Nieuwe Polini Corsa 70CC AC, Piaggio beginnen met afstellen

Jagende

Member
Hallo

Ik heb een piaggio 2t lang blok waar ik een Polini Corsa 70cc op ga zetten.
Alle lagers worden vernieuwd met betere of originele lagers/keerringen.
Ik heb wel het een en ander aan afstel spullen liggen maar zou graag willen weten waar ik mee kan beginnen. Sommige onderdelen zaten er al op, tenzij er (nieuw) achter staat.

Setup wordt:
Doppler S1R krukas (nieuw, goed voor 16k rpm)
Polini Corsa 70cc AC (nieuw)
Malossi VL11 membraan (nieuw, moet ik daar de bijgeleverde polini plaatjes opzetten met 0.3 en 0.35 dikte, 0.35 aan de kant van het vliegwiel of die van malossi laten?)
Origineel spruitstuk (nieuw)
Dellorto 17,5 carb auto choke (origineel dellorto ontgrenst)
Malossi luchtfilter (dicht origineel filter)
Sito plus lang model ontgrensde uitlaat (Iemand die betere uitlaten weet?)
Malossi multivar (rollen heb ik liggen van 5,3 tot 7,5 gram, waar kan ik het beste beginnen?)
Top performance 134mm poulies (nieuw, keuze uit 2 rechte spiebanen, hoe steiler hoe hoogtoeriger?)
Top performance gele drukveer 15% (nieuw, bijgeleverd bij de poulies)
Polini 3g instelbare koppeling (groene trekveren zitten er nu in, heb nog geel en blauw liggen van polini, geel zou beter moeten zijn voor 70cc?)
Stage6 CNC 460g koppelingshuis (nieuw)
Polini speed belt kevlar (200km oud)
of
Malossi X-belt special (nieuw)
^ ik denk even testen welke het beste rijd
Standaard brom vertanding (moet goed zij
Standaard ontsteking
Standaard CDI (rood)
Ik blijf met oliepomp rijden, ik heb begrepen dat dat gewoon kan bij dit toerental, 10600 stond er bij, bij het inrijden misschien een dopje olie erbij. Oliepomp heeft net nieuwe leidingen en snaar en werkt.
Bij de doppler krukas zat een naaldlager, maar bij de 70cc cilinder ook, welke is dan het slimst om te gebruiken?
Ik heb ook een sproeierset van 80-98. In het boekje van polini stond sproeier 86 dus ik ga ervan uit dat dat een goeie begin sproeier is.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en of geven van tips.
Excuus als ik wat vergeten ben te melden.
 
Advertisement - register to remove this

Iedere motor is uniek. Het beste is om te proberen en er zelf achter te komen. Zeker als je zoveel nieuwe onderdelen gebruikt.

Over voorkeuren en smaken valt te twisten. De zoekfunctie kan je helpen met het maken van deze keuzes.

Naaldlager maakt niet uit welke je pakt. Persoonlijk zou ik de polini gebruiken die bij de cilinder hoort. Imo is de sito een goede uitlaat omdat je er ook niet enorm mee opvalt. Wellicht pas een andere beter bij de cilinder. Ook dit is makkelijk te vinden.

Beginnen met de juiste bougie monteren! Erg belangrijk.

Daarna.het juiste mengsel door de carburateur af te stellen.
1. Sproeier altijd groot beginnen en ik moet toevoegen dat je tijdens deze stap goed naar de motor moet luisteren. Ook kijken hoe die reageert op gas en stationair. Zeker als je de motor net gebouwd heb. Valse lucht of verkeerde montage kan de motor schaden.
2. Luchtschroef
3. stationairschroef
4. Eventueel gasnaald.

Als die goed is kun je naar je overbrenging gaan kijken.

1. Rollen en drukveer . Goede verhouding. Een filmpje uploaden en nogmaals vragen kan helpen.

2. Eventueel veren van koppeling afstellen voor aangrijpmoment te verstellen.

Succes. Misschien dat er mensen zijn die een vergelijkbare setup hebben die je beter kunnen helpen maar hiermee moet je t prima kunnen doen.
 
Iedere motor is uniek. Het beste is om te proberen en er zelf achter te komen. Zeker als je zoveel nieuwe onderdelen gebruikt.

Over voorkeuren en smaken valt te twisten. De zoekfunctie kan je helpen met het maken van deze keuzes.

Naaldlager maakt niet uit welke je pakt. Persoonlijk zou ik de polini gebruiken die bij de cilinder hoort. Imo is de sito een goede uitlaat omdat je er ook niet enorm mee opvalt. Wellicht pas een andere beter bij de cilinder. Ook dit is makkelijk te vinden.

Beginnen met de juiste bougie monteren! Erg belangrijk.

Daarna.het juiste mengsel door de carburateur af te stellen.
1. Sproeier altijd groot beginnen en ik moet toevoegen dat je tijdens deze stap goed naar de motor moet luisteren. Ook kijken hoe die reageert op gas en stationair. Zeker als je de motor net gebouwd heb. Valse lucht of verkeerde montage kan de motor schaden.
2. Luchtschroef
3. stationairschroef
4. Eventueel gasnaald.

Als die goed is kun je naar je overbrenging gaan kijken.

1. Rollen en drukveer . Goede verhouding. Een filmpje uploaden en nogmaals vragen kan helpen.

2. Eventueel veren van koppeling afstellen voor aangrijpmoment te verstellen.

Succes. Misschien dat er mensen zijn die een vergelijkbare setup hebben die je beter kunnen helpen maar hiermee moet je t prima kunnen doen.
Bedankt voor je advies.

Ik heb dus een malossi vl11 membraan gekocht, hierbij zit een soort plastic iets wat je in het membraan kan stoppen, is dat de bedoeling bij het gebruik van een 17,5 carb of kan ik hem er beter uit laten?

1633941788983.png
 
 
Back
Top