Nieuwe peugeot kisbee rs verbuikt veel

tim20

New Member
Hoi,
Ik heb nu sinds een tijdje een nieuwe peugeot kisbee rs scooter (25km/u)
Er staat nu ±200 km op, alleen verbruikt hij best veel. 1 op 18. Is dit normaal bij het inrijden? Wordt dit later minder?
Volgens 'het boekje' zou hij 1 op 40 moeten kunnen rijden.
 
Advertisement - register to remove this

wat er in het boekje staat ga je nooit halen. Maar na het inrijden wordt het wel iets beter.
Is de varioring er uit?
Post automatically merged:

of de varioplaat. Weet niet welke van de 2 er in zit
 
ok, dan zit die er waarschijnlijk nog in. Die kan je redelijk makkelijk verwijderen, of laten doen. Staan zat videos van op yt
Post automatically merged:

als je die eruit haalt zal het verbruik al aardig wat minder worden. Voor de rest kan je het verbruik niet omlaag krijgen
 
Last edited:

Kan dit misschien ook kloppen?
 
E5

Dit stuk bedoel ik:

Ik trouwens nog contakt gehad met mijn scooterboer , en due vertelde ook , dat dan de inrij olie van uit de frabiek er uit gaat , en alles opnieuw ingeregeld en afgesteld wordt . Want 1:20 hij moest zelf wat lachten idd dit verbruik is veel te hoog .
Maar dat gaat dus goed komen
 
dat ingeregeld en afgesteld worden klinkt mij als onzin. Ik heb er iedergeval nog nooit van gehoord. Wel klopt het dat hij nog ingereden moet worden en ook na 500km een onderhoudsbeurt moet krijgen (olie verversen en kleppen stellen) Daarna zal hij al wat zuiniger gaan rijden. Dat in combinatie met die vario plaat eruit zal hij de 1:30 wel halen, op zn minst.
 
1:30 dat haal ik makkelijk met mijn Vespa GTS300 Classic.
Dus dit 50cctje moet origineel veel zuiniger rijden anders klopt er toch iets niet!
 
Half november krijgt hij zijn eerste beurt. Ik zal dit dan ook aan hem melden. Hij zit al 40 jaar in het vak, dus hij zal de oplossing wel weten :)
 
Dat hoop ik toch want ik zag op de Peugeot website dat het hier gaat om een injectie.
Dit is een hele andere techniek dan de brommertjes van een aantal jaren geleden.

Ik weet niet wat er allemaal aan de scooter gedaan wordt bij de eerste beurt maar gezien het extreme verbruik zou ik haast denken dat ze de ECU extra rijk zetten voor de inrij-periode. :confused:
 
ok, dan zit die er waarschijnlijk nog in. Die kan je redelijk makkelijk verwijderen, of laten doen. Staan zat videos van op yt
Post automatically merged:

als je die eruit haalt zal het verbruik al aardig wat minder worden. Voor de rest kan je het verbruik niet omlaag krijgen

Of kleppen beter stellen.. En zorgen dat je RUSTIG rijd met inrijden.. Ik heb bij mijn fly ook zeg maar de cilinder wat op ze donder gegeven.
Dus daar kan beter nou een nieuwe op.
 
Of kleppen beter stellen.. En zorgen dat je RUSTIG rijd met inrijden.. Ik heb bij mijn fly ook zeg maar de cilinder wat op ze donder gegeven.
Dus daar kan beter nou een nieuwe op.
Met rustig inrijden wordt neem ik aan bedoeld:
-niet hard oprijden?
-Niet meteen volgas?
 
Met rustig inrijden wordt neem ik aan bedoeld:
-niet hard oprijden?
-Niet meteen volgas?

Ja dat, en ook niet te hoog in snelheid willen gaan.. Je krijgt een beter resultaat als je niet harder dan 35 / 40 gaat dan als je de boel gaat lopen afraggen.

4takt heeft minimaal 1000KM nodig om uit de inrijd proces te komen.. Bij 2takt is dit 500km

Zo merkte ik bij mijn new fly 4t 2valve dat die na 500km nog erg rauw liep.. Maar naar 1000km draaide het blokje een stukje beter als voorheen.

Als de zuiger op een lager toeren tal draait zullen de zuigerveren de wand beter glad poetsen.
Ga je te hard dan ga je op diverse punten van de zuigerveren meer druk dan nodig erop zitten. En met een snellere slag heb je dan ook zeg maar langere `vegen` in de cilinder staan, bij een rustigere slag zijn deze vegen korter en dus beter gepoetst.. Dit draag eraan bij dat de zuigerveren beter zullen afdichten op de cilinderwand, wat uiteindelijk leid naar een zuiniger lopende motor.
 
Back
Top