Nieuwe Parts #13

Tedeschi reed twee jaar terug met een prototype hiervan rond, dat was rond de 100cc, maar dat was ook met een eigen gegoten carter en met een 28mm carb. Maar die liep toen al bijna even hard als onze tweecilinder en die van Heiko. Grote verschil met de evo en stage6 cilinders is dat deze cilinders plug en play zijn.

Die cristofolini spul, ziet er op de foto`s altijd goed uit....

Dat bedoel ik, die 70 cil heb ik bij epc even opgemeten liggen mooie timingen en poorten in. Dat verwacht ik van die cilinder ook wel.
 
De 94 cc cilinder plus krukas (44mm slag met 90mm drijfstang) kosten samen 820 euro, uitlaat voor deze kit is ook verkrijgbaar voor 390 euro. Alles is vanaf eind februari leverbaar.
 
Geloof mij maar, dit loopt harder dan wat er nu op de markt is. denk dat 30+ pk geen probleem moet zijn.

Daarnaast is vermogen heel moeilijk vergelijkbaar, omdat zij andere waardes en testbanken gebruiken.
 
Nee, hij geeft ook nooit indicaties, want het hangt zoveel factoren af of een blok goed loopt of niet. Uitspraak die hij vaak heeft is: "It works for me, for you? I don`t know, you have to try" Hij heeft wel gezegd dat het beter loopt als de polini cilinder.
Aan de de cilinder, krukas en uitlaat zal het niet liggen iedergeval;)
 
super leuke cilinder die 94cc 2fast .
maar de 95cc R/T heeft wel als voordeel dat alles modulair is . dus als hij vast naait kan je voor 155 euro een volledig nieuwe cilinder kopen en voor 68 euro een nieuwe piston .
ik denk da zo een 2fast wand laten hersealen je meer zal kosten .
 
super leuke cilinder die 94cc 2fast .
maar de 95cc R/T heeft wel als voordeel dat alles modulair is . dus als hij vast naait kan je voor 155 euro een volledig nieuwe cilinder kopen en voor 68 euro een nieuwe piston .
ik denk da zo een 2fast wand laten hersealen je meer zal kosten .

Sealen is goedkoper, maar bij Stage6 is het hoogstwaarschijnlijk niet eens leverbaar of met een levertijd van een jaar. Maar is voor mij iedergeval geen uitgang als ik een cilinder zou kopen.
 
Als het ingelopen is, (wat bij een 70cc blok, verdomd lang duurt) dan is het halleluja.

Kenmerken zijn, minder hitte en wrijving in de overbrenging, wat resulteert in:

- Lichter in rollen ( bij mijn 2cilinder kon ik 11gram lichter op rollen--> Totaalgewicht)
- Stabieler op toeren ( dus gehele wedstrijd goed qua oppakken en toerenverloop)
- Snaar slijt minder snel ( tijdens inlopen absoluut niet!)
 
2fast membraam+wig in 1 voor mina

149316_564941163535230_162084277_n.jpg




Turbo 50cc test run on a Minarelli AM6 engine in a dyno jet. A Boost Busters and www.twostroke.se 50 cc engine project. Malossi, Dellorto, Barikit & MVT parts

[video=youtube_share;gv377_f3cvU]http://youtu.be/gv377_f3cvU[/video]
 
Last edited:
wow nice find Mc Cobes , ik hab deze cilinder nog nooit gezien . ziet er wel leuk uit . 7t spoelers alla malossi en uitlaat poort is ook anders dan normaal .

fp_cilinder_1_1.jpg

fp1_copy_2.jpg
 
Dank stutte dat je hem even zo gepost hebt .
Ik had hem ook nog nooit gezien en ben ook wel benieuwd of iemand er van geeft gehoort/gezien.
het ziet er op het eerste oog nog niet zo slecht uit ,maar kan het pas zeggen als ik het in me handen heb gehad.
 
Ik zag deze laatst al langskomen. Vind de 1000eur wel veel tov 750 op een italiaanse site.

ben benieuwd wat het doet, jammer an die uitlaatpoort
 
Back
Top