Nieuwe membraam,scooter loopt slecht

SmoothSlider

Well-Known Member
Ik heb een nieuw membraam in me scooter gedaan (Adige, minarelli verticaal) en een imitatie spruitstuk origineel. Dit omdat dat rubber van me doppler spruitstuk elke 2 weken kapot gaat.

Me scooter liep ook onregelmatig stationair, ik heb de pakkingen vervangen, gelijk ook maar vloeibare pakking ertussen gedaan(beetje op me vinger en gesmeerd, en op de 2e pakking heb ik het gewoon rechstreekt uit de tube er op gedaan). Maar hij loopt dus nog steeds onregelmatig stationair.Wel wat minder als eerst.

Ook als die iets lager stationair draait(wanneer ik ff 10 seconden w8 doet ie dat) als ik dan gas geef, gaat ie niet gelijk vooruit, maar lijkt het alsof ie te veel of te weing benzine krijgt. Iemand enig idee hoe dit ineens kan komen?

Hij rijdt trouwens het beste als ie koud is, of als die even 2 minuten of iets langer stil staat, dan trekt ie ook autowheelie en reageert ie lekker fel. Daarna als ie warmer is, reageert ie een stuk minder, ook lagere toeren.

Voor plaatsing van het Adige membraam met fiber plaatjes en het imitatie origineel spruiststuk was alles goed afgesteld.

Setup:
Yamaha Slider(mina verti)
DR70
Yasuni R
Dellortho 17,5mm PHBN , Luchtschroef 1,5 slag open,Sproeier 84,Gasclip op 1 na hoogste stand op gasnaald.
Hebo Vario met 3,6 gram rollen
Stage 6 koppeling met orangje trekveren stage 6, alle gewichtjes erin, hebo zwarte drukveer.
Athena V-snaar

Voordat ik dus membraam en spruitstuk vervangde, liep die met deze afstelling behoorlijk goed, alleen met dit membraam trekt ie als ie koud is wel beter op dan met het standaard membraam. Maar daarna loopt ie niet lekker meer.
 
Advertisement - register to remove this

afstellen wanneer de scooter warm is gewoon.

een membraan kan er voor zorgen dat je iets anders moet afstellen..
 
Sproeier ook? Moet ik dan groter in sproeier of kleiner?

Het is toch niet zo dat ik me trekveren ofzo toch weer moet afstellen? Want hij trekt nu wel weer met lagere toeren als ie warm is.
 
Kan het trouwens ook zijn dat dit membraam gewoon niet goed werkt op mijn scooter? Het is een Adige membraam, ik weet niet of het een race membraam is, maar zou dat kunnen?
 
Back
Top