee hier geschikt voor is, maar dat je die niet kunt opvoeren. In ieder geval is het dus het belangrijkst dat hij lekker snel weg rijdt. Een elektrische is helaas geen optie. Zou iemand kunnen helpen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Enorm bedankt! Weet je iets over de optreksnelheid? Kan je hem makkelijk naar 54 kmh opvoeren? Hij gaat dus wel lang mee? Ik snap dat ik veel vragen stel maar ben helemaal nieuw dus je hulp wordt enorm gewaardeerd.
 
Kisbee is vaak Problemen , lees het Form eens / Zoek functie.
ZIP is een gewilde Scooter , werk er regelmatig aan , en Kwaliteit is nix mis mee. ( vooral Motorblok ).
Ik weet persoonlijk niet hoe het met de kwaliteit van die nieuwe injectie blokjes van de kisbee's zit. Maar als ik zo'n injectie kisbee zie rijden valt het me juist op dat dat nog een van de enige injectie blokjes zijn die standaard fatsoenlijk optrekken. Dat is wel wat ts graag wil.
 
Kisbee is vaak Problemen , lees het Form eens / Zoek functie.
ZIP is een gewilde Scooter , werk er regelmatig aan , en Kwaliteit is nix mis mee. ( vooral Motorblok ).

Net of andere scooters niet vaak problemen hebben..

Een piaggio zip is ook geen heilig graaltje hoor.
Die normale standaard voorvork is zo slecht als het maar kan zijn.
Als die nieuw is veert het hele ding niet eens, lijkt wel of het ding vanuit de fabriek gewoon vast zit.

( en dat is niet de eerste keer dat ze door de mand vallen) NRG, NTT, Runner zijn daar allemaal bewijs van. (voorvorken die naar xxxxx kilometers versleten of vast zitten)

Na 3000 km is het ding zo slap geworden dat je er toch liever een betere SP voorvork eronder wilt hebben.
Ook kende deze scooter erg veel problemen met vocht en elektra.
En het blok is nou ook niet echt om naar huis te schrijven, super sloom blok..

Enigste voordeel is dat de onderdelen net wat beter ontworpen zijn..

De rest is alleen vanwege de bekendheid van de scooter waarom de meeste voor een zip gaan.

30.000km ding half op rijden, en dan als je hem niet meer nodig hebt (eventueel wegens rijbewijs) het ding voor 1700 euro op MP droppen.

Dat is voor mij al de reden om geen zip van een geld vanger te kopen. Komen dan ook nog extra kosten bij voor de schade die de vorige eigenaar ermee gemaakt heeft.

Zip is niet meer in de huidige status dan een low-budget vespa (voor mensen die een vespa net iets te veel kost en ouders niet willen bij betalen)
Post automatically merged:

Ik weet persoonlijk niet hoe het met de kwaliteit van die nieuwe injectie blokjes van de kisbee's zit. Maar als ik zo'n injectie kisbee zie rijden valt het me juist op dat dat nog een van de enige injectie blokjes zijn die standaard fatsoenlijk optrekken. Dat is wel wat ts graag wil.

Zal altijd zelf gewoon proefrijden, en niet meteen wat gezegd word van iemand iets aannemen.

Piaggio 4t 2valve blok is niet zo snel, en zeker niet met ECU of CDI begrensd.

Gewoon proberen en je weet wat je er van kan verwachten.


Alleen de 4valve blok zou wellicht wat lekkerder draaien.. Alleen die zat onder de 1ste generatie van de new fly en sommige vespas.
Daarna was het cutting cost.

Op de snor varianten heeft er altijd al het 2valve blok onder gezeten, en dat begon ook met de laatste lichtingen van de new fly..

Daarna zijn ze over gegaan naar 3 valve..
 
Last edited:
Die nieuwe euro5 blokken zijn per definitie niet snel. Voordeel van Piaggio is dat er al redelijk wat spullen voor te krijgen zijn.

Mijn vrouw heeft een euro4 Zip en dat vind ik een leuke scooter. Trekt redelijk op met een Multivar vario.
 
Eigenlijk zijn alle injectie scooters en brommers zooi. Sloom, onbetrouwbaar. Maar merken zoals piaggio en kymco zijn al wel een stuk degelijker dan bijv la souris of een van die andere nep merken. En de onderdelen zijn nauwelijks duurder
 
Het is niet alsof ze spontaan exploderen. Maar vergeleken met de gacarbureerde varianten is het gewoon niet meer wat het was. En als je dan een probleem hebt kan je er zelf meestal niet veel aan doen. Of je moet direct onderdelen van honderden euro's vervangen. Terwijl je je carburateurtje gewoon even kan openschroeven en schoonmaken. Ook rijden ze naar mijn mening veel minder comfortabel. Komt vooral omdat ze zo geknepen zijn.
 
Ik heb redelijk wat ervaring met scooters en ik kan niet zeggen dat carburateurscooters beter zijn. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat carburateurs hun eigen problemen kennen die soms voor een hobbyklusser makkelijker zijn op te lossen, omdat een carburateur mechanisch is.

Maar als je geen verstand hebt van een carburateur ben je m.i. beter af met injectie. Maar goed, dat is mijn mening.
 
Injectie = pootjes afblijven!!!
Regelmatig de beurtjes doen of laten doen en weten dat je een brommer hebt gekocht met een constructiesnelheid van 45 kmpu.

Houdt je, je hieraan heb je weinig tot geen problemen, maar hetzelfde geldt eigenlijk ook voor een fatsoenlijke carburateurversie
 
Net of andere scooters niet vaak problemen hebben..

Een piaggio zip is ook geen heilig graaltje hoor.
Die normale standaard voorvork is zo slecht als het maar kan zijn.
Als die nieuw is veert het hele ding niet eens, lijkt wel of het ding vanuit de fabriek gewoon vast zit.

( en dat is niet de eerste keer dat ze door de mand vallen) NRG, NTT, Runner zijn daar allemaal bewijs van. (voorvorken die naar xxxxx kilometers versleten of vast zitten)

Na 3000 km is het ding zo slap geworden dat je er toch liever een betere SP voorvork eronder wilt hebben.
Ook kende deze scooter erg veel problemen met vocht en elektra.
En het blok is nou ook niet echt om naar huis te schrijven, super sloom blok..

Enigste voordeel is dat de onderdelen net wat beter ontworpen zijn..

De rest is alleen vanwege de bekendheid van de scooter waarom de meeste voor een zip gaan.

30.000km ding half op rijden, en dan als je hem niet meer nodig hebt (eventueel wegens rijbewijs) het ding voor 1700 euro op MP droppen.

Dat is voor mij al de reden om geen zip van een geld vanger te kopen. Komen dan ook nog extra kosten bij voor de schade die de vorige eigenaar ermee gemaakt heeft.

Zip is niet meer in de huidige status dan een low-budget vespa (voor mensen die een vespa net iets te veel kost en ouders niet willen bij betalen)
Post automatically merged:



Zal altijd zelf gewoon proefrijden, en niet meteen wat gezegd word van iemand iets aannemen.

Piaggio 4t 2valve blok is niet zo snel, en zeker niet met ECU of CDI begrensd.

Gewoon proberen en je weet wat je er van kan verwachten.


Alleen de 4valve blok zou wellicht wat lekkerder draaien.. Alleen die zat onder de 1ste generatie van de new fly en sommige vespas.
Daarna was het cutting cost.

Op de snor varianten heeft er altijd al het 2valve blok onder gezeten, en dat begon ook met de laatste lichtingen van de new fly..

Daarna zijn ze over gegaan naar 3 valve..
Altijd als ik jou zie praten ben ik erg benieuwd welke scooter jij zou aanraden. Als ik me niet vergis rijd jij een Peugeot Kisbee, toch? Het lijkt voor mij altijd alsof je geen fan bent van Kymco, waarom niet? Wat zijn de voordelen van een Peugeot? En zou je me misschien nog een lekker scootertje kunnen aanraden? Ik merk dat jij veel verstand van zaken heb, dus ik zou graag wat kennis willen opdoen. In ieder geval een fijne dag verder!
 
Ik heb de volgende vloot staan:

- Peugeot vivacity sport line 4 (is me oude scooter die binnenkort hopelijk in onderdelen weg gaat) bwj 2006
- Piaggio new fly 4takt 2 valve (later model) bwj 2017
- Tomos Quadro E-start (luxe versie) bwj 2015 (gaat er ook eruit) geen fijn ding (zadel) om er lange afstanden confortable mee te rijden)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 BwJ 2011 (volledig zelf opgebouwd en vernieuwd)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 {FRAME] 2012
- Aprilia SR Minarelli [FRAME] Geloof dat die van 1998 is.
- Peugeot speedfight 3 2takt bwJ 2011 (ben ik nog mee bezig)
- JDM Albizia brommobiel BWJ 2004 (ga ik waarschijnlijk slopen)


Vivacity gaat eruit (ding is al op leeftijd en onderdelen zijn schaars, daarnaast uitgekeken op het peugeot vertikale blok)
Tomos quadro 2015 gaat ook weg met alle nieuwe en gebruikte onderdelen die ik opgeslagen hebt liggen. (ding moet alleen draaiend worden gemaakt en dan weg (draaiend krijg je er meer voor dan een motor die niet loopt)

En ja ik heb 2 extra frames in bezit. En nog een andere van een aprilia rally die ik wil gaan verkopen.. En als die niet weg komt slijp ik die in stukken en dan naar metaal ophaler) (rally frame heeft geen kenteken) Maar voor iemand die 20 euro bied mag hem zo komen afhalen.
Voor mij de moeite niet om zoveel geld in een super oude scooter te stoppen waar bijna niks nieuws meer voor te krijgen is.
Soms moet je dingen ook eens laten gaan..


Het lijkt voor mij altijd alsof je geen fan bent van Kymco, waarom niet? Wat zijn de voordelen van een Peugeot? En zou je me misschien nog een lekker scootertje kunnen aanraden? Ik merk dat jij veel verstand van zaken heb, dus ik zou graag wat kennis willen opdoen. In ieder geval een fijne dag verder!


Kymco is opzicht niks mee met het motorblok.. (zou zelfs beter zijn dan de china clone)
Maar als ik naar een agility kijk, kan ik het hele ontwerp niet uitstaan.
En dan als je goed kijkt naar de kwaliteit van de onderdelen, naar een europese scooter. Valt me toch op dat de parts van de body zelf er niet zo heel luxe eruit zien.. En dan blijft het toch een Aziaat. Kilometer teller (althans van de eerdere oudere modellen) zien er naar mening te goedkoop en te bezuinigd eruit.

Het is iets wat mij niet trekt om een kymco te kopen.. En dan ook nog het debacle met het probleem met de super 8 en de Agility 16.
Waar beiden scooters iets met een (te korte vertanding hebben) en iets met een te groot achterwiel.
Doet mij niet snel aan om een kymco te kopen.


Waarom ik uiteraard een kisbee heb?

Nou een peugeot v-clic zou ik zelf nooit kopen.. Omdat dit echt een bodem budget scooter is.. En hij is kwa kwaliteit echt te vergelijken met een echte China scooter. Zit weinig verschil tussen beide)

En dat maakt de kisbee net een stuk beter.. Want die is net een klasse hoger op de lijst.

De kappenset is kwaliteit van een (peugeot new vivavcity minstens!) dus geen goedkope china troep)
Er zit een KUNSTOF benzine tank in (was vroeger een luxe voor de peugeot buxy of zenith die met een metalen tank begon)
En de gros van de chineesje hebben nog steeds een goedkopere stalen/metalen tank.
En dat heb ik toen wel geleerd met een Roverbike Retro (chinese brol scooter) die daarna paar keer gereden te hebben lange tijd stil kwam te staan. Deze zat toen vol roest benzine... Dus voor mij nooit meer een stalen tank.. En daarop doet de kisbee het veel beter.
Daarnaast is de kilometer heel simpel.. Alles wat je nodig hebt zit erop. Geen digitale schermpjes die naar xx jaren ineens begeven of het helemaal niet meer doen, terwijl een nieuwe teller al snel (300 euro+ kost)
 
Last edited:
Ik heb de volgende vloot staan:

- Peugeot vivacity sport line 4 (is me oude scooter die binnenkort hopelijk in onderdelen weg gaat) bwj 2006
- Piaggio new fly 4takt 2 valve (later model) bwj 2017
- Tomos Quadro E-start (luxe versie) bwj 2015 (gaat er ook eruit) geen fijn ding (zadel) om er lange afstanden confortable mee te rijden)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 BwJ 2011 (volledig zelf opgebouwd en vernieuwd)
- Peugeot Kisbee 4takt e2 {FRAME] 2012
- Aprilia SR Minarelli [FRAME] Geloof dat die van 1998 is.
- Peugeot speedfight 3 2takt bwJ 2011 (ben ik nog mee bezig)
- JDM Albizia brommobiel BWJ 2004 (ga ik waarschijnlijk slopen)


Vivacity gaat eruit (ding is al op leeftijd en onderdelen zijn schaars, daarnaast uitgekeken op het peugeot vertikale blok)
Tomos quadro 2015 gaat ook weg met alle nieuwe en gebruikte onderdelen die ik opgeslagen hebt liggen. (ding moet alleen draaiend worden gemaakt en dan weg (draaiend krijg je er meer voor dan een motor die niet loopt)

En ja ik heb 2 extra frames in bezit. En nog een andere van een aprilia rally die ik wil gaan verkopen.. En als die niet weg komt slijp ik die in stukken en dan naar metaal ophaler) (rally frame heeft geen kenteken) Maar voor iemand die 20 euro bied mag hem zo komen afhalen.
Voor mij de moeite niet om zoveel geld in een super oude scooter te stoppen waar bijna niks nieuws meer voor te krijgen is.
Soms moet je dingen ook eens laten gaan..
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Is de Peugeot jouw daily driver? Wat heb je tegen Kymco? Ik heb dat nooit goed begrepen.



Tussen de Super 8, de Sym Jet, de SXR50, de New People S en de Kisbee. Welke vind jij het beste?
 
Back
Top