nieuwe kleppen 4 takt

lenny111

Well-Known Member
hallo ik heb een geweldige retro scooter een 4 takt ja zo'n chinees ding maar nu het volgende ik had een 5000 km beurt laten doen en nu moet ik nieuwe klepseals hebben moet ik nu een nieuwe kop en nieuwe kleppen betstellen of kan ik ook aleen nieuwe klep seals plaatsen het gaat om een Tauris Cubana 50
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Imo niet normaal dat die na 5000 al vervangen moeten worden maargoed,
Als je de beurt LAAT doen, waarom moet jij dsn voor onderdelen zorgen?
 
ze vroegen bij die op lichter voor 2 klepjes vervangen 250 euro dus ik heb wel van een auto gedaan dus zal me dit ook wel lukken.
 
ze vroegen bij die op lichter voor 2 klepjes vervangen 250 euro dus ik heb wel van een auto gedaan dus zal me dit ook wel lukken.

dat is absoluut niet oplichten , als jij dit oplichten vind ben je gewoon een lul die een ander niks gunt...

de kop eraf pakken en vervangen incl onderdelen voor 250 euro is NIET duur...

tja , en doe je het zelf spaar je vaak wel geld uit , maar daarom hoef je nog niet een dealer die gewoon zijn uurloon vraagt en de onderdelen kosten als oplichter af te stempelen!!!
 
Als je zelf 2kleppen heb vervangen bij een auto dan moet het bij een nieuwe complete kop van 60 a 65 euro die al gemonteerd is geen probleem zijn toch?
 
@melf nou sorry hoor aan onderdelen zijn ze hooguit 40 en de rest uren dan ben je dus 1 dag bezig en oplichters zijn het wel want heb nog garantie maar omdat ik 200 km te laat was met de beurt kunnen ze me geen garantie meer geven.
 
Als jij 200km te laat bent, ben je gewoon te laat.

Zo'n chinees stronthok heeft dat onderhoud gewoon hard zat nodig.
 
@melf nou sorry hoor aan onderdelen zijn ze hooguit 40 en de rest uren dan ben je dus 1 dag bezig en oplichters zijn het wel want heb nog garantie maar omdat ik 200 km te laat was met de beurt kunnen ze me geen garantie meer geven.

oplichters zijn mensen die iets doen wat wettelijk niet mag..

en in dit geval kun jij zelf de keuze maken of je de scooter daar laat maken of niet...

dat ze geen garantie geven is een ander verhaal , en ZIJ geven ook geen garantie ,dat doet de fabrikant van de scooters..

maargoed ,jij weet het zelf blijkbaar beter dan anderen , daarom snap ik dus ook niet dat je hier komt lopen zeuren , ga aub naar die dealer toe te zeiken , wij willen je best advies geven maar dan moet je niet zomaar dealers gaan afzeiken terwijl het best meevalt , want 40 euro voor een stel kleppen , kleprubbers ,pakkingen etc. vind ik verdomde weinig..

en dan heb je het er nog niet eens in en afgesteld..

dit is gewoon een normale prijs die je bij een dealer zou moeten betalen , uiteraard zullen sommigen goedkoper zijn , maar er zijn er ook die nog duurder zijn..

en nogmaals , het is JOUW keuze of je m daar laat maken of niet , maar daarvoor moet je bij de dealer zijn en niet bij ons!

dus , of laat de brommer maken en klaar , of ga zelf aan de slag met je scooter , het antwoord is allang gegeven , koop een nieuwe kop (bespaart je een hoop gezeur) en zet deze er "even" op... en klaar weer .... ;)

oh ja , heb je zelf wel het juiste gereedschap hiervoor? want dat moet je dan ook even meerekenen als je die nog moet kopen ..
 
Met klepseals alleen red je het vaak niet, want 9 van de 10 keer zijn de klepgeleiders in de kop uitgelubberd.
Dus als je het gaat repareren zou ik ZEKER voor een nieuwe kop gaan, zoals hierboven al aangegeven was.
 
Als jij 200km te laat bent, ben je gewoon te laat.

Zo'n chinees stronthok heeft dat onderhoud gewoon hard zat nodig.

nou , om eerlijk te zijn moet dat niet zo'n probleem zijn , 200 km gebeurd er niet veel meer en er zal dus ook niks zomaar gebeuren , en zou dit wel had dit ook wel een paar honder km eerder kunnen gebeuren.

maar beter te vroeg brengen dan te laat.

wat een goeie dealer dan ook doet is de scooter direct nakijken VOOR aflevering , bij een nieuwe dus , en dan tussen de 500 en 1000 een keer een 1e beurt afspreken , want zijn er namelijk echt dingen niet goed komen deze dingen wel vrijwel direct naar voren , dus rond deze km standen en na dat de scooter is ingelopen.

waar ik vroeger werkte waren de 1e beurten altijd gratis , daarna gewoon betalen.

maar daar waren ze wel vrij flexibel met garantie , sommige dingen horen immers niet kapot te gaan , tenzij het onderhoud en/of gebruik van de scooter dermate slecht is dan niet natuurlijk..
 
Imorteur van die chinese daxjes Skyteam heeft tegenwoordig ook nieuwe garantie voorwaarden. Ze geven geen 2j maar garantie vervalt als bromfiets meer als 5000km gelopen heeft. Ik denk dat het legaal is maar zo werken ze.

Dan sta je daar als brommer zaak ook mooi tussen.

Beetje oftopic, maar het is maar om een indictie te geven dat een dealer 9/10 altijd
zelf moeilijkheden heeft om garantie kosten terug te vorderen, die dan ook al minimaal zijn.

Dit zou dan ook bij aankoop van de bromfiets vermeld moeten worden, zoals dat bij ons dan ook gebeurde, en nog meer aandachtspunten.

Maar 250€ voor dergelijke herstelling is idd GEEN oplichting.
Bij een cilinderkop vervangen bij die dingen moet ook de voetpakking vernieuwd worden.
Die zit dan meestal lekker vast gekoekt, en moet afgeschraapt worden.
Alle onderdelen even kuisen voor het in elkaar gaat en een kleine beurt erbij.
Carbu even opnieuw asftellen indien nodig, luchtfilter effe nakijken/vervangen, nieuwe olie,....
 
een bepaald product heeft een bepaalde verwachtte levensduur , dit zal voor elk product anders zijn , maar in grote lijnen moet een product wettelijk aan bepaalde eisen voldoen , mits natuurlijk alle bijbehorende verplichtingen voor de klant zijn nageleefd , zoals een beurt op maximaal een x aantal km's en door de fabrikant bepaalde onderhoud die daar bij hoort. en dat zal binnen een bepaalde tijdsduur en km stand zijn!!

als met al is het dus niet zo dat je als fabrikant ZOMAAR iemand garantie kunt weigeren...
 
Klopt, maar ze proberen dus duidelijk wel, en als je er niet met de nodige maatregelen tegin gaat, komen ze er ook mee weg. (Ik heb het dan ingeval het duidelijk een geval van garantie is, maar die geweigerd word)
 
nou , ik zou in geval van twijfel of onenigheid als klant zijnde gewoon rechtsbijstand oid eens bellen om ernaar te informeren als je zoiets overkomt.

en tja , de kleine lettertjes :p
 
Offtopic: Bij normaal gebruik heb je als consument altijd 2 jaar garantie. Dit is Europees vastgelegd in een wet.
De dealer is in principe als eerste verantwoordelijk voor de garantie, ook als de importeur daar niet aan meewerkt. Dat nadeel heb je als dealer.

Ontopic. Als je geen gereedschap hebt om alles netjes te vervangen en af te stellen dan is het verstandig om het te laten doen. Je zegt zelf ervaring te hebben met een auto, dan weet je ook hoeveel tijd hierin gaat zitten, plus dat je bij een scooter ook nog eens kappen moet verwijderen, en terug plaatsen. Dan is 250 € echt niet duur als je het uurloon meerekent.
(ik heb zelf als laptop reparateur gewerkt en dat kost je ook 85€ per uur ex btw. ;) en we rekenen echt niet per minuut af.)

Als je genoeg ervaring hebt, doe het zelf.
 
nou , om eerlijk te zijn moet dat niet zo'n probleem zijn , 200 km gebeurd er niet veel meer en er zal dus ook niks zomaar gebeuren , en zou dit wel had dit ook wel een paar honder km eerder kunnen gebeuren.

Dat weet ik wel, maar het gaat er gewoon over uit dat hij te laat is gekomen voor zijn beurt. Daar zou ik als dealer zijnde ook een schurfthekel aan hebben, zeker als ze dan nog moeilijk gaan doen ook.

Bij ons komen dat soort mensen ook geregeld over de vloer, en vinden ze het gek als er onverwachte kosten bijkomen.

Wij geven ze trouwens ook meteen een beurt bij aflevering. Klepjes stellen etc, dat hebben die dingen gewoon nodig.
 
@melf ze doen er inderdaad moeilijk om maar ga het zelf doen. Ik heb in het verdeleden een ongeluk gehqad met een scooter en die zelfde dealer zij dat de scooter total loss was maar infeite was het spatbord kapot en nog wat kleine dingen dus niets ernstig .Maar was er niet voor verzekerd eigen cshulde ze wouden wel mijn wrak opkopen als ik daar een nieuwe scoot zou halen en dan zou ik 150 gulden voor krijgen. Ben toen naar een andere dealer gegaan die zijdat ie niet total loss was en kreeg daar 850 gulden terug dus vind het wel een stelletje oplichters en dat hebben veel meer mensen hier. dat soort ervaringen met die dealer. Ik zeik die dealer wel af maar noem zijn naam niet hier dus breng hem geen schade aan.
 
Back
Top