Nieuwe Parts #13

JohnB

ik bedoel maar
Ik heb ook die set gehad van malossi , maar dat bleef heel.
Zat ook op een andere manier in elkaar dan die van Polini hier.
 

stutte

Member
nieuwe 2fast kit 70cc

Renowned Italian super tuning brand TRT have announced their latest piece of development the 2Fast 70cc model. TRT is mostly known for the legendary 86cc 2Fast cylinder kit, which started the big bore era before everyone else.

The kit features six huge transfer ports and the known T-shaped exhaust port (this one is also huge…). Interestingly the T-shaped exhaust port isn’t used in the 86cc model instead they use a three window exhaust port there. We will try to find out why they’ve changed the design and if this is also a possible design for the next big bore model. According to TRT the cylinder design has been successfully tested in the Italian scootermatic cup.

The kit will be available for Minarelli and Piaggio engines. No release date or price has been announced yet but it will be available through your regular TRT dealers soon.

We can’t wait to see how it performs versus the Stage6 R/T and the Malossi/Polini’s in the other countries and wish TRT good luck with the kit.





 

stutte

Member
[video=youtube;VKPuIhcMI_I]https://www.youtube.com/watch?v=VKPuIhcMI_I&feature=player_embedded[/video]
 

Tommy

150m @ 5,95 no NX
2fast cilinder komt uit op ongeveer 470 euro. Is wel duur natuurlijk, maar deze cilinders hebben eigenlijk geen tuning nodig. Daarnaast ken ik de producten van Tedeschi vrij goed en koop je echt een kwaliteitsproduct wat in mijn ogen niet te vergelijken valt met een malossi cilinder ofzo. Denk vooral dat de cilinder thermisch heel goed in elkaar zit, wat het uitermate geschikt maakt voor de race.
 

Tommy

150m @ 5,95 no NX
Tom,Is altijd zo bij 2fast cilinders, bij minarelli dan, omdat dit deel anders buiten het carter valt, dan zou het carter opgelast moeten worden. Ik heb die nieuwe 7T cilinders gezien, maar ik vond het diep triest, bevels van bijna 2mm, uitlaatpoort die al in de spoeler uitkomt. Wordt er niet beter op bij malossi iedergeval.
 

Tom.#86

TKTuning? PM!
Ik snap het. Opzich wel logisch om het op deze manier te doen. Anders wordt het wel een hele opgave voor de doorsnee gebruiker om het mooi passend te krijgen.

Wat betreft de nieuwe 7T van malossi zou ik zoiets niet verwachten. Maarja ze verkopen toch wel......
 

stutte

Member

tussencarter voor 47 en 48 mm slag krukassen 50 euro



Vilebrequin Monaya Racing MK2 course 47.6mm Minarelli.
- Axe 14mm
- Bielle 100mm
- Soie 16mm
- Maneton 18mm
- Ecrou M12
- Livré avec intercarter taillé laser.

Le remplaçant de notre 1ère série de C47,6.
Il a été conçu pour résister aux puissances hors normes des nouvelles préparations actuelles en 50 et 52mm. Big Evo, Bidalot, 2Fast, Cristofolini etc... et garder notre avance dans le domaine des course 47mm que nous développons depuis maintenant 4 ans, ce qui nous place parmi les pionnier dans le domaine.

Vilo : 580 euro prix public et 480 euro pour licenciés ou coureur (port et intercarter compris)




Piston complet pour vilebrequin Monaya Racing MK2.
Ø : 50mm
Axe : 14mm
Très haute qualité.
Plus d'informations par email.
 

stutte

Member
de tapeinden blijven op de zelfde plaats . check de bidalot site op facebook (link onder de foto) daar staat een uitleg over hoe je het carter moet freezen enz . tournois racing heeft al een 102cc big evo blok gemaakt en je moet enkel een ophoogplaat onder je cilinder steeken . tapeinden wijzigen niet .

 
Last edited:

Mark_K

Member
En nu nog een cilinder die past op het verbrede carter ivm de tapeinden die nu verder uit elkaar staan!
Afstand tapeinden blijft standaard. Spacer dient als nieuw pasvlak ivm grotere diameter krukas.
Naar mijn idee beter als de polini met zijn 52*44 boring slag verhouding. Jammer van de standaard tapeinden dit blijft een beperking.
 

stutte

Member


de 94 cc athena cilinder



DSC created this special space. it allows you to run regular cylinders on already modified blocks like Malossi BigBore or Stage6 R/T. It also helps to make regular cylinder more stable. We really look forward to this!

de spoelpoorten zullen wel niet klopen . lol
 

ronnyracingteam

Ronny Himself
Van dat laatste zie ik het nut echt niet van in......
Opvulling voor als het carter gekoterd is, wie ligt daar nu van wakker, want je zal alsnog je cilinder moeten afdraaien oid....
 

Pepijn#205

Active Member
Van dat laatste zie ik het nut echt niet van in......
Opvulling voor als het carter gekoterd is, wie ligt daar nu van wakker, want je zal alsnog je cilinder moeten afdraaien oid....
Lezen ;)

Als je carter dus al gekotterd is voor bijv een speed cilinder en je wilt een team cilinder of een evo monteren waarbij het carter normaliter niet gekotterd hoeft te worden EN je een 80mm drijfstang nodig hebt.
Dan kun je deze opvulplaat gebruiken om toch met je 85mm drijfstang te kunnen blijven rijden EN de loze ruimte bij het cilinderhemd opvult.

Wel leuk bedacht, kan handig zijn. Alhoewel wij een speed 6t blok hebben met een gekotterd carter en een afgedraaide speed 6t erop die ongelofelijk hard loopt, minder topvermogen maar wel de meeste ''23pk blokken'' achter zich laat bij de sprint.
 

ronnyracingteam

Ronny Himself
Dat zijn in mijn ogen veel "alsen" om dit te kunnen gebruiken. Ik denk niet dat er echt een mark voor dit product is.
Daarmee dat ik ook niet snap dat men dit op de markt wil brengen. Uniek is het wel, maar te beperkt in mijn ogen.
Voor menig deftig cilinder moet het carter toch gekoterd worden. + Kans is klein dat de spoelpoorten niet te groot zijn waar
de flow in principe ook al de mist in gaat.
 

ronnyracingteam

Ronny Himself
pruts oplossing , gewoon een nieuw setje carter gebruiken;)

via een sloop mischien ook nog wel voordeliger ook;)

Die mening deel ik. Wil je snelle setup ga je zo een ding toch niet gebruiken. Pakking extra onder het carter, een factor extra dat ervoor kan zorgen dat de cilinder niet haaks op de krukas staat, ....
 

stutte

Member
nieuwe NX-kits voor scooters .



PN: 61025-1.0P
SINGLE CYLINDER "PROTON" SYSTEM W 1.0 LB BOTTLE
$396.95 = 304.83 euros
Direct-port system for carbureted single cylinder engine. Includes our exclusive "PROTON" solenoid assembly,braided stainless hoses,Piranha nozzle,fuel pump, relay,microswitch, arming switch, jetting for 10,15,20 and25HP.1.0 lb bottle and two stainless steel bottle brackets.

PN: 61025-2.5P
SINGLE CYLINDER "PROTON" SYSTEM W 2.5 LB BOTTLE
$470.09 = 360.92 euros
Direct-port system for carbureted single cylinder engine. Includes our exclusive "PROTON" solenoid assembly,braided stainless hoses,Piranha nozzle,fuel pump, relay,microswitch, arming switch, jetting for 10,15,20 or25HP.bottle and bracket.

high resolution pic

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Top