Nieuwe Parts #9

Status
Not open for further replies.
En dan nog, met een vario ring kunnen de vario en halfpoulie niet DICHTER naar elkaar waardoor de snaar niet hoger kan, maar wel gewoon onderin kan liggen...

Onzin, die varioring heeft een diameter die uiteraard GROTER is dan de glijbus. Overigens is zon ding ong. 5mm dik, dus kan de v-snaar dan niet onderin liggen.

I mean, als er iets tussen je vario en je halfpoulie zit op je glijbus waardoor ze niet helemaal tegen elkaar kunnen, kan de v-snaar natuurlijk ook niet op de glijbus liggen.
 
Onzin, die varioring heeft een diameter die uiteraard GROTER is dan de glijbus. Overigens is zon ding ong. 5mm dik, dus kan de v-snaar dan niet onderin liggen.

I mean, als er iets tussen je vario en je halfpoulie zit op je glijbus waardoor ze niet helemaal tegen elkaar kunnen, kan de v-snaar natuurlijk ook niet op de glijbus liggen.


Er zat een varioring in als een soort veiligheidsmaatregel. Als iemand het blok zou stelen en ermee zou willen wegrijden, dan had hij niet ver mee kunnen komen.
 
Onzin, die varioring heeft een diameter die uiteraard GROTER is dan de glijbus. Overigens is zon ding ong. 5mm dik, dus kan de v-snaar dan niet onderin liggen.

I mean, als er iets tussen je vario en je halfpoulie zit op je glijbus waardoor ze niet helemaal tegen elkaar kunnen, kan de v-snaar natuurlijk ook niet op de glijbus liggen.

of ik zie het verkeerd..
of jij..

de vario komt toch naar de halfpoulie toe? hoe verder die naar elkaar toe kunnen, hoe hoger de snaar komt..
maar dat is toch nooit het geval wanneer de scooter niet draait, dan ligt die snaar voor toch meestal laag..? en is de vario dus verder van de halfpoulie verwijderd dan wanneer het eenmaal gaat rijden. (variomatic gebeuren dus)

wtf vertel je dan dat die ring de snaar ervan weerhoud om op de glijbus te liggen :rolleyes: omdat de pouliehelfden dan niet naar elkaar kunnen?

ik geloof dat het precies het tegenover gestelde werkt..
 
Bij een varioring ligt de snaar nooit helemaal op de glijbus. Hij ligt de hoogte van de ring hoger in de vario en halfpoullie. Is toch ook logisch ;). Mja, dit gaat gewoon nergens over. Wie gaat er nou zitten kijken of er een varioring in ee turbo blok zit, wat een bs :?.
 
Is that the 70cc or 94cc ???

When is the Official Release date of the 94cc S6 R/T Kit?

Still the 70cc version, i only do some research for racing use, and that is max. 70cc...i realy don't know the release date, i only do some testing.
 
of ik zie het verkeerd..
of jij..

de vario komt toch naar de halfpoulie toe? hoe verder die naar elkaar toe kunnen, hoe hoger de snaar komt..
maar dat is toch nooit het geval wanneer de scooter niet draait, dan ligt die snaar voor toch meestal laag..? en is de vario dus verder van de halfpoulie verwijderd dan wanneer het eenmaal gaat rijden. (variomatic gebeuren dus)

wtf vertel je dan dat die ring de snaar ervan weerhoud om op de glijbus te liggen :rolleyes: omdat de pouliehelfden dan niet naar elkaar kunnen?

ik geloof dat het precies het tegenover gestelde werkt..

FlowMagic heeft het net zelf bevestigd dat er een varioring in was gestoken =P.
En als jij nou ook ff goed nadenkt =P De varioring zit OM de glijbus heen. Daarmee word de glijbus op het gedeelte tussen de vario en de halfpoulie óók DIKKER, en omdat er een object tussen de vario en de halfpoulie zit kan de vario ook niet volledig naar de halfpoulie.

Ofwel, beide principes zijn van toepassing, de snaar kan nooit helemaal onderin komen op de glijbus omdat ie in feite altijd op de ring zit onderin, en hij kan ook niet helemaal bovenin komen.

Maar goed, inderdaad, waar gaat dit over.
Ik vind het principe van een turbo op een scooter nog steeds interessant. Helaas weet ik ook wel dat het (bijna) niet aan de praat is te krijgen gezien het gelijktijdig open staan van de inlaat poort en de uitlaat poort.
Wellicht zou het mogelijk zijn als er bijvoorbeeld een aftakking op de uitlaat bij de uitlaatbocht zou komen, daar een membraan word bevestigd en daarachter nog een pijp die ook weer naar de turbo gaat? Op die manier heb je dus de druk van de turbo op het inlaat traject en de druk via de uitlaat-bocht. Zou absoluut niet weten of het kan werken, maar ik denk niet dat een expansie uitlaat zelf genoeg tegendruk op kan wekken om een turbo echt effect te laten hebben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top