Nieuwe Parts #9

Status
Not open for further replies.
Polini nieuws

Nieuwe variateurs :

imagemagic.php


Handvaten :

imagemagic.php


polini evo uitlaat type 10 :
imagemagic.php
 
die handvatten vind ik wel vet. Maar dan heb je het ook gehad.

@ melf: nja, ik probeerde duidelijk te maken dat een orgineel merk of een orgineel product vaak gewoon net dat beetje extra afwerking heeft waardoor het net iets beter past of werkt. Die namaak dingen kraak ik neit af, maar vaak is de afwerking net iets minder. En dat kan zo zijn nadelen hebben. Verder heb ik ook een gashendel van 12,5 euro gehad, exacte domino kopie, alleen een echte domino had net dat beetje extra. Begrijp je wat ik bedoel.
 
Last edited:
Om even terug te komen op de gashendels-discussie:

Ik heb altijd domino's gehad een haaks model wat rond de 30 euro kost. Het heeft altijd goed gewerkt, makkelijk en ging nooit kapot. Maar sinds ik een nieuwe blok heb gebouwd voor het huidig seizoen heb ik mijn gascontrole ook aangepakt. Ik heb een luxe domino snelgas gekocht met een gelagerd rollertje. 50 euro voor hetzelfde maar nu staal ipv plastic en wat soepeler reactie. Maar of ik het merk? Het is wel merkbaar, maar goedkopere versies van bekende snelgasfabrikanten werken ook prima. Je moet zoiets kopen als je 16 bent en stoer tegen je vrienden wilt zeggen dat je een apart en duur iets op je scooter hebt zitten, maar kwa praktisch nut, ben ik met melf mee eens, dat zelfs goedkoopste oplossingen goed kunnen uitpakken.

Nog betreft dat polini vario:
Zo te zien voor een standaard krukas?
 
daar ga je al verkeerd , vet plakt ;)

vet is dik..

gewoon wd 40 of helemaal niks!

hoe meer je smeert hoe meer rommel erin komt ook nog..

btw , imo moeten de hendels direct de gaskabel binnen laten , en niet met kabelgeleiders of wieltjes oid , dat scheelt ook al weer enorm ,en vele van die duurdere hendels hebben dat.

het mooiste zou een "Jag-wire" zijn als binnenkabel...daarbij hebben ze een kunstof laagje aangebracht...en heb je absoluut geen smeermiddelen nodig en t roest niet...
als je dan nog een teflon buitenkabel neemt, ben je in 1x klaar... :)
 
tja , wat vinden deze mensen goeie staat ? ;)

een gebruikte cilinder kopen is ook niet slim , ook al zit de kras er niet in en ziet ie er mooi uit , de zuiger/cilinderspeling kun je van afstand niet meten...

ik zou als webshop zulke gebruikte artikelen helemaal niet verkopen gewoon.
 
het mooiste zou een "Jag-wire" zijn als binnenkabel...daarbij hebben ze een kunstof laagje aangebracht...en heb je absoluut geen smeermiddelen nodig en t roest niet...
als je dan nog een teflon buitenkabel neemt, ben je in 1x klaar... :)

Dat kunststof laagje is teflon denk ik.
 
Wireless is nog beter... Nee gewoon bij de duurdere fietswinkel aankloppen, voor een versnellings/remkabel. Wel prijzig overigens
 
Niet echt nieuw, maar blijkbaar vond "Team Hester" het leuk om een yamaha R1 blok onder een aerox te bouwen.
Het resultaat, een monster:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=93v_gKfkAog"]YouTube - Hester Turbo Aerox 150 PS High Speed 250km/h World Fastest Scoot[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=qzh_Ci1vGGw"]YouTube - Yamaha Aerox 150 PS 1000ccm[/ame]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top