Nieuwe Parts #12

Status
Not open for further replies.
2zns9hd.jpg


Vond de oude veertjes toch een stuk vetter
 
Idd, zelfde als de nieuwe malossi. Zijn nu ook van paioli, vorige niet.

@ hugoo: zijn ook sptjes geweest met oud type vertanding nog.
 
Last edited:
Nieuwe technigas triops al langs gekomen?..

thumb.php


Tecnigas introduceert een nieuwe uitlaat voor de scooter. De nieuwe Triops is compleet handgemaakt en ondanks zijn racy looks gehomologeerd volgens de 97/24EC norm. De Triops is de perfecte accessoire voor de 50cc scooter en is leverbaar voor de horizontale Minarelli 50cc lees meer...motoren en Piaggio 50cc motoren. Meer informatie www.tecnigas.com
 
Minder weerstand heeft meerdere voordelen dan enkel directe vermogenswinst. Minder warmteontwikkeling, minder slijtage, een soepeler draaiend wiel heeft een betere wegligging, de achteras en dus de velg wordt minder warm, de band dus ook. Zijn allemaal minimale verschillen natuurlijk maar zoals je zelf al zegt...."als er iets is wat de weestand kan verminderen dan graag" :)
Alles wat je noemt is een gevolg van het vermogensverlies. :)
Het vermogensverlies veroorzaakt warmte, dus minder vermogensverlies is minder warmte.
Verder denk ik dat het zaakje achter vooral opwarmt door je linkerhand. ;)
 
Polini carterset geprepareerd voor de bigbore 70cc of 94cc.

[IR]http://i54.tinypic.com/2hwnvvt.jpg[/IR]

Voor € 598.80 8P
 
600,- voor een tweevoudig gekotterde carterset die ook al getuned is vind ik netjes.
Nieuwe carters kosten sowieso 250,- dus ik denk dat 600,- schappelijk is, zeker als je kijkt naar wat de betere tuners vragen om een carter te prepareren.
 
als carters nieuw 250 kosten , kotteren zegmaar 60 , en tuning/gelijk maken aan de cilinder van de poorten laten we zeggen 40 euro , dan kom je dus idd op 350 ...

maarja , Polini getuned heh ;)

voordeel is wel met zon setje dat als je deze hebt dat je 1 van de weinige bent , exclusief dus :p
 
Misschien lijkt het zo op de foto maar de kleine carterhelft ziet er nogal beroerd uit @ lagerpassing/spoelkanaal.
 
als carters nieuw 250 kosten , kotteren zegmaar 60 , en tuning/gelijk maken aan de cilinder van de poorten laten we zeggen 40 euro , dan kom je dus idd op 350 ...

maarja , Polini getuned heh ;)

voordeel is wel met zon setje dat als je deze hebt dat je 1 van de weinige bent , exclusief dus :p

Dit carter is gekotterd voor krukas en cilinder, dus 60 euro is erg weinig voor dit werk.
De spoelpoorten welke overlopen naar het hemd van de cilinder zijn CNC gemaakt, tevens is het pakkingvlak nogmaals recht gefreesd.
Richting de spoelpoorten is wat grover handwerk, waarbij ook veel materiaal verwijderd is.
Grote kans dat ook de scherpe rand van het carter aan de binnenkant van variozijde ( waar de variodeksel tegen gemonteerd wordt) afgewerkt is.

Ik vind het genoeg geld maar er is zeker veel meer aan gedaan dan even kotteren, spoelers pas maken en polini logo erin zetten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top