Nieuwe parts #11

Status
Not open for further replies.
weet je wel wat 1µM is?

hoe gladder de bus is hoe soepeler de vario eroverheen glijd. En hoe soepeler de vario over de bus glijd deste beter. (mooie opbouw/minder vermogen verlies)

ach sommige mensen weten echt heel veel ;)
heel simpel die as moet gehard zijn en als die roost het doet, trekt het ding sowieso. dus waarschijnlijk nog krommer dan normaal.
heeft hij het niet gehard, dan zal het staal slijten en gaan vreten, en sowieso per direct al meer wrijving geven, dus meer weerstand en dus verliezen. de vario glijd ook niet soepel over de bus, dus zal deze ook lastiger zijn af te stellen. of minder constant!

@sjmonirez:
waar praat je over??? je moet het ook kunnen meten ;)
ps je hoeft het niet uit te leggen hoor, was meer retorisch bedoelt
 
Ehm ja ik weet wat 1µM is, jij ook?
Bij een toepassing als bij een vario zie ik persoonlijk gewoon geen bewezen nut in een nog lagere oppervlakteruwheid. Als het nou over de loopweg van een kogellager ging, ja oke. Maar goed, ik hou maar op :p.
 
Ehm ja ik weet wat 1µM is, jij ook?
Bij een toepassing als bij een vario zie ik persoonlijk gewoon geen bewezen nut in een nog lagere oppervlakteruwheid. Als het nou over de loopweg van een kogellager ging, ja oke. Maar goed, ik hou maar op :p.

doe dat maar, want wij snappen het 100% beter dan jij!
je komt alleen maar met getallen over um etc., je weet nog geen eens de ruwheid van de verchroomde bus en van roost zijn materiaal. ook heb je waarschijnlijk nog nooit gezien dat bijna lle mensen in de racerij na een race hun variobus in de accutol zetten om deze vervolgens superfris te poetsen ivm wrijving!

WEat Wieger ook aangeeft, lekker handig ook om het ronmdsel om aan te trappen er op te bevestigen. het is hetzelfde als de uitlaten supermooi en werken niet.
 
het is hetzelfde als de uitlaten supermooi en werken niet.

Serieus? Heb er zelf nooit 1 getest maar dacht dat die dingen het altijd wel goed deden. Maar die grafiekjes op zijn website zijn fake dan denk je? Welke uitlaten heb je van hem getest en met welke vergeleken? Ik zat eraan te denken om zo'n RT pijp van hem te bestellen namelijk...maar niet doen dus?
 
Serieus? Heb er zelf nooit 1 getest maar dacht dat die dingen het altijd wel goed deden. Maar die grafiekjes op zijn website zijn fake dan denk je? Welke uitlaten heb je van hem getest en met welke vergeleken? Ik zat eraan te denken om zo'n RT pijp van hem te bestellen namelijk...maar niet doen dus?

ze zijn allemaal heeeeeeel erg piekerig. wel goed topvermogen, maar compleet onbruikbaar. enkel op een geluksrun mooi. Ik zelf zou ALTIJD voor een team04 of 06 gaan. en daar dus eebn stuk of 5 van testen. geven ten eerste superbreed vermogen en topvermogen van 0,3 pk heb je toch niks aan.
 
Totaal niet mee eens, ik had vorig jaar het nieuwste type van roost voor pia 70.

Powerband was ook gewoon breed, max vermogen tussen de 14.5 en 14.8 en bij 15.5 dook die pas onder de 20.
 
Totaal niet mee eens, ik had vorig jaar het nieuwste type van roost voor pia 70.

Powerband was ook gewoon breed, max vermogen tussen de 14.5 en 14.8 en bij 15.5 dook die pas onder de 20.

post maar een grfaiek, de cilinder en overige setup speelt ook een rol.
en tja, wat is breed?
 
Nou Heiko zou een beetje oppassen met wat je allemaal roept want bij mij deze uitlaat ook erg breed. De oude 86CC versie heb ik getest vorig jaar bij Marco (XSH) had een beste brede powerband en pakte vooral vanuit onderin goed op.

De uitlaat zit er nu bij Bas zijn zip op en bij hem merkte je ook goed dat hij best breed is.
 
Ik heb een prototype roost uitlaat mina liggen welke evenveel vermogen als een c21 geeft en een bredere powerband. Dus zo slecht zijn ze niet. Nadeel van roost is dat hij zelf geen getunede blokjes heeft om te testen. Maar er zit zeker vooruitgang in. Gr
 
roost

De uitlaten die Marco maakt . worden op zijn bloken of de blokken van xsh op maat gemaakt ivm met andere vario en timingen en een andere setup zal er altijd wel een vershil kwa vermogen en een brede of smallere powerband in zitten dan het blok van Meneer janssen .
 
Nou Heiko zou een beetje oppassen met wat je allemaal roept want bij mij deze uitlaat ook erg breed. De oude 86CC versie heb ik getest vorig jaar bij Marco (XSH) had een beste brede powerband en pakte vooral vanuit onderin goed op.

De uitlaat zit er nu bij Bas zijn zip op en bij hem merkte je ook goed dat hij best breed is.

uiteraard zal er een betere en een slechtere bestaan. ondanks dat de roost pijpen erg netjes worden gemaakt/gelast zit er heel veel verschil in.
ikzelf heb echter nog nooit een breed vermogen gezien. nu vraag ik me ook erg af, wat mensne breed vinden.

@ kees: post eens zo'n grafiek, geblokkeerd, dus geen op rollen, want daar kun je dus niks aan aflezen.
 
Zie grafiek. Tja wat vind je breed, bij deze tests zagen we duidelijk dat de Roost breder was als de HR2 en de JS80.

Een uitlaat die ook vrij breed is en het leuk doet op evo is de (jawel hoor) Stage 6 R1400 :p
 

Attachments

  • Kees uitlatentest.jpg
    Kees uitlatentest.jpg
    137.1 KB · Views: 123
Zie grafiek. Tja wat vind je breed, bij deze tests zagen we duidelijk dat de Roost breder was als de HR2 en de JS80.

Een uitlaat die ook vrij breed is en het leuk doet op evo is de (jawel hoor) Stage 6 R1400 :p

ik vind ze allen niet breed, als je kijkt gaat er een pk af binnen 400 toeren.
Dat is bij alle pijpen. neemt niet weg, dat hij in vergelijking wel breed is tov de andere pijpen.
 
Die uitlaat voor het Gy6 blok is een 2 takt model. Er klopt iets niet ,want Gy6 is werkelijk een 4 t blok en de uitlaat verschilt hemels breed.
 
Bekend ja!!! Het is een redelijk nieuw ontwerp. Polini heeft besloten ook over te gaan naar super big bore kits. Dit vanwege de andere merken Big bore kits die op de markt beschikbaar zijn. Malossi ,TCR,Parmakit,stage6,2fast4 race etc. Als fabrikant kan jij niet achgterbijven anders droppen jou verkoopcijfers. Sappie!!!!!.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top