Nieuwe la souris start niet meer

Souris

New Member
In April n scooter nieuw gekocht die dezelfde week omgevallen is, alleen wat schade aan kappen. Maar daarna helemaal niet meer gebruikt, wel af en toe gestart maar de afgelopen anderhalve maand zoiets niet meer. Nu weer gepakt maar hij start niet meer. Elektrisch geen enkel geluid en met kickstart ook niks. Nu geprobeerd met een accu druppellader maar die geeft aan 'fault'. En begint niet met laden. Kan t zijn dat de accu gewoon kapot is en ik n nieuwe kan kopen? En zou die dan niet nu gewoon met kickstart moeten kunnen starten?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heb je met de nieuwe scooters (injectie) echt je accustroom nodig om te kunnen starten , voor je benz pomp en ontsteking. Dus waarschijnlijk accu vervangen. Kun je niet met een accu naast je scooter met startkabels proberen voor de zekerheid ? En heb je geen garantie meer op je accu ? En de nieuwe aan de druppellader als hij weer zolang stilstaat.
 
Had ik nog niet aan gedacht maar zal idd nog garantie hebben op de accu, denk alleen niet dat dat nog zou gelden als t komt door te lang stil staan. Ik ga eens proberen om m eruit te halen en dan proberen te laden, heel erg bedankt voor uw antwoord
 
Af en toe starten is wel het slechtste wat je kan doen voor een motor.
Hij wordt niet warm, er ontstaat condens wat achterblijft in de uitlaat.
Doordat hij niet warm genoeg wordt sluiten de zuigerveren niet goed af en komen condens en benzine in je carterolie.
Je bougie zal ook zwart geworden zijn en een slechte vonk geven.
 
Beste is het als hij langere tijd stilstaat om er een druppel lader op aan te sluiten. Nu kan je proberen om hem nog op te laden met een gewone lader , misschien zit er nog leven in.
 
Beste is het als hij langere tijd stilstaat om er een druppel lader op aan te sluiten. Nu kan je proberen om hem nog op te laden met een gewone lader , misschien zit er nog leven in.
AGM accu kan niet tegen diepontalding en is dan, meestal, overleden.
Misschien met een goede acculader weer tot leven wekken.
Vaak geeft ie na laden wel een goed voltage aan maar kakt dan gelijk in bij belasting.
Maar het is het proberen waard.
En voor een paar tientjes heb je een nieuwe accu en een druppellader van de Action. (€12,95)
De Lidl heeft ook regelmatig een lader in de aanbieding, die zijn ook goed, met display (webshop)
1627291565243.png1627291444426.png
 
Nieuw gekocht ?
Dan heb je toch gewoon garantie ?
Ik zeg: terug naar de dealer !
Is garantie wel geldig als t komt door lang stil staan?
Post automatically merged:

AGM accu kan niet tegen diepontalding en is dan, meestal, overleden.
Misschien met een goede acculader weer tot leven wekken.
Vaak geeft ie na laden wel een goed voltage aan maar kakt dan gelijk in bij belasting.
Maar het is het proberen waard.
En voor een paar tientjes heb je een nieuwe accu en een druppellader van de Action. (€12,95)
De Lidl heeft ook regelmatig een lader in de aanbieding, die zijn ook goed, met display (webshop)
View attachment 61236View attachment 61235
Zo n druppellader had ik geprobeerd maar ga zo na mn werk nog proberen de accu er uit te halen en kijken of ie dan wat doet. De lader gaf de hele tijd 'fault" aan
 
Is garantie wel geldig als t komt door lang stil staan?
Uiteraard heb je garantie ondanks stilstand of weinig KM'S.
Een fabrikant kan een maximum stellen.
Bijvoorbeeld: 24 maanden of 10.000 Kilometer.
Ze kunnen echter nooit een minimum stellen.
Zou een mooie boel zijn dat je minimaal 50 KM per dag/week/maand zou moeten rijden om garantie te hebben/houden...
Let wel: een accu, die door langdurig stilstaan defect is geraakt, kan uitgesloten zijn van garantie.
Dit moet dan wel in de garantievoorwaarden staan.
Voor twee tientjes heb je een nieuwe.
Dus.....................
 
Last edited:
De teller staat op 199 km. Ik denk dat ik ga kijken voor n nieuwe accu maar als ik dus zelf n nieuwe accu plaat of het laat doen door n monteur in de buurt ( van.la souris zelf is niet in mijn woonplaats dus ophaal kosten zullen hoger zijn) is dat ook geen invloed op de garantie? De garantie is geldig op motorische schade staat er. Maar valt dat niet weg als n ander dan zijzelf dat vervangen of repareren?
Post automatically merged:

Uiteraard heb je garantie ondanks stilstand of weinig KM'S.
Een fabrikant kan een maximum stellen.
Bijvoorbeeld: 24 maanden of 10.000 Kilometer.
Ze kunnen echter nooit een minimum stellen.
Zou een mooie boel zijn dat je minimaal 50 KM per dag/week/maand zou moeten rijden om garantie te hebben/houden...
Let wel: een accu, die door langdurig stilstaan defect is geraakt, kan uitgesloten zijn van garantie.
Dit moet dan wel in de garantievoorwaarden staan.
Voor twee tientjes heb je een nieuwe.
Dus.....................
Ik denk wel dat dat de reden is, door te lang stil staan. Maar als ik dat zelf vervang of door n monteur hier in de buurt, vervalt mijn garantie bij la souris dan niet? De garantie geld alleen bij motorische schade maar is dat als ik t alleen bij hen laat doen? Zij zitten niet in mijn woonplaats dus de ophaalkosten zullen veel hoger zijn dan
Post automatically merged:

AGM accu kan niet tegen diepontalding en is dan, meestal, overleden.
Misschien met een goede acculader weer tot leven wekken.
Vaak geeft ie na laden wel een goed voltage aan maar kakt dan gelijk in bij belasting.
Maar het is het proberen waard.
En voor een paar tientjes heb je een nieuwe accu en een druppellader van de Action. (€12,95)
De Lidl heeft ook regelmatig een lader in de aanbieding, die zijn ook goed, met display (webshop)
View attachment 61236View attachment 61235
Zo n druppellader had ik geprobeerd maar ga zo na mn werk nog proberen de accu er uit te halen en kijken of ie dan wat doet. De lader gaf de hele tijd 'fault" aan
Uiteraard heb je garantie ondanks stilstand of weinig KM'S.
Een fabrikant kan een maximum stellen.
Bijvoorbeeld: 24 maanden of 10.000 Kilometer.
Ze kunnen echter nooit een minimum stellen.
Zou een mooie boel zijn dat je minimaal 50 KM per dag/week/maand zou moeten rijden om garantie te hebben/houden...
Let wel: een accu, die door langdurig stilstaan defect is geraakt, kan uitgesloten zijn van garantie.
Dit moet dan wel in de garantievoorwaarden staan.
Voor twee tientjes heb je een nieuwe.
Dus.....................
Ik zal eens kijken of t duidelijk in de voorwaarden staat. Bedankt
 
Last edited:
Dit heb ik gevonden op de site van La Souris:

1: "De garantie geldt op technische gebreken. Defecten die worden veroorzaakt door een fabricage fout zullen worden verholpen. Garantie is niet van toepassing wanneer het product defect is ten gevolge van een reden die naar oordeel van onze technische dienst niet is terug te voeren op een materiaal- of fabricagefout"

2: "Onderdelen waarbij de garantie beperkt is tot een maximale kilometerstand of termijn: kabels 1000km en accu: 3 maanden"

De garantie op jou accu is inmiddels verlopen.

Daarom is (zelf) vervangen geen probleem en heeft verder geen enkele invloed op de overige garantiebepalingen.

Lees e.e.a. over de bepalingen via onderstaande link.

Laat je ons de afloop weten ?

Succes !
 
Dit heb ik gevonden op de site van La Souris:

1: "De garantie geldt op technische gebreken. Defecten die worden veroorzaakt door een fabricage fout zullen worden verholpen. Garantie is niet van toepassing wanneer het product defect is ten gevolge van een reden die naar oordeel van onze technische dienst niet is terug te voeren op een materiaal- of fabricagefout"

2: "Onderdelen waarbij de garantie beperkt is tot een maximale kilometerstand of termijn: kabels 1000km en accu: 3 maanden"

De garantie op jou accu is inmiddels verlopen.

Daarom is (zelf) vervangen geen probleem en heeft verder geen enkele invloed op de overige garantiebepalingen.

Lees e.e.a. over de bepalingen via onderstaande link.

Laat je ons de afloop weten ?

Succes !
Zal ik doen, heel erg bedankt voor alle antwoorden adviezen
 
Back
Top