Nieuwe remschijf

Eastwood

Well-Known Member
Hallo, ik had al een tijd een nieuwe remschijf liggen die ik van de week probeerde te monteren op het voorwiel. Sim-pel zou je denken, maar de schijf past net niet op een paar milimeter na. Ik weet wel 98% zeker dat de schijf voor mijn model scooter is. Ik vermoed dat dit met opzet is, misschien dat de schijf verwarmd moet worden zodat deze een beetje uitzet?

Ik heb een foto gemaakt: http://img52.imageshack.us/i/cimg2877large.jpg/


Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik had al een tijd een nieuwe remschijf liggen die ik van de week probeerde te monteren op het voorwiel. Sim-pel zou je denken, maar de schijf past net niet op een paar milimeter na. Ik weet wel 98% zeker dat de schijf voor mijn model scooter is. Ik vermoed dat dit met opzet is, misschien dat de schijf verwarmd moet worden zodat deze een beetje uitzet?

Ik heb een foto gemaakt: http://img52.imageshack.us/i/cimg2877large.jpg/


Alvast bedankt voor jullie reacties!

Waarom ze niet past geen idee!

Maar je mag ze er zeker niet over forceren, ook niet door te verwarmen of iets dergelijks.
Een schijf hoort NIET geklemd te zitten, dan gaat ze enkel vervormen. En dat wil je dus niet
 
Zo op het eerste zich lijkt het me niet erg veel verschil , misschien toch ergens een afwijking in de productie geweest.
Ik zou een slijschijfje nemen en het verschil van je remschijf afslijpen indien het ect net zo heel veel is .
Meet effe de andere gaatjes naar de uitkant toe , misschien dat deze net ietsje minder zijn dan die waar het niet past , en dan gewoon het vershil eraf slijpen .
 
eerst die 2 remschijf bouten 1 slag draaien daarna de derde en dan pas HANDVAST aandraaien of eerst die kant waar de bout net niet in wil als eerst 1 slag draaien en daarna de anderen
 
dan weet je zeker dat je je velg verziekt of je schijf krom trekt.

ik zou gewoon aan alle 3 de kantjes voorzichtig de slijptol langshalen met de lamellenschijf erop.
 
Back
Top