Nieuwe ontsteking, welke?

Status
Not open for further replies.

F12-Racr

Well-Known Member
Ik heb dus een Minarelli Horizontaal. Hij komt onder mn Phantom F12 vandaan maar in principe hetzelfde als een aerox.

Een nieuwe ontsteking kost me 160 euro (millenium ontsteking) van MVT.
Het is een raceontsteking en zou volgens de info een pk of anderhalf meer vermogen moeten geven op welke setup dan ook.

Of ik kan 2dehands een HPI krijgen voor 120 euro en dat ik er dan een lichtspoel van 10Watt bij koop (geen andere toch?)
Ik heb dealers in omstreken gebeld maar die hadden dus ook niks.

Wat kan ik het beste doen?
Ik zit hier met nog net 170 euro en een scoot die het niet wilt doen!!
Dit is dus mijn dagelijks vervoer, en moet dus licht hebben.

Het zal wel niks boeien, maar toch mn setup hieronder (welke ontsteking het nuttigst is? zal wel ;)).
Power1 cilinder 50 midden/hoogtoerig
17,5mm carb
gianelli shot
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

beter gewoon een std onsteking pakken...

zijn er zat gebruikt.

die mvt levert niks meer , al helemaal niet op zo'n setup..
 
beter gewoon een std onsteking pakken...

zijn er zat gebruikt.

die mvt levert niks meer , al helemaal niet op zo'n setup..

Ik vraag nog wel bij de dealer of ie er 1tje 2dehands heeft liggen, ook probeer ik de scootersloop. Daar hebben ze ook zat spul zoals oa. blokken :).

Maar hoe bedoel je dat die MVT niks levert?
 
mijn ontsteking had laatst kortsluiting gemaakt. ik had hier in de buurt een 2e hands origineel Malaguti Ducati ontsteking kunnen kopen voor 10€. werkt perfect!

Ik had trouwens ook bijna die MVT ontsteking gekocht, moet wel een goede zijn. Is ook mooi compleet setje voor dat geld.
 
mijn ontsteking had laatst kortsluiting gemaakt. ik had hier in de buurt een 2e hands origineel Malaguti Ducati ontsteking kunnen kopen voor 10€. werkt perfect!

Ik had trouwens ook bijna die MVT ontsteking gekocht, moet wel een goede zijn. Is ook mooi compleet setje voor dat geld.

Maar is het bij kortsluiting gewoon afgelopen?

Bij mij lag er een spietje op de spoelen, misschien daar iets mee te maken?

Ik ga het vanavond nog proberen. Anders kijk ik bij de scootersloop of er nog een leuke ontsteking ligt :).

Straks doet ie het wel weer?
Hij vonkte gewoon, totdat die spie erop kwam, vandaar dat ik het toch nog wil proberen. ;).
Maar is er anders iets goedkopers als die MVT?
 
lag dat spietje dan gewoon los tussen je spoelen ?
hoe komt ie daar ?
dit kan de boel flink beschadigen dus het kan er idd wel iets mee te maken hebben ja
 
lag dat spietje dan gewoon los tussen je spoelen ?
hoe komt ie daar ?
dit kan de boel flink beschadigen dus het kan er idd wel iets mee te maken hebben ja

Blijkbaar kwam mn oude spie in mn vliegwiel, en dat ding is ook magnetisch he.
Misschien zorgde de spie voor kortsluiting dus ik kijk wel of hij het nu wil doen.
Dat de spie het heeft aangericht had ik al in de gaten ja ;) Zover ben ik nog.
Nu alleen de vraag of ie het doet of niet.
Nieuwe ontsteking kost 130 euro excl vliegwiel.. Nou..
Gewoon rondje scootersloop, anders maar een nieuwe of 2dehands

Hier wat foto's.
De ENIGE schade.

Klik: http://i1.tinypic.com/81a5t7c.jpg
Klik: http://i16.tinypic.com/81reo49.jpg

Graag reacties, hij zou het moeten doen toch? De spie lag tussen de 2 spoelen. Dat ie daarom niet werkte?
 
Last edited:
Maar is het bij kortsluiting gewoon afgelopen?

Bij mij lag er een spietje op de spoelen, misschien daar iets mee te maken?

Ik ga het vanavond nog proberen. Anders kijk ik bij de scootersloop of er nog een leuke ontsteking ligt :).

Straks doet ie het wel weer?
Hij vonkte gewoon, totdat die spie erop kwam, vandaar dat ik het toch nog wil proberen. ;).
Maar is er anders iets goedkopers als die MVT?

Toen hij kortsluiting gemaakt had starte die wel goed. Vie alleen na een paar sec uit, hoe vaak ik het ook probeerde.

Je ontsteking heb je goed genaaid8P Succes met de volgende.
 
Toen hij kortsluiting gemaakt had starte die wel goed. Vie alleen na een paar sec uit, hoe vaak ik het ook probeerde.

Je ontsteking heb je goed genaaid8P Succes met de volgende.


En mijn vraag is dus, zal ie nog werken of niet? :')

Of ie echt kortsluiting gaf weet ik niet,zullen zien.

Wat kost een 2dehandse ontsteking denk je? 40 euro?

en eh... dankje.. denk ik :p
 
Al wil je graag een race ontsteking met amper licht zou ik de HPI nemen...
Alleen levert datl icht toch niks op dus dat helpt niks.

Ik laad regelmatig me accu's op (2 stuks 12v) en gebruik dat voor licht... Kheb er ook een lichtspoel op maar dat helpt geen drol...

Enja als je gewoon normaal wilt rijden idd std. ontsteking zoeken zal toch wat leuker rijden dan steeds accus opladen :p

Alleen mijn scooter is niet voor dagelijks gebruik vandaar ik ook voor de HPI koos....
 
Al wil je graag een race ontsteking met amper licht zou ik de HPI nemen...
Alleen levert datl icht toch niks op dus dat helpt niks.

Ik laad regelmatig me accu's op (2 stuks 12v) en gebruik dat voor licht... Kheb er ook een lichtspoel op maar dat helpt geen drol...

Enja als je gewoon normaal wilt rijden idd std. ontsteking zoeken zal toch wat leuker rijden dan steeds accus opladen :p

Alleen mijn scooter is niet voor dagelijks gebruik vandaar ik ook voor de HPI koos....

oke, maar dan heb je nog die raceontsteking van MVT (Millenium).
Deze heeft een soort van halve binnenrotor ofzo, en er zit een dikke lichtspoel in. Dus daarom dacht ik die MVT voor 160 te kopen (nieuw).

Lijkt me een leuk dingetje :p
 
Ik koop die Millenium MVT wel.
Zitten zo te zien lichtspoelen op en zal dus genoeg licht moeten geven.

Ook een pk'tje meer ;) Heb ik een nieuwe ontsteking die ook iets meer vermogen levert.
Weet ik dat ik er mee goed zit.

Ik zocht al op marktplaats maar daar wist ik al sowieso aan de telefoon dat ze niet echt te vertrouwen waren. Ene is weg andere moet nog onder zn scooter vandaan komen omdat hij die in onderdelen verkoopt. Dat hele blok is verkracht dus wat zou ik van de ontsteking moeten denken.

De MVT Millenium word het :).
 
Ik koop die Millenium MVT wel.
Zitten zo te zien lichtspoelen op en zal dus genoeg licht moeten geven.

Ook een pk'tje meer ;) Heb ik een nieuwe ontsteking die ook iets meer vermogen levert.
Weet ik dat ik er mee goed zit.

Ik zocht al op marktplaats maar daar wist ik al sowieso aan de telefoon dat ze niet echt te vertrouwen waren. Ene is weg andere moet nog onder zn scooter vandaan komen omdat hij die in onderdelen verkoopt. Dat hele blok is verkracht dus wat zou ik van de ontsteking moeten denken.

De MVT Millenium word het :).

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, laat het weten!
 
Op vermogens winst zou ik niet rekenen wat melf al zei!

Trouwens zou ik wel eens afvragen waarom het spietje eruit is gekomen. :!

Groetjes en succes. :)
 
Op vermogens winst zou ik niet rekenen wat melf al zei!

Trouwens zou ik wel eens afvragen waarom het spietje eruit is gekomen. :!

Groetjes en succes. :)

wat er gebeurd kan zijn is dat met het erop schuiven van het vliegwiel de spie voorruit gedrukt is dooe het vliegwiel ,en dus er nooit echt in heeft gezeten.
 
Aha dus het hoeft niet een vorm van slijtage te zijn geweest? bv speling op het vliegwiel of krukas waar het spie'tje invalt, waardoor hij er laterna uit kan wringen/trillen?

Groetjes Fouad :)
 
Ik koop die Millenium MVT wel.
Zitten zo te zien lichtspoelen op en zal dus genoeg licht moeten geven.

Ook een pk'tje meer ;) Heb ik een nieuwe ontsteking die ook iets meer vermogen levert.
Weet ik dat ik er mee goed zit.

Ik zocht al op marktplaats maar daar wist ik al sowieso aan de telefoon dat ze niet echt te vertrouwen waren. Ene is weg andere moet nog onder zn scooter vandaan komen omdat hij die in onderdelen verkoopt. Dat hele blok is verkracht dus wat zou ik van de ontsteking moeten denken.

De MVT Millenium word het :).

Ik denk dat je daarmee voor jezelf een goede keuze mee maakt, alleen zoveel verschil zal het denk ik niet geven nee.... Suc6 ermee...
 
Aha dus het hoeft niet een vorm van slijtage te zijn geweest? bv speling op het vliegwiel of krukas waar het spie'tje invalt, waardoor hij er laterna uit kan wringen/trillen?

Groetjes Fouad :)

absoluut niet , als het vliegwiel normaal vast zit mag het spietje nooit kapot gaan eigenlijk.
 
Yes! De MVT is binnen en ik ga em zo monteren :).

Nou, het geval was.
Ik moest mijn spie vervangen, dus ik deed de std er weer in ipv de vervroegingsspie.

Ik legde em ergens neer dichtbij, maar kon em niet meer vinden.

Dan weet je dat ie op je vliegwiel gemagnetiseerd zat :?
Toch knap dat ie het 2 ritjes ijmuiden haarlem op en neer volhield..

Nu ga ik zeker goed opletten of er niks tussen komt en andere dergelijke dingen. DIt moet ik niet nog eens hebben.

Mijn spie zat gewoon op de krukas :).
 
K heb alles goed geinstalleerd...
Maar hij vonkt dus nog steeds niet.

Sleutelcontact stuk?
Ik kan et wel ontkoppelen, en als dat et niet is, waar zou ik dan naar moeten kijken?
(ontkoppeld zou hij gewoon aan kunnen toch, maar zou ie niet meer met sleutel uit kunnen).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top