"Nieuwe" scooter gekocht...

Status
Not open for further replies.

gcs100

Well-Known Member
Afgelopen week heb ik mijn Keeway Hurricane (2010) vervangen voor een Yamaha Neo's uit 2005.

Beide zijn de snor-variant.

Ben benieuwd naar jullie reactie/commentaar hierover............NEOS.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Yamaha is gewoon goed. Ik heb een aerox sprinter 70cc en loopt heerlijk. Heb vroeger een DT gehad en altijd met liefde gereden. Ervaring met een neos heb ik niet.

Onderhoud/ inspecteren:

Het bekende variohuis:
Variorollen
Vario huis
Koelvin


Dan, v- snaar controleren op slijtage.

Ja en de koppeling:

Trekveertjes
Drukveer
Koppeling

Brandstof,gewoon euro 95 meer dan goed.

Motor olie controleren
Transmissie olie controleren/ verversen. Gaat vaak 110cc in.

Remvloeistof nakijken en desnoods vervangen. (Wel goed ontluchten)

Tja zo kan ik uren doorgaan,

Pakkingen, filters, schroeven, verlichting, knipperlichten
Kortom, onderhoud moet je wel kunnen. Is niet zo gedaan en als je er geen verstand van hebt zou ik dat door een shop laten doen.

Hopelijk heb je hier iets aan.
 
Volgens mij heeft die keeway er een imitatie minarelli blok onder hangen

Persoonlijk was ik ook gewoon met de neos blijven rijden want yamaha is gewoon top spul mits ze niet maximaal versleuteld zijn en er geen 10 70cc's op hebben gezeten
 
NeosBoy,

ik denk dat je de initiele post van gcs100 niet goed hebt gelezen.

Hij reed een Keeway Hurricane uit 2010.
Hij heeft nu een Yamaha Neo's uit 2005 aangeschaf.
 
Wat ik weten wil is het volgende:

- Heb ik hier goed aan gedaan ?
- Wat zijn de sterke en minder sterke punten aan de Neo's ?
- Waar moet ik op letten qua onderhoud ?
- Welke brandstof en andere vloeistoffen kan ik het beste gebruiken ?
- Et cetera...

Alle input is welkom...


- Heb ik hier goed aan gedaan ?

Ligt eraan wat er goed of beter is aan een scooter uit 2005 als er nieuwere zijn. Maar als we in 2005 zouden zitten, dan ja het is een goede koop geweest. Want een minarelli blok is gewoon naar mijn mening het beste 2takt blok.. (heb zowel peugeot vertikaal, piaggio 2t / 4t en minarelli H gehad of heb ik nog steeds.. Minarelli is een fijn blok om eraan te werken, en standaard komt er best wel lekker veel vermogen uit een standaard blok.
Er is overigens voor Minarelli gewoon veel onderdelen voor te vinden, zelfs in anno 2019.. En dat zal verlopig ook wel zo blijven.
De beschikbaarheid kan je vergelijken met het chinese 139qmb blok.

- Wat zijn de sterke en minder sterke punten aan de Neo's ?
Misschien de voorvork als nadeel?

De sterkte punten zijn vooral betrouwbare scooter, en makkelijk aan onderdelen te komen.
En volgens mij is het ding ook best wel zuinig lopend voor een 2takt als je er rustig ermee rijd.
En hij is luchtgekoeld en dus sneller / makkelijker iets te vervangen.
Er zijn ook een hoop minarelli H uitlaten te vinden die voor de grootste deel allemaal passen.

En een nadeel aan het minarelli H blok.. Hij kan wel ontgrenst best iets te snel willen lopen.
En de middenbok rot zich vast aan het carter.
En het blok heeft niet zo`n een beste standaard vario.. (je kan er wel mee rijden, maar het is geen top ding)


- Waar moet ik op letten qua onderhoud ?
Het zelfde lijstje als bij andere scooters.

- Welke brandstof en andere vloeistoffen kan ik het beste gebruiken ?
Er gaat gewoon euro 95 in en goede 2-takt olie.. Niks bijzonders verder.


Ik denk dat je je vragen wat meer gerichter moet gaan stellen, anders krijg je continu een standaard antwoord terug.
Zonder van jou tijd, zonder van mijn tijd.
 
@Manu76
Inderdaad zijn er 1000 en 1 dingen om rekening mee te houden.
Wel bedankt voor de voorbeelden die je hebt gegeven.
Hier kan ik wel wat mee !

@eurokit
Ook jij bedankt voor de input.
Ga hier zeker mee aan de slag !

Je hebt gelijk, zo gaat het een ellenlange discussie worden met veel soortgelijke antwoorden/suggesties.
Ik zal vanaf nu mijn vragen gericht stellen.

Wat mij betreft kan dit draadje op slot...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top