Nieuwe Parts #12

Status
Not open for further replies.
of heb ik iets over het hoofd gezien...misschien stond de toerental instelling niet goed....

Ik doe nu een 'interessante constatering'.

Volgens hu eigen bankuitdraaien is een nieuwe mk2 Stage6 sport met R1200 zomaar even 1pk potenter dan een Mark1 Stage6 Racing met 1200 en 24mm.
Jammer dat ze het allemaal weer precies zo optuigen dat je geen directe vergelijking kan doen met eerdere grafieken, andere setups, andere bank..



Oude grafiek:

vergleich-vergaser.jpg
 
Last edited:
ik denk dat het dan ook gewoon afweachten is...

@ wuntke , een opbouw "a la R/T" is niet mogelijk met deze cilinder...

ga meer even goed kijken , of zie je wil tapeinden in de cilinder zitten? ;)
 
oud systeem idd , maar wel bijna een keer zoveel oppervlak aan naalden maar of het daar beter om gaat..

het geheel word denk ik wel weer zwaarder ,vooral met die schijven.
 
Hij kan minder verlies hebben, maar voor de huis-tuin-keuken-scooter-sleutelaar geen optie denk ik... (teveel gedoe in je schuurtje/in je tuin)
 
Ik zou er niet eens aan willen beginnen eigenlijk, heb wat dat betreft meer vertrouwen in een machinale productie dan handmatig naaldjes te gaan plaatsen :D
 
Mm ik vind het eigelijk wel een mooi systeem, naaldlagertje klappen gaat op deze manier niet zomaar. Het kooitje wat klapt is volgens mij toch vaak de oorzaak van kapotte naaldlagers.

344zho5.png
 
Maar bij het demonteren van de zuiger, duw je de pistonpen eruit, moet je het busje dus er ook in duwen, anders vallen al die naaldjes eruit, toch? lijkt me niet echt handig...
 
valt er weer zo'n naaldje in het gras :p

:D Die gedachte ging ook door me heen. "Ff een zuigertje zetten". Wat een chaos :D Daarnaast heb ik echt nog NOOIT een klappend naaldlager gehad dus ik zie ook echt totaal het nut er niet van in.
 
ik ben in Veldhoven in het gras een keer een gasnaaldclipje verloren , maar ik heb m weer terug gevonden :)

ik zie er verder idd ook weinig voordelen in , ik moet even afkloppen maar ik heb ook nog nooit een naaldlager kapot gehad eigenlijk..
 
Ik zou er niet eens aan willen beginnen eigenlijk, heb wat dat betreft meer vertrouwen in een machinale productie dan handmatig naaldjes te gaan plaatsen :D

denk ook aan een blok zoals de mijne met een 13mm pen, dat tegen de 40 pk heeft. de standaard naaldlagers zijn veel te smal, dit is dus beter voor de afdracht van de knal op de drijfstang. bij mijn geval moest ik het zo oplossen, want er zijn geen naaldlagers 13x19mm.....

het enige probleem is, dat je beide circlips eruit moet halen en het busje er door moet steken.

daarnaast kan een kooi kapot gaan. zie de productie van polini zelf. losse naaldjes kan niet kapot.
 
Last edited:
Ik zou er niet eens aan willen beginnen eigenlijk, heb wat dat betreft meer vertrouwen in een machinale productie dan handmatig naaldjes te gaan plaatsen :D

Dat is alleen het vertrouwen in je eigen sleutelkunsten dan eigenlijk.
Bij een balhoofd is het eigenlijk ook beter om losse kogels te monteren ipv een kogelring.
Het is alleen iets meer werk.
 
Runner voorvork van PMTUNING:

final%20facebook%20fs.jpg


38mm poten
Verstelbare hoogte
Ingaande demping op 12 standen in te stellen.
Uitgaande demping op 12 standen in te stellen.
 
Deze versie 449 GBP, chroom 399 GBP. Valt op zich nog wel mee als het een beetje kwaliteit is, maar dat is bij PM Tuning niet altijd het geval...
 
Dan doel je zeker op die halfgare uitlaten.

Hun cylinders zijn gewoon 'Motoforce' (zelfde bakkerij, zelfde ontwerp). Vorkpoten zullen ze ook wel uit Taiwan halen.
 
Dat is alleen het vertrouwen in je eigen sleutelkunsten dan eigenlijk.
Bij een balhoofd is het eigenlijk ook beter om losse kogels te monteren ipv een kogelring.
Het is alleen iets meer werk.

Heeft weinig met sleutelkunsten te maken imo, het is gewoon zo'n precisiewerk en een menselijke hand is gewoon minder precies dan een robotarm. Daarnaast begrijp ik het punt van Heiko wel, als er geen juist naaldlager bestaat voor je setup is het een prima oplossing. Maar ik zie er geen voordeel in t.o.v. een productielager, tegenwoordig hebben die zo'n hoogwaardige kwaliteitscontrole, daar kan een menselijk oog niet tegen op hoor.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top