Nieuwe koplamp knipperlicht probleem sf2

Vincie2000

New Member
Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze pagina.
Nu heb ik gisteren mijn speedfight 2 gespoten en nieuwe voor en achterlicht besteld, nu heeft mijn koplamp een ingebouwde LED knipperlicht functie,
Ik wilde graag mijn bestaande knipperlichten (die zegmaar aan de zijkant van mijn kap zitten) wel nog gebruiken met de nieuwe knipperlichtn van mijn koplamp. Dus het leek mij logische om die aan elkaar door te lussen tot 1 circuit. Dus de 2 kabels die ik had voo het knipperlicht, de + daarvan op de - van mijn bestaande knipperlicht en die dan weer aan de + van mijn nieuwe knipperlicht en die weer op de laatste kabel, als jullie dat een beetje begrijpen, opzich werkte dit alleen kwam ik erachter dat mijn nieuwe knipperlichten wel werkten, en da waren de LEDs en mijn orginele werkten niet, dus is mijn vraag hoe kan dit?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap je uitleg niet helemaal.
Wat ik eruit begrijp is dat je de originele knipperlichten hebt laten zitten en dat je de led-knippers erbij hebt geschakeld zodat ze beiden zouden werken.

Wat ik vermoed is dat je de LED-knipperlichten in serie hebt geschakeld met de lamp-knipperlichten.
Hetis dan normaal dat de gloeilampjes niet oplichten, dit omdat de impedantie van de LED's veel hoger is, alle spanning valt dus over de led-lampen en bovendien is de stroom niet hoog genoeg om de gloeilampen te laten oplichten.

Wat je moet doen is dus niet de Led-lamp en gloei-lamp in serie schakelen maar parallel.
 
Hee, sorry voor de moeilijke uitleg ik ben niet heel schematische ingesteld, als ik het goed begrijp moet ik dus de kabels laten zitten hoe ze zitten, maar aan de 2 punten van mijn knipperlicht 2 kabels zetten die weer naar de oude lopen? Zodat de LEDs niet alle stroom strekken, of is het beter om eerst naar de halogeen te werken en dan naar de LEDs?
Alvast bedankt!
 
Back
Top