Nieuwe parts #7

Status
Not open for further replies.
met de 50cc bidalot zuigers zal dit idd niet goed gaan mischien ,mja , die bleven niet lang goed, daarom een ander merk erin gedaan wat wel met een redelijke speling wou , en dat gaat wel goed..

0.04 speling is imo sowieso vrij krap btw.

ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee doet.

Nee, het ligt er aan wat voor zuiger je hebt.

De een zet meer uit de ander, dat is afhankelijk van het productieproces (gieten of smeden), de gebruikte legering en het zuigerontwerp.
Daarnaast speelt de uitzetting van de cilinder natuurlijk ook een rol.

Soms is een speling van 3 honderste daarom veilig, en in een andere toepassing moet het minimaal het dubbele zijn.

Let wel, dit zijn dus koude spelingen, dat is iets anders dan de speling op motorbedrijfstemperatuur.
 
Hier een aantal foto's van de ignitech programmeerbare ontsteking klaar voor verzending.
Dit is de plug and play versie voor minarelli scooter blokken.
[IR]http://i36.tinypic.com/2kf34g.jpg[/IR]
[IR]http://i34.tinypic.com/5agcjn.jpg[/IR]

De grondplaten, en rotormontage bussen voor minarelli scooterblokken.

[IR]http://i36.tinypic.com/e7mrnr.jpg[/IR]

Voor de handige man zijn de onderdelen allemaal ook los te bestellen.

Voor meer info:

harjovdheide@hotmail.com
of via PM
 
Nieuw bij AB-Tuning:

Complete CNC carter-aanpassing voor MHR speed en BigBore 7T cilinders (Minarelli):





-CNC gefreesde spoelkanalen: Perfect symetrisch en vloeiend !
-Gekotterde carters (voor cilinderhemd en evt. krukas)


Erg netjes zo
ik denk dat de tijd die je erin heb gestoken om het programma ervoor te maken zichzelf wel weer terugwint, en ook nog is met een vrijwel perfect resultaat.
 
Nee, het ligt er aan wat voor zuiger je hebt.

De een zet meer uit de ander, dat is afhankelijk van het productieproces (gieten of smeden), de gebruikte legering en het zuigerontwerp.
Daarnaast speelt de uitzetting van de cilinder natuurlijk ook een rol.

Soms is een speling van 3 honderste daarom veilig, en in een andere toepassing moet het minimaal het dubbele zijn.

Let wel, dit zijn dus koude spelingen, dat is iets anders dan de speling op motorbedrijfstemperatuur.

ja o.k. , maar ik bedoel dus ook dat je bijv. een sprinter mischien wel anders in elkaar zit dan bijv. een racer , vooral een 50cc.
 
165 euro (zie zijn sig) zien er wel leuk uit, al resultaten/ ervaringen bekend?

De losse ignitionbox kost inderdaad 165 euro.

Prijzen zijn als volgt:

grondplaat + pasbus voor minarelli 32,50
ontstekingsbox 165,-
rotor 8,50
datakabel 27,50
software is te downloaden op www.ignitech.cz
bobine zoals op afbeelding 28,50, je kunt evt ook je eigen bobine gebruiken.
Pick up 22,50
Software op cd 9,00

Totaalset zoals afgebeeld op vorige pagina komt op 290,- inclusief btw.

Losse onderdelen zijn ook te bestellen zodat je hem zelf pas kunt maken op bijvoorbeeld piaggio of een schakel.


De resultaten die behaald zijn zijn een bredere powerband, en een toename in vermogen.
Nogmaals de kast word standaard zonder curve geleverd, de verbeteringen die je eruit haalt hangen af van de curve die je programmeerd natuurlijk.

Zie het als een speed cilinder die door een beunhaas gemonteerd word en afgesteld, dit presteerd natuurlijk niet:).

Eventueel kan hij geprogrammeerd geleverd worden:)
 
Mijn speed cilinder loopt anders wel aardig hard;)
Ben benieuwd wanneer de eerste resultaten online komen.
 
165 euro (zie zijn sig) zien er wel leuk uit, al resultaten/ ervaringen bekend?

ja , maar ik vraag dit omdat ik weet dat de onstekingen compleet duurder zijn.

en er staat ook vanaf..

@ harjo , wel mooi dat het allemaal los kan , dan hoef ik dus bijv. niet perse een grondplaat te nemen oid.

heb je ook al houders voor de ontstekingsbox?
 
Met de houders ben ik inderdaad bezig.

Zonder houder is hij ook simpel te monteren natuurlijk:)
Wat wel fijn is is dat hij in een zacht bedje ligt:p, de eerste paar keer had ik hem met ti wraps vast, geen probleem mee gehad.
 
Vliegwiel is 4 cm doorsnee en 2mm dik en gemaakt van ijzer.
Dit is erg licht, dit is maar net wat je wil voor massa aan je as.

Wat bij dit systeem heel simpel is om je eigen rotor te maken en zo zelf het gewicht aan je as te bepalen;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top