Nieuwe Parts #12

Status
Not open for further replies.
In een R6 zit een elektrische aangedreven verstelbare inlaatkelk die het mogelijk maakt lengte's van het inlaattraject te verstellen , zoiets zou ook uitgewerkt kunnen worden voor een inlaattraject van een scooter. Omdat een elektronisch gestuurde powervalve aan bod kwam, dacht ik hier aan.

Misschien is het ook wel niks, dat weet ik niet.



ik denk dat dit misschien wel kan werken!
je moet er alleen zin en tijd voor hebben om dit te maken en te testen.
 
Er zijn al genoeg crossers waarop een door cdi aangestuurde powervalve opzit.
Die verstelbare inlaatlengte moet je gewoon uit je hoofd zetten.
 
Er zijn al genoeg crossers waarop een door cdi aangestuurde powervalve opzit.
Die verstelbare inlaatlengte moet je gewoon uit je hoofd zetten.

Klopt, dit werk meestal wel mechanisch/elektrisch, een Honda CR 125/250 vanaf bouwjaar 04 werk volgens mij wel met een elektrische servo motor.
 
Klopt, dit werk meestal wel mechanisch/elektrisch, een Honda CR 125/250 vanaf bouwjaar 04 werk volgens mij wel met een elektrische servo motor.

Ik denk dat de helft hier ook niet goed leest. Er is sprake van een inlaatkelk en een powervalve. Een 2takt heeft altijd een korte kelk met een kleine radius, een 4takt een lange met een grote radius. Powervalve maakt de uitlaattiming lager, zodat je meer van onderuit hebt. Je kan ook een uitschuifbare pijp maken, die verandert ook je curve, dit electronisch is ook een idee, maar ja dan nog de baten. Alles kan.
 
Jouw antwoord is gewoon duidelijk, is geen positieve toevoeging.

Had het gelezen, denk alleen mee over een manier waarop zoiets wel zou kunnen werken (powervalve 2T elektronisch).
 
Jouw antwoord is gewoon duidelijk, is geen positieve toevoeging.

Had het gelezen, denk alleen mee over een manier waarop zoiets wel zou kunnen werken (powervalve 2T elektronisch).

Ja, ik had het niet tegen jou, maar even in het algemeen, dus waarom is dit niet een toevoeging.
Wat betreft hoe je zoeits kunt maken: daar zijn gewoon ignitechs of andere ontstekingen voor gemaakt.

wat betreft dit eindeloos gebrainstorm, kan er iemand een apart topic aanmaken. ik ben altijd erg benieuwd naar nieuwe parts, maar er wordt hier alleen maar over 4 takt kelken en andere tuning en aanpassingen gesproken. Veel mensen vinden dit jammer, want dit is een nieuwe parts topic, geen nieuwe tuningstechnieken.
 
Last edited:
Ziet er goed uit, prijs is ook netjes (zeker als het inclusief lagers & keerring is)...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top