Nieuwe Parts #9

Status
Not open for further replies.
de proefserie zou normaal binekort uitkomen toch ?

Heb Freddy van de week weer aan de telefoon gehad en mocht inmiddels wel het een en ander loslaten. Er wordt een 1e serie gegoten van 100 tot 150 cilinders, het is de bedoeling dat deze op de markt verschijnen voordat het Italiaanse Raceseizoen begint. Als ik mij niet vergis beginnen die al in Eind Februari/begin Maart ofzo? Dus het zal nog maximaal enkele weken duren voordat de 1e serie op de markt verschijnt.

Het is alleen de vraag hoeveel cilinders er in NL terecht komen...een groot deel gaat naar Italie, de rest naar Duitsland. En dan is het aan Scooter-attack wat betreft de verdeling tussen Nederland-Duitsland. Hopen dus dat er genoeg exemplaren NL zullen bereiken.

De reden van de kleine 1e serie is puur om te kijken hoe de cilinder presteert bij de gebruikers, ondanks het uitgebreide testproces door verschillende testrijders in Europa kan er natuurlijk altijd nog iets niet kloppen aan de cilinder. Daar willen ze bij stage6 niet achter komen als er bijvoorbeeld al 5000stuks gegoten zijn denk ik.

Wel jammer...maar op de lange termijn gezien een goede beslissing denk ik. Nu maar hopen dat de 2e serie snel achter de 1e aankomt! Ik zal binnenkort wat pics posten van het testblok, de poort lay-out van de cilinder zoals deze in productie wordt genomen en misschien wat lopende/testbankfilmpjes ofzo (zonder vermeldde scores uiteraard ;))
 
Nope ik heb daar nogsteeds niet over gezien/gehoord. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik daar ook nog nooit naar heb gevraagd. Zal volgende keer eens aan Freddy vragen hoe het daarmee zit...ben ook wel erg benieuwd naar de poulies etc.
 
@ pronk: hoezo mag je geen resultaten naar buiten brengen? Dat kan juist aanstoot geven tot het kopen van die cilinder of juist het tegenovergestelde. Maar daar gaan we niet vanuit.

Komen die cilinder die in Nederland komen in de handen van sbo racers en tuners of bij de winkels in de schappen?
 
@ pronk: hoezo mag je geen resultaten naar buiten brengen? Dat kan juist aanstoot geven tot het kopen van die cilinder of juist het tegenovergestelde. Maar daar gaan we niet vanuit.

Komen die cilinder die in Nederland komen in de handen van sbo racers en tuners of bij de winkels in de schappen?

De 1e serie is iig voor de racers bedoelt, maar zal mij niets verbazen als ze bij Euroscooters etc gewoon te bestellen zijn voor iedereen. Resultaten naar buiten brengen heeft nog geen zin, heb tot nu toe alleen nog maar prototypes gehad waar nog erg veel aan verandert moest worden. Heb vorige week een nieuwe cilinder binnen gekregen zoals die uiteindelijk op de markt zal komen (althans...bij de 1e serie dan).

Ik moet daar nog mee beginnen met testen iig...en zit nu in tentamenweek. Denk dus dat ik zelf pas over 2 weken de 1e resultaten zal hebben, misschien kan ik daar dan wel het een en ander over loslaten...bijvoorbeeld wat het uit de doos scoort en met welke uitlaat etc. Maar zodra ik mijn frees erin heb gezet ga ik waarschijnlijk geen scores meer posten anders weten de andere racers (mijn direct concurrentie dus :p) gelijk waar ze naartoe moeten werken/wat er mogelijk is hehe!
 
De 1e serie is iig voor de racers bedoelt, maar zal mij niets verbazen als ze bij Euroscooters etc gewoon te bestellen zijn voor iedereen. Resultaten naar buiten brengen heeft nog geen zin, heb tot nu toe alleen nog maar prototypes gehad waar nog erg veel aan verandert moest worden. Heb vorige week een nieuwe cilinder binnen gekregen zoals die uiteindelijk op de markt zal komen (althans...bij de 1e serie dan).

Ik moet daar nog mee beginnen met testen iig...en zit nu in tentamenweek. Denk dus dat ik zelf pas over 2 weken de 1e resultaten zal hebben, misschien kan ik daar dan wel het een en ander over loslaten...bijvoorbeeld wat het uit de doos scoort en met welke uitlaat etc. Maar zodra ik mijn frees erin heb gezet ga ik waarschijnlijk geen scores meer posten anders weten de andere racers (mijn direct concurrentie dus :p) gelijk waar ze naartoe moeten werken/wat er mogelijk is hehe!

wie zegt dat het dan beter word ;)

pk's uit zo'n cilinder halen is niet moeilijk ;)
 
Blablabla en het gissen gaat weer van start. Ben nou eens blij met een vinger ipv dat je gelijk die hele hand wil hebben.
Ik weet dat Pronk alles doet en verteld wat hij mag doen, maar hij krijgt ook van hogere hand te horen wat hij wel en dus ook niet mag vertellen. Imo zegt hij straks helemaal niks meer als er nog 20 van deze reacties komen. Dus houd het gewoon lekker voor je!
 
Ik weet dat Pronk alles doet en verteld wat hij mag doen, maar hij krijgt ook van hogere hand te horen wat hij wel en dus ook niet mag vertellen.

Pronk heeft vd week eindelijk gehoord wat er wel en niet gezegd/gepost mag worden. (daarvoor is alles dus gewoon 100% stil gehouden) We (Pronkstert en misschien ik) gaan er volgende week weer mee verder, dus het komt vanzelf hier te staan!! Hoe eerder hoe beter voor de consument...toch?

Ik vind het al relaxt dat we als nuchtere nederlandse prutsers gewoon een prototype krijgen en mogen testen... We vallen als Nederlandse amateurs dus opeens wel gewoon wel effe in het rijtje van Tedeshi, Cristofolini, Scooter Attack team etc.
 
Pronk heeft vd week eindelijk gehoord wat er wel en niet gezegd/gepost mag worden. (daarvoor is alles dus gewoon 100% stil gehouden) We (Pronkstert en misschien ik) gaan er volgende week weer mee verder, dus het komt vanzelf hier te staan!! Hoe eerder hoe beter voor de consument...toch?

Ik vind het al relaxt dat we als nuchtere nederlandse prutsers gewoon een prototype krijgen en mogen testen... We vallen als Nederlandse amateurs dus opeens wel gewoon wel effe in het rijtje van Tedeshi, Cristofolini, Scooter Attack team etc.


Volgens mij behoor ik ook tot dit rijtje......., en ben ik ook zo'n gelukkige nuchtere nederlander die met een prototype bezig is geweest en nog steeds is.. maar voorlopig zijn we nog vollop aan het testen en moeten er nog resultaten komen, maar die zitten er zeker wel in...
 
even ter illustratie de stage 6 voorveer

214paih.jpg
 
Volgens mij behoor ik ook tot dit rijtje......., en ben ik ook zo'n gelukkige nuchtere nederlander die met een prototype bezig is geweest en nog steeds is.. maar voorlopig zijn we nog vollop aan het testen en moeten er nog resultaten komen, maar die zitten er zeker wel in...

Grote naam?? Meer grote piemel toch als ik je verhalen altijd geloven moet?? Ik bedoel met bovenstaand, dat er eindelijk Nederlanders bij het testen van prototypes naast de grote namen als Tedeshi etc. Er stond niet voor niets "we" ;)

Al met al....: 2 verschillende personen/groepen gaan er mee aan de slag, en moeten het onafhankelijk van elkaar testen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top