eurokit
Broem Broem Pff Pff
Heb recent naraku een mail gestuurd om te vragen of ze een 63 of een 65cc cilinder kit kunnen maken voor Gy6 (china 4t) blok.
Meestal word er een 72cc of groter verkocht.. Fijn natuurlijk als je wat meer power wilt hebben dan een originele cilinder.
Alleen grotere cilinder betekend vaak ook een ander moter geluid (vaak zwaarder) en dan klinkt je scooter als een motor)
Zijn mensen die het allemaal wel niet zo erg vinden.. Maar vervelender is als meneer agent dat ook goed in de gaten krijgt en een onderzoek wilt gaan starten.
En blijkt dat je toch niet zo legaal bezig was.
Nou is er voor het sym 4takt blok wel een 65cc kit te krijgen.. Alleen je kan daar nooit de volle potentie eruit halen, want er zijn geen andere nokkenassen noch cilinderkoppen.
Dus ik dacht, waarom zijn er nou geen 65cc kits voor GY6.. (als je al een 63 cc kit zoekt, zijn die op de hand te tellen)
Natuurlijk gaat iemand liever voor meer cc.. En zal een 72cc of groter altijd de beter verkopende cilinder zijn.. En die worden dan ook het meeste verkocht..
En dan is er geen intresse meer voor 63 / 65cc.. Verkopen vallen tegen en fabrikant stopt met produceren.. Wat natuurlijk aan de ene kant wel jammer is.
Want het zijn fijne cilinders die lekkerder lopen dan origineel, en eigenlijk niet heel veel meer ander geluid maken (als de standaard pot erop blijft) Tegenover nog grotere cilinders.
Dus ik dacht stuur naraku een mail aan hun..
En het resultaat is best intressant te noemen:
Hi Robin,
we already considered to re-open that mold for NK100.24. Your email was the last push. But it will take at least 6 month to arrive.
Dus komt erop neer, dat ze waarschijnlijk nieuwe cilinder gaan maken...
Meestal word er een 72cc of groter verkocht.. Fijn natuurlijk als je wat meer power wilt hebben dan een originele cilinder.
Alleen grotere cilinder betekend vaak ook een ander moter geluid (vaak zwaarder) en dan klinkt je scooter als een motor)
Zijn mensen die het allemaal wel niet zo erg vinden.. Maar vervelender is als meneer agent dat ook goed in de gaten krijgt en een onderzoek wilt gaan starten.
En blijkt dat je toch niet zo legaal bezig was.
Nou is er voor het sym 4takt blok wel een 65cc kit te krijgen.. Alleen je kan daar nooit de volle potentie eruit halen, want er zijn geen andere nokkenassen noch cilinderkoppen.
Dus ik dacht, waarom zijn er nou geen 65cc kits voor GY6.. (als je al een 63 cc kit zoekt, zijn die op de hand te tellen)
Natuurlijk gaat iemand liever voor meer cc.. En zal een 72cc of groter altijd de beter verkopende cilinder zijn.. En die worden dan ook het meeste verkocht..
En dan is er geen intresse meer voor 63 / 65cc.. Verkopen vallen tegen en fabrikant stopt met produceren.. Wat natuurlijk aan de ene kant wel jammer is.
Want het zijn fijne cilinders die lekkerder lopen dan origineel, en eigenlijk niet heel veel meer ander geluid maken (als de standaard pot erop blijft) Tegenover nog grotere cilinders.
Dus ik dacht stuur naraku een mail aan hun..
En het resultaat is best intressant te noemen:
Hi Robin,
we already considered to re-open that mold for NK100.24. Your email was the last push. But it will take at least 6 month to arrive.
Dus komt erop neer, dat ze waarschijnlijk nieuwe cilinder gaan maken...