Nieuwe piaggo zip kopen

Advertisement - register to remove this

Als je een zip koopt uit 2021 moet je in iedergeval een aantal dingen in het achterhoofd houden:

Ze hebben weinig tot geen vermogen
Opvoeren gaat lastig en zonder goede resultaten
Stinken uit de uitlaat de eerste 500-1000km door de katalysator
Zijn nog beter begrensd dan de Euro 4 voorganger
Uitlaat vervangen voor een euro 4 maakt vermogen winst maar is overtreding van een milleueis
Kunnen snel in motorstoring schieten en moet dan speciaal uitgelezen worden en niet veel dealers hebben de software en tools om het te doen en dus blijft het lampje branden op het dashboard

Kortom: verwacht er niets spectaculairs van
Post automatically merged:

Zelfde euvel met een vespa uit 2021 maar omdat die dingen nog wat zwaarder zijn is het nog een tikkeltje erger
Post automatically merged:

Dit is niet alleen het geval voor 2021 modellen van piaggio maar ook de chinese scooters zoals sym en peugeot of look-a-like modellen van andere fabrikanten
Post automatically merged:

Dit is voor het grootste deel te danken aan het plaatsen van een katalysator op een 50cc motorblok dat al van zichzelf niet denderend veel vermogen heeft. Sym is de enigste die hun kat slim heeft geplaatst en er niet te veel onder lijdt maar de andere modellen wel en bij pia het ergst gezien hun hele bocht van kop tot demper eigenlijk bestaat uit een kat
 
Last edited:
Yakie,

als je dit brommertje normaal gebruikt en niet wilt opvoeren is dit een heel goede keuze.
Let wel, ze zijn erg klein dus ga er eerst eens op zitten/proefrijden.
 
Ik vond de zip persoonlijks niet veel aan. Zoals gezegd is het een klein en compact scootertje.
Die 10 inch velgen ergde ik me erg aan.. Totaal niet goed op de weg. Er zitten normaal ook goedkope chinese bandjes onder.
Voor een 25km scooter zeg ik er nog oke tegen, maar voor een 45km uitvoering zou ik persoonlijk iets anders zoeken.
 
E5 kisbee zou ik persoonlijk nooit doen.

Ik heb zelf een E2 kisbee met carburateur.. En hier ben ik zeer te vreden over.. Ook erg makkelijk aan onderdelen te komen.
De banden maat is wel iets smaller als een echt europese scooter. Maar sinds de kisbee al bestaat vanaf 2011 is er inmiddels anno 2021 zeker wel banden voor te vinden.

Voor als `chinees` scootertje is het wel een van de beste op de markt. (de v-clic daar in tegen is een heel stuk slechter kwa kwaliteit.) Terwijte aan een veel grotere benzine tank (6.3 liter) meeste goedkopere chineesjes zitten tussen de 3,5 a 4,5 liter in en dan zelfs ook nog maar een goedkopere stalen tank die intern ook nog wel eens wilt gaan roesten.
De kisbee is wel de enigste chinees die een kunstof benzine tank heeft. Ook de kwaliteit van de kap delen zijn net zo goed als van een new vivacity.
Terwijl die van B-merken vaker echter een heel stuk slechter zijn.

Voor de rest is de kisbee een prima medium budget scootertje..
Post automatically merged:

Heb je al eens aan een elektrische scooter gedacht?
Ze lijken intressant, maar wel erg duur als het echt geld gaat kosten.

Accus zijn duur, motor is duur.. Dus als je daar ooit problemen mee gaat hebben, dan is die scooter financieel direct al afgeschreven..
Daarnaast is de range van zo`n scooter ineens een stuk korter als je in de winter moet rijden bij -19 / -21 graden.
Accu heeft natuurlijk ook zo zijn `load cycles` dus naar een aantal xxxxxx laden word de capaciteit van de accu ook met beetjes minder en dit ten koste gaat van de range van het ding.. En ooit komt dan toch een tijd dat je nieuwe accus nodig hebt en dan kan je zomaar ineens 900 euro voor een nieuwe moeten neer tellen.. De vraag is of je tegen die tijd nog wel aan de accus kan komen die eerder nog wel leverbaar waren.
 
Last edited:
hele fijne scooter om zelf onderhoud etc aan te doen, zit heel logisch in elkaar vind ik
Alleen het motorblok erop en eraf kan wel een irritant klusje zijn.. Gaat vaker minder makkelijk dan gedacht.

Maar voorkap en stuurkap heb je binnen 10 minuten al verwijderd zonder ervaring.. Met ervaring waarschijnlijk 6 minuten.

Nadeel is wel als je de voorkappen bij de cilinder weg moet halen je ook de achterkant los moet halen omdat ergens nog schroeven eronder zitten waar je normaal niet erbij komt.


Ook moet je opletten bij de bouten die de bracket vast houden aan het frame van de onderplaat die wel erg snel willen roesten.

Een tip zou zijn insmeren met een dikke laag vet, of met een kwast en zwarte verf erover.. Of je kan van die blind doppen kopen die je erop kan drukken en zo de roest kan tegen gaan.

Dus als je dan toch het blok eronder uit haalt ook meteen deze boutjes vernieuwen.
 
Op je vraag: "wie heeft ervaring met de Kisbee".
Ik heb er (kort) een gehad. In de veronderstelling dat het een Frans merk was, bleek al snel dat het ook een Chineese scooter is. En daarmee veel te duur betaald. Na 700 km rijden hield de koplamp er mee op. Reden: weggesmolten (met licht rijden was toen net verplicht geworden. Toen heb ik die maar ingeruild op een Kymco. Dat is een redelijk goed merkt.
 
Op je vraag: "wie heeft ervaring met de Kisbee".
Ik heb er (kort) een gehad. In de veronderstelling dat het een Frans merk was, bleek al snel dat het ook een Chineese scooter is. En daarmee veel te duur betaald. Na 700 km rijden hield de koplamp er mee op. Reden: weggesmolten (met licht rijden was toen net verplicht geworden. Toen heb ik die maar ingeruild op een Kymco. Dat is een redelijk goed merkt.
dus omdat er op een volgens jou chinese brommer een lampje doorbrand ruil je hem in voor een andere chinees? volgens mij geloof je heilig in de woorden van degene die je die kymco heeft verkocht ofzo
 
Oeff Nee, niet het lampje was doorgebrand. De fitting. Maar de voornaamste reden was dat ik in eerste instantie dacht een origineel Europese scooter te hebben gekocht, wat dus een Chinees bleek te zijn. Een tweede reden was dat het rijden me tegen viel.
Tot slot was de verkoper van de Peugeot dezelfde als van de Kymco. Gewoon een nette eerlijke dealer.
ofzo
 
Op je vraag: "wie heeft ervaring met de Kisbee".
Ik heb er (kort) een gehad. In de veronderstelling dat het een Frans merk was, bleek al snel dat het ook een Chineese scooter is. En daarmee veel te duur betaald. Na 700 km rijden hield de koplamp er mee op. Reden: weggesmolten (met licht rijden was toen net verplicht geworden. Toen heb ik die maar ingeruild op een Kymco. Dat is een redelijk goed merkt.
stja dat kan iedereen gebeuren, wilt nog niet zeggen dat de scooter slecht is. En ik heb er best wel een paar gehad om ermee te vergelijken..
Nee het is geen triple A scooter.. Maar hij komt best goed mee met de new vivacity.. Waarbij het 4takt model wel een sym blok onder zit en bij de kisbee een goedkoper blok.. Het injectie blok is nog aangepast op de oudere blokken.. Alleen die dingen zijn niet heel makkelijker sneller te maken.
Er is wel een truuk dat je een nokje weg met slijpen op het koppelingshuis om iets snellere te kunnen.. Maar wil je nog harder dan word het sneller lastiger.. En injectie is ook niet echt goedkoop met onderhouden omdat er veel duurdere onderdelen eronder zitten dan bij de oudere modellen.

Ik vergelijk de kisbee dan ook meer met de oude vivacity waar value voor het geleverde best oke is. Van de vivacity waren ook veel van verkocht omdat het een goede allrounder scooter is. Op een zip heb je geen 12 inch wielen en op een dure vespa ook niet. De kisbee wel.
Ik heb bij mijn model uit 2011 wel wat slechte lassen gehad aan het frame.. Maar dit was gewoon een probleem in het begin.
Heb later ook nog van iemand een 2013 frame gekocht waar de lassen super waren.
Overigens heb ik de lassen van het 2011 frame door een goede lasser laten herstellen, en het is nou zelfs beter als origineel.


Post automatically merged:

Oeff Nee, niet het lampje was doorgebrand. De fitting. Maar de voornaamste reden was dat ik in eerste instantie dacht een origineel Europese scooter te hebben gekocht, wat dus een Chinees bleek te zijn. Een tweede reden was dat het rijden me tegen viel.
Tot slot was de verkoper van de Peugeot dezelfde als van de Kymco. Gewoon een nette eerlijke dealer.
ofzo

Er waren vast wel meer kleinere dingentjes die er niet goed eraan waren.. Maar goed dat was ook bij de eerdere modellen van 2011 tot 2013..
Daarna zijn toch wel wat dingentjes aangepast.

De kilometer teller met witte plaat (wat goedkope looks had) werd vervangen voor eentje met een donkere plaat, en daarna nog eens veranderd voor een sportievere model.

Scharnier van het zadel hebben ze toen opgewaardeerd bij de 2013 modellen.. Eerder was deze van geheel plastic.. Heeft later toch een metalen beugeltje gekrijgen.

Het ronde subframe rubbertje wat echt super brak was, was toen de django op de markt kwam al snel vervangen voor een 4 kant blokje dat veel steviger is.

De schakelaar units aan het stuur zijn het zelfde als van de new vivacity en de speedfight 3..
En ja de eerste generatie met gele knoppen zijn goed kope stont dingen.. Maar bij de nieuwere modellen is dit al snel weer aangepast met een rood knopje voor de start en een grijze voor de claxon. Daarnaast zal die van een jetforce of de domino variant van de oude vivacity ook wel passen met modificatie aan de stroom kabel en de stekker.
 
Last edited:
Ik zweer al bijna mn hele scootercarriere bij een Zip SP, ben 2 meter en vind het helemaal niet verkeerd rijden. Nu rij ik geen afstanden meer, ja 150m en dan is het klaar maar je moet er niet met zn 2e opstappen dan is er geen land mee te bezeilen. Maar de huidige Iget modellen vind ik persoonlijk niks, zal vast leuk rijden als je er niks aan wil doen qua vermogen. Maar anders zijn ze nog trager dan dikke stront door een trechter. Al is dat natuurlijk voor iedereen persoonlijk, en kan dat natuurlijk ook gewoon door mijn dikke pens komen dat dat ding niet vooruit kwam
 
Nee ,niet meer gehaald idd. Meeste 2e handse die ik ging bezichtigen waren lurp
Die ervaring heb ik ook altijd als ik van particulieren iets wil kopen.. Er is altijd wel iets defect, of dingen worden niet genoemt..
Of ze zeggen bij de onderhouds beurt is dit vervangen:

+ Bougie
+ Rolletjes
+ Riem
+ Ventiel dopjes.

Nou dan weet ik op voorhand al dat er behoorlijk is bespaart op het onderhoud en dat de rest nooit naar gekeken is. Want wat wel vervangen is kost geen ene drol.
 
stja dat kan iedereen gebeuren, wilt nog niet zeggen dat de scooter slecht is. En ik heb er best wel een paar gehad om ermee te vergelijken..
Nee het is geen triple A scooter.. Maar hij komt best goed mee met de new vivacity.. Waarbij het 4takt model wel een sym blok onder zit en bij de kisbee een goedkoper blok.. Het injectie blok is nog aangepast op de oudere blokken.. Alleen die dingen zijn niet heel makkelijker sneller te maken.
Er is wel een truuk dat je een nokje weg met slijpen op het koppelingshuis om iets snellere te kunnen.. Maar wil je nog harder dan word het sneller lastiger.. En injectie is ook niet echt goedkoop met onderhouden omdat er veel duurdere onderdelen eronder zitten dan bij de oudere modellen.

Ik vergelijk de kisbee dan ook meer met de oude vivacity waar value voor het geleverde best oke is. Van de vivacity waren ook veel van verkocht omdat het een goede allrounder scooter is. Op een zip heb je geen 12 inch wielen en op een dure vespa ook niet. De kisbee wel.
Ik heb bij mijn model uit 2011 wel wat slechte lassen gehad aan het frame.. Maar dit was gewoon een probleem in het begin.
Heb later ook nog van iemand een 2013 frame gekocht waar de lassen super waren.
Overigens heb ik de lassen van het 2011 frame door een goede lasser laten herstellen, en het is nou zelfs beter als origineel.


Post automatically merged:



Er waren vast wel meer kleinere dingentjes die er niet goed eraan waren.. Maar goed dat was ook bij de eerdere modellen van 2011 tot 2013..
Daarna zijn toch wel wat dingentjes aangepast.

De kilometer teller met witte plaat (wat goedkope looks had) werd vervangen voor eentje met een donkere plaat, en daarna nog eens veranderd voor een sportievere model.

Scharnier van het zadel hebben ze toen opgewaardeerd bij de 2013 modellen.. Eerder was deze van geheel plastic.. Heeft later toch een metalen beugeltje gekrijgen.

Het ronde subframe rubbertje wat echt super brak was, was toen de django op de markt kwam al snel vervangen voor een 4 kant blokje dat veel steviger is.

De schakelaar units aan het stuur zijn het zelfde als van de new vivacity en de speedfight 3..
En ja de eerste generatie met gele knoppen zijn goed kope stont dingen.. Maar bij de nieuwere modellen is dit al snel weer aangepast met een rood knopje voor de start en een grijze voor de claxon. Daarnaast zal die van een jetforce of de domino variant van de oude vivacity ook wel passen met modificatie aan de stroom kabel en de stekker.
Ben toch maar voor iets heel anders gegaan, een ouder model vespa c38 50cc 4 takt,die nieuwe injectieblokken spreken me toch niet aan ofzo.de vespa rijd heerlijk ben tevreden ☺
 
Back
Top