Nieuwe Parts # 10

Status
Not open for further replies.
Draai Arthur er maar een blinde versie op dan:+

Maar kopjes zien er strak uit:) Ben ook wel eens benieuwd naar wat grafiekjes.
 
waar zijn de winsten?
iedereen kan 50 kopjes laten maken, enkel geven ze winst?
wat doen ze en wat doen ze niet en presteren ze gegarandeerd, zo ja,
wil ik meteen er paar hebben.

simpel toch, wat heb je aan al die kopjes als ze niks doen/presteren (ik zeg niet dat ze niks doen)
 
Last edited:
ik denk dat jij niet goed weet wat je zegd .
Want de cilinderkop speelt een heel belangrijke rol in de 2tackt wereld .
De verschile zul je uitereaard moeten testen Maar zo maar 50 verschillende kopjes maken doet niemand der zit wel degelijk een berekening achter en ervaring en test werk
Dus zo maar ff een cilinderkop maken gaat niet ;)
 
Bij elke temperatuur kan een ander berekende kop al anders reageeren .
Ik ken iemand goed van de race en die vertelde dat ze veel verschillende kopjes hadden en dat de enekeer goed presteerde maar bij een andere temperatuur buiten en motor temperatuur een ander kopje weer meer vermogen gaf .
+ heb verband met cilinderkop en uitlaat speeld ook een rol
Jammergenoeg heb ik dit met mijn sprinter nooit getest maar als ik me blok weer voleding op heb gebouwd dan ga ik daar ook zeker me testen .
 
Hij wil hier gewoon even bij de hand komen doen :S
Hij weet zelf ook dat je gewoon moet testen met die kopjes.
Mja hij denkt dat alles van hem het beste is het snelste en het meeste vermogen heeft.
Laat hun gewoon lekker die kopjes maken op verschillende manieren.
Je kan best je mening of advies geven maar ga niet zo dom zitten reageren.
 
Hij wil hier gewoon even bij de hand komen doen :S
Hij weet zelf ook dat je gewoon moet testen met die kopjes.
Mja hij denkt dat alles van hem het beste is het snelste en het meeste vermogen heeft.
Laat hun gewoon lekker die kopjes maken op verschillende manieren.
Je kan best je mening of advies geven maar ga niet zo dom zitten reageren.

Over wie gaat dit nu? wat zijn we toch weer vriendelijk.
Wat ik enkel wilde weten is, scoort het?

lage compressie hoeft niet altijd hogere toeren te draaien, soms draaien hoge compressie kopjes juist meer toeren dan lage, mits ze goed gecontrueerd zijn.
Ook bijvoorbeeld met temperaturen en verschillende uiltaten en ontstekingstijdstippen heb ik veel vershcil gezien. bijv. kopjes die met koude pijp meer dan een pk geven, bijvoorbeeld op sprint heel gewenst, maar als het blok/uitlaat warm is exact hetzelfde doen als een andere. voor race dus niet goed, maar voor sprint wel goed.

@ cobes, jij veronderstelt, dat ik denk dat een kopje niet veel uitmaakt, echter heb ik er zelf al meer dan 20 gemaakt en veel winsten en verschillen gemeten.
@ leon, ik denk niks. triest dat jij voor iemand gaat uitmaken wat hij denkt.

KOM OP zeg, ontopic!

nogmaals ik zou graag willen weten wat ik heb, als ik zoiets zou willen kopen. dat is het enige, leuk een kopje, maar wat doet het. dat was erigenlijk het idee erachter.
 
Last edited:
Over wie gaat dit nu?
Wat ik enkel wilde weten is, scoort het?

Als het niet richting mij was, dan zou ik alnsog willen weten wat ze doen.
lage compressie hoeft niet altijd hogere toeren te draaien, soms draaien hoge compressie kopjes juist meer toeren dan lage, mits ze goed gecontrueerd zijn.

Wat betreft, dat ik niet begrijp dat het veel doet, dast is een domme beredenatie, want dat zeg ik nergens.

nogmaals ik zou graag willen weten wat ik heb, als ik zoiets zou willen kopen.

Heiko,

De kopjes zijn bedoelt voor het testen op de testbank zodat je uiteindelijk een beter ( hoger ) bruikbaar vermogen creeêrt.
Je kan inderdaad een paar standaard speed kopjes kopen, maar dan is het toch veel mooier en makkelijker om deze kopjes te gebruiken.
Dat je er gegarandeerd meer vermogen uit haalt is niet gezegd.
Dit is puur hoe jij je kopje uit draait en hoe je er mee test.
Dit kan resulteren in meer of minder vermogen. maar handig zijn ze hiervoor zeker.

Gr
 
Heiko,

De kopjes zijn bedoelt voor het testen op de testbank zodat je uiteindelijk een beter ( hoger ) bruikbaar vermogen creeêrt.
Je kan inderdaad een paar standaard speed kopjes kopen, maar dan is het toch veel mooier en makkelijker om deze kopjes te gebruiken.
Dat je er gegarandeerd meer vermogen uit haalt is niet gezegd.
Dit is puur hoe jij je kopje uit draait en hoe je er mee test.
Dit kan resulteren in meer of minder vermogen. maar handig zijn ze hiervoor zeker.

Gr
ze geven aan dat er lage en hoge compressie kopjes zijn, er is dus niks over bekend begrijp ik uit jou verhaal.
de blinde kopjes, tja die moet je zelf uitdraaien.
 
Stage 6 MKII Star 280mm schijf voor aerox

Ik weet niet of ze al gepasseerd zijn.

imagemagic.php
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top